Pagina 1 van 1

(Te) Slimme marketing van Volvo

Geplaatst: 14.12.2021 - 21:37
door PAM
Marketingtruc van Volvo?? Bij XC40 pure electric (single motor) Core.

Ik heb begin okt 2021 een XC40 pure electric (single motor) Core besteld. Ondanks dat het een zg “instapversie” betrof, was dit model meer dan behoorlijk voorzien van handige opties. Omdat ik moet wachten tot ongeveer maart 2022 voordat de verwachte leveringsdatum aanbreekt, ben ik op zoek gegaan naar zo veel mogelijk details van MJ 2022.
Wat blijkt nu, de prijslijst/specificaties MJ 2022 zijn verdwenen. In plaats daarvan vandaag op de website van Volvocars.com de nieuwe prijslijstspecificaties van het MJ 2023 tegen gekomen. MJ 2023 “loopt” vanaf 30 mei 2022.

Fiscale waarde van MJ 2023 is ca. €900 goedkoper dan MJ 2022.!!!!! (Doen ze toch niet uit liefdadigheid toch??)

Bij vergelijk tussen MJ 2022 en MJ 2023 blijkt dat MJ 2023 redelijk ontdaan is van leuke opties t.o.v. MJ2022!!!!

Zo is bij MJ2023 t.o.v. MJ 2022 o.a. het navolgende vervallen:

Sierstrips interieur zijn veranderd (minder mooi)
Keyless drive, handsfree elektrische achterklep
Verlichtingspack 2
Verwarmbaar stuurwiel
Verwarmbare voorstoelen
Andere (minder mooie) velgen

En….Guess What….. Juist!!!! de vervallen opties bij het model Core MJ 2022 zijn bij MJ 2023 verkrijgbaar als optie tegen meerprijs!!!!!!

Ik ga morgen voor de zekerheid nog even langs de dealer om zeker te stellen dat ik de, door mij, Core MJ2022 ga ontvangen ipv de MJ 2023.
Dit omdat ik op dit forum al heel veel berichten heb gelezen over maandenlange vertragingen in het productie proces.

Ter info de pdf’s van MJ2022 en MJ 2023

Groet

Paul

(Te) Slimme marketing van Volvo

Geplaatst: 14.12.2021 - 21:52
door Poolrev
Dat heeft niets met marketing te maken. Is de malaise van schaarste en vraag <> aanbod in de totale wereldmarkt. Zie ook de andere autofabrikanten en hun uitdagingen, en ook in totaal andere maak-industrieën.

Als alle fabrikanten al de keuzes anno nu met alle problemen moeten toelichten, zou het vast ook weer niet goed zijn.

(Te) Slimme marketing van Volvo

Geplaatst: 14.12.2021 - 21:59
door PAM
Ik denk dat het wel degelijk een marketing truc is. Eerst van P8 naar P6 (single motor)en daarna, als het product bij het publiek in de smaak is gevallen, beginnen met het "afromen" van de markt i.c. het product.

Overigens een veel voorkomende strategie. (helaas) :devil:

(Te) Slimme marketing van Volvo

Geplaatst: 14.12.2021 - 22:06
door Rolandk
Dus als ik je goed begrijp, is MY23 standaard minder compleet dan MY22, maar (derhalve?) ook goedkoper?

(Te) Slimme marketing van Volvo

Geplaatst: 14.12.2021 - 22:10
door PAM
Ja dat klopt. Kijk maar naar de bijgevoegde specificaties. ca. €900 goekoper. Maar als je de vervallen items weer aan wilt brengen in MJ 2023 ben je meer kwijt dan de ca. €900,- die MJ 2023 goedkoper is.

(Te) Slimme marketing van Volvo

Geplaatst: 15.12.2021 - 08:11
door Gouwe
PAM schreef: 14.12.2021 - 21:59 Ik denk dat het wel degelijk een marketing truc is. Eerst van P8 naar P6 (single motor)en daarna, als het product bij het publiek in de smaak is gevallen, beginnen met het "afromen" van de markt i.c. het product.

Overigens een veel voorkomende strategie. (helaas) :devil:
Wat een negativiteit weer