Pitchers V90 Inscription MY'17 Crystal White
Geplaatst: 06.11.2021 - 14:56
Even voorstellen....
Mijn naam is Dennis, 35 jaar en woonachtig in het midden van het land (Flevoland). Ik lees op de achtergrond al enige tijd mee, echter leek het me leuk om mij eens voor te stellen en onze nieuwe aanwinst te laten zien.
Door de jaren heen hebben we reeds een aantal auto's gereden (VW Passat sedan 1.9Tdi, VW Jetta 1.9tdi, Renault Mégane 2 1.6 benzine) waarbij we sinds dit jaar voor het eerst in een Volvo rijden. Autorijden was nog nooit zo leuk
Sinds maart dit jaar hebben we, mede door gezinsuitbreiding, de overstap gemaakt van de Renault Mégane 2 1.6 bj 2004 (Eerste auto van vrouw des huizes) naar een prachtige Volvo V90 Inscription T5 MY '17 in de kleur Crystal White en een kilometerstand van 101xxx. De V90 is een Nederlandse auto en heeft hiervoor slechts 1 eigenaar gehad welke hem altijd keurig in de garage stalde.
De V90 is naast de standaard uitrusting voorzien van een aantal aangename opties waaronder: Nappa lederen stoelen met stoelverwarming en massagefunctie, panorama dak, wegklapbare trekhaak, zonwering geïntegreerd in achterportieren, digitale cockpit, headup display, automatisch grootlicht, meedraaiende koplampen, Intellisafe surround, autopilot en parkeerhulp, klasse 3 Alarm. Afgezien van één mini steenslag plekje is de V90 verder helemaal schadevrij.
De V90 staat in de zomer op 19" 10-spaaks Inscription velgen die volledig schadevrij zijn. Daarnaast hebben we nog een set 18" 10-spaaks turbine velgen voor de winterbanden. Ook deze set velgen is volledig schadevrij.
De vorige eigenaar heeft deze prachtige wagen aangeschaft bij Harrie Arendse en daar tevens altijd volgens interval in onderhoud geweest.
Het leek ons verstandig om het onderhoud dan ook onder te brengen bij een lokale Volvo dealer (Broekhuis).
Wat hebben we tot nu toe aan de V90 gedaan/laten doen:
Direct na aanschaf een kennismakings afspraak gemaakt bij de lokale Volvo dealer en besloten om alvast, vooruitlopend op het interval, een grote beurt uit te laten voeren en daarnaast ook preventief de Geartronic laten flushen. Tevens preventief de airco na laten kijken en gevuld aangezien dit nog niet was gedaan in de afgelopen 3,5 jaar.
Bij de grote beurt bleek echter dat de software niet geüpdatet kon worden. Er was wel een vermoeden wat deze storing veroorzaakte maar wegens tijdgebrek een nieuwe afspraak gemaakt voor aanvullend onderzoek.
Tijdens de nieuwe afspraak bij de dealer deze zomer werd duidelijk dat het systeem al sinds kort na de aflevering al geen updates meer ontvangen heeft. Dit bleek te worden veroorzaakt doordat na aflevering een klasse 3 alarmsysteem ingebouwd is waarvan de sirene kennelijk niet bekend was bij Volvo en daardoor de updates tegenhield.
Uiteindelijk in overleg met de dealer besloten om de bestaande sirene te vervangen waardoor we vanaf heden wel telkens bij regulier onderhoud de nodige software updates kunnen ontvangen.
Omdat het systeem nu helemaal up-to-date is, de Geartronic geflushed, grote beurt gehad en er verder geen bijzonderheden waren en omdat we voorlopig met deze auto willen blijven rijden maar besloten om de auto te voorzien van Polestar Optimalisatie. Wat....een....genot....
De V90 was al niet mager met de T5 maar rijdt nu nog veel aangenamer. Vooral door het toegenomen koppel en het verbeterde schakelgedrag is de auto nu veel meer bij de les. Het nerveuze schakelen bij licht accelereren of tussensprintjes is verdwenen als sneeuw voor de zon. Bovendien is de opbouw van koppel en vermogen nu veel meer lineair wat mijn inziens bijdraagt aan het comfort van de auto. Overigens spreken we zelden het max koppel en/of vermogen aan want de V90 vooral een auto om heerlijk te cruisen en ontspannen.
Tevens hebben we afgelopen zomer alle ruiten achter de b-stijl laten blinderen. Dit ziet er niet alleen mooier uit maar is voor de kleine op de achterbank net even wat aangenamer aangezien het felle zonlicht vaak langs de gordijnen of door het kleine zijraam kwam.
Wat willen we in de toekomst nog aan de auto gaan doen:
Op dit moment staan er nog een paar kleine dingen op ons verlanglijstje. We zouden graag op de achterbumper een RVS cover willen aanbrengen (handig met kinderwagens enzo) aangezien de bumper nu nog onbeschadigd is.
Daarnaast zouden er graag het handschoenen kastje willen voorzien van koeling. Indien het mogelijk is zou ik graag de bestaande portiergrepen aan de buitenzijde willen vervangen door portiergrepen met led-verlichting.
