Versnellingsbak vraag

Dit is de rubriek voor de 30, 40 en 50 series vanaf bouwjaar 2004.
Gesloten
ericvd
2nd Gear member
Berichten: 61
Lid geworden op: 07.01.2013 - 10:42
Locatie: Noord-Drenthe

Hallo allemaal,

Mijn C30 D2 R-edition uit 2010 heeft een gare versnellingsbak. Hij schiet bij lastwissel uit de 6e versnelling. Bijna 4 ton op de teller maar rijdt nog steeds lekker. Ik twijfel nu, afscheid nemen of doorrijden. Bij die laatste keuze is de vraag, ruilbak of laten reviseren... De koppeling is bij 280K vervangen en is niet nodig. Ik rij alleen maar snelweg zonder file. Als ik de bak wil vervangen, zijn dan alle 1.6 D2 bakken mogelijk? Ook van de V50 / S40, of moet ik echt een c30 bak hebben?

Ik ben benieuwd naar jullie visie..

Mvg
Eric
'De Grote' - een V70 2.4 (2003 - 170 pk)
'De Kleine' - een C30 D2 R-design (2010)
Shanuq&Hum
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 16.11.2021 - 11:22

Hallo ik zal me even voorstellen.

Ik ben Eduardo. Ik heb een volvo v40 2.0t
Nu is me accu dood. En me software ontregeld.
Heb alles nu om de volvo up te daten.
Maar alleen herkent me auto het niet. Het vertelt me dat de auto niet kan connecten omdat het de software mist. Niet die van mijn apparatuur. Maar de auto zelf. Hoe krijg ik de goeie software in de volvo zodat ik het kan herkennen en updaten.

Ik gebruik nu een apparaat met obd2 kabel. Kan het zijn dat ik een obd1 kabel nodig heb.?

Hij maakt geen ontsteking ook. Waarschijnlijk omdat het systeem blokkeert.

Graag lees ik je jullie ideeën hierover. !!

Mvg. !!
Gebruikersavatar
Ferrari
5th Gear member
Berichten: 1145
Lid geworden op: 12.10.2019 - 10:49
Locatie: Antwerpen

Ik zou jullie vragen in het C30 respectievelijk V40 deel van het forum zetten, dan heb je meer kans dat het gelezen wordt. Om een of andere reden is er in het forum naast de normale onderverdeling (in dit stuk voor de C30, S40 en V50) nog een ruimte waar losse posts ingezet kunnen worden. Eerlijk gezegd kom ik daar nooit en ik kan me voorstellen veel andere "forummers" ook niet.

En voor Eduardo: Ik zou je vraag ook niet in andermans post zetten, maar een nieuwe post aanmaken.

Antwoorden op jullie vragen heb ik helaas niet.
Gesloten

Terug naar “De 30- 40 en 50 series vanaf MY 2004”