Hallo,
Weet iemand hoe je het verschil kan zien tussen een m46 en m47 versnellingsbak? Ik heb een motor met bak op het oog alleen is het niet meer leeabaar welk nummer er op de versnellingsbak zit. De bak zit achter een 940 turbo blok.
Alvast bedankt!
Versnellingsbak m47 of m46
-
- 6th Gear member
- Berichten: 3158
- Lid geworden op: 20.03.2009 - 16:04
Volgens de plaatjes van Google is de M46 gedeeltelijk rond en gedeelte vierkant en de M47 geheel vierkant.
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Berichten: 20684
- Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
Dat kun je ook zien aan je VIN-nummer. Maar welk cijfer weet ik niet meer.
Mark
Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying.
Arthur C. Clarke
Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/werken-bij-wouda/
Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying.
Arthur C. Clarke
Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/werken-bij-wouda/
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 220
- Lid geworden op: 20.06.2016 - 20:42
De M47 is nooit op een turbo blok geleverd, de vijfde versnelling kon dat niet hebben. De turbo-loze 940's zijn in de beginjaren wel met de M47 geleverd. De M46 is een vierbak met een overdrive(knopje) en van gietijzer gemaakt en een stuk degelijker gebouwd. De M47 is een echte vijfbak en de behuizing is van aluminium. De M46 is weliswaar ouder, maar sterker dan de M47. De turbo blokken zijn wel met de M46 geleverd (begon al met de Volvo 240 turbo in de jaren '80) en later zijn de 940 turbo's met de M90 5 bak geleverd.. Maar de fijnste en vlotste optie is een 940 turbo met AW71 automaat, daar kan geen handbak tegenop schakelen, zo vlot aan de honderd km/uur.
groet,
Kogelman
groet,
Kogelman
740 GL (1985) zilvergrijs metallic, 155.000 km
V50 T5 (2004) Saphire Black ,220 PK, 360.500 km. (sold)
P122 Amazon (1969), Mellanbla (=hemelsblauw, Volvo lakkleur 99), tweedeurs, B20 , M40+overdrive, Weber 32-36, LPG G2 (verkocht)
940 (1998) Nautic Blue Pearl, LPT+MBC 165 pk automaat, Vialle LPG, 356.500 km
940 (1998) Black Berry Pearl, LPT+MBC 165 pk, LPG, 354.000 km
P122 Amazon (1967), Ruby Red (verkocht)
Volvo 244 GL (1983) Moerkbla metallic 196.000 km, B23, M47
V50 T5 (2004) Saphire Black ,220 PK, 360.500 km. (sold)
P122 Amazon (1969), Mellanbla (=hemelsblauw, Volvo lakkleur 99), tweedeurs, B20 , M40+overdrive, Weber 32-36, LPG G2 (verkocht)
940 (1998) Nautic Blue Pearl, LPT+MBC 165 pk automaat, Vialle LPG, 356.500 km
940 (1998) Black Berry Pearl, LPT+MBC 165 pk, LPG, 354.000 km
P122 Amazon (1967), Ruby Red (verkocht)
Volvo 244 GL (1983) Moerkbla metallic 196.000 km, B23, M47
-
- Starter
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 14.01.2019 - 20:11
Als de 5e versnelling dan kapot gaat, kun je dan nog wel met de eerste 4 versnellingen rijden? Want daan probeer ik het gewoon met mijn m47 bakKogelman schreef: ↑02.11.2021 - 19:06 De M47 is nooit op een turbo blok geleverd, de vijfde versnelling kon dat niet hebben. De turbo-loze 940's zijn in de beginjaren wel met de M47 geleverd. De M46 is een vierbak met een overdrive(knopje) en van gietijzer gemaakt en een stuk degelijker gebouwd. De M47 is een echte vijfbak en de behuizing is van aluminium. De M46 is weliswaar ouder, maar sterker dan de M47. De turbo blokken zijn wel met de M46 geleverd (begon al met de Volvo 240 turbo in de jaren '80) en later zijn de 940 turbo's met de M90 5 bak geleverd.. Maar de fijnste en vlotste optie is een 940 turbo met AW71 automaat, daar kan geen handbak tegenop schakelen, zo vlot aan de honderd km/uur.
groet,
Kogelman
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 220
- Lid geworden op: 20.06.2016 - 20:42
Ik vermoed van wel, maar weet het niet zeker. De vijfde versnelling vd M47 is er later tegenaan gebouwd , oorspronkelijk was het een M46 4 bak.
groet,
Kogelman
groet,
Kogelman
740 GL (1985) zilvergrijs metallic, 155.000 km
V50 T5 (2004) Saphire Black ,220 PK, 360.500 km. (sold)
P122 Amazon (1969), Mellanbla (=hemelsblauw, Volvo lakkleur 99), tweedeurs, B20 , M40+overdrive, Weber 32-36, LPG G2 (verkocht)
940 (1998) Nautic Blue Pearl, LPT+MBC 165 pk automaat, Vialle LPG, 356.500 km
940 (1998) Black Berry Pearl, LPT+MBC 165 pk, LPG, 354.000 km
P122 Amazon (1967), Ruby Red (verkocht)
Volvo 244 GL (1983) Moerkbla metallic 196.000 km, B23, M47
V50 T5 (2004) Saphire Black ,220 PK, 360.500 km. (sold)
P122 Amazon (1969), Mellanbla (=hemelsblauw, Volvo lakkleur 99), tweedeurs, B20 , M40+overdrive, Weber 32-36, LPG G2 (verkocht)
940 (1998) Nautic Blue Pearl, LPT+MBC 165 pk automaat, Vialle LPG, 356.500 km
940 (1998) Black Berry Pearl, LPT+MBC 165 pk, LPG, 354.000 km
P122 Amazon (1967), Ruby Red (verkocht)
Volvo 244 GL (1983) Moerkbla metallic 196.000 km, B23, M47