Mijn naam is Dennis, 35 jaar en woonachtig in het midden van het land (Flevoland). Ik lees op de achtergrond al enige tijd mee, echter leek het me leuk om mij eens voor te stellen en onze nieuwe aanwinst te laten zien.
Door de jaren heen hebben we reeds een aantal auto's gereden (VW Passat sedan 1.9Tdi, VW Jetta 1.9tdi, Renault Mégane 2 1.6 benzine) waarbij we sinds dit jaar voor het eerst in een Volvo rijden. Autorijden was nog nooit zo leuk
Sinds maart dit jaar hebben we, mede door gezinsuitbreiding, de overstap gemaakt van de Renault Mégane 2 1.6 bj 2004 (Eerste auto van vrouw des huizes) naar een prachtige Volvo V90 Inscription T5 MY '17 in de kleur Crystal White en een kilometerstand van 101xxx. De V90 is een Nederlandse auto en heeft hiervoor slechts 1 eigenaar gehad welke hem altijd keurig in de garage stalde.
De V90 is naast de standaard uitrusting voorzien van een aantal aangename opties waaronder: Nappa lederen stoelen met stoelverwarming en massagefunctie, panorama dak, wegklapbare trekhaak, zonwering geïntegreerd in achterportieren, digitale cockpit, headup display, automatisch grootlicht, meedraaiende koplampen, Intellisafe surround, autopilot en parkeerhulp, klasse 3 Alarm. Afgezien van één mini steenslag plekje is de V90 verder helemaal schadevrij.
De V90 staat in de zomer op 19" 10-spaaks Inscription velgen die volledig schadevrij zijn. Daarnaast hebben we nog een set 18" 10-spaaks turbine velgen voor de winterbanden. Ook deze set velgen is volledig schadevrij.
De vorige eigenaar heeft deze prachtige wagen aangeschaft bij Harrie Arendse en daar tevens altijd volgens interval in onderhoud geweest.
Het leek ons verstandig om het onderhoud dan ook onder te brengen bij een lokale Volvo dealer (Broekhuis).
Wat hebben we tot nu toe aan de V90 gedaan/laten doen:
Direct na aanschaf een kennismakings afspraak gemaakt bij de lokale Volvo dealer en besloten om alvast, vooruitlopend op het interval, een grote beurt uit te laten voeren en daarnaast ook preventief de Geartronic laten flushen. Tevens preventief de airco na laten kijken en gevuld aangezien dit nog niet was gedaan in de afgelopen 3,5 jaar.
Bij de grote beurt bleek echter dat de software niet geüpdatet kon worden. Er was wel een vermoeden wat deze storing veroorzaakte maar wegens tijdgebrek een nieuwe afspraak gemaakt voor aanvullend onderzoek.
Tijdens de nieuwe afspraak bij de dealer deze zomer werd duidelijk dat het systeem al sinds kort na de aflevering al geen updates meer ontvangen heeft. Dit bleek te worden veroorzaakt doordat na aflevering een klasse 3 alarmsysteem ingebouwd is waarvan de sirene kennelijk niet bekend was bij Volvo en daardoor de updates tegenhield.
Uiteindelijk in overleg met de dealer besloten om de bestaande sirene te vervangen waardoor we vanaf heden wel telkens bij regulier onderhoud de nodige software updates kunnen ontvangen.
Omdat het systeem nu helemaal up-to-date is, de Geartronic geflushed, grote beurt gehad en er verder geen bijzonderheden waren en omdat we voorlopig met deze auto willen blijven rijden maar besloten om de auto te voorzien van Polestar Optimalisatie. Wat....een....genot....
De V90 was al niet mager met de T5 maar rijdt nu nog veel aangenamer. Vooral door het toegenomen koppel en het verbeterde schakelgedrag is de auto nu veel meer bij de les. Het nerveuze schakelen bij licht accelereren of tussensprintjes is verdwenen als sneeuw voor de zon. Bovendien is de opbouw van koppel en vermogen nu veel meer lineair wat mijn inziens bijdraagt aan het comfort van de auto. Overigens spreken we zelden het max koppel en/of vermogen aan want de V90 vooral een auto om heerlijk te cruisen en ontspannen.
Tevens hebben we afgelopen zomer alle ruiten achter de b-stijl laten blinderen. Dit ziet er niet alleen mooier uit maar is voor de kleine op de achterbank net even wat aangenamer aangezien het felle zonlicht vaak langs de gordijnen of door het kleine zijraam kwam.
Wat willen we in de toekomst nog aan de auto gaan doen:
Op dit moment staan er nog een paar kleine dingen op ons verlanglijstje. We zouden graag op de achterbumper een RVS cover willen aanbrengen (handig met kinderwagens enzo) aangezien de bumper nu nog onbeschadigd is.
Daarnaast zouden er graag het handschoenen kastje willen voorzien van koeling. Indien het mogelijk is zou ik graag de bestaande portiergrepen aan de buitenzijde willen vervangen door portiergrepen met led-verlichting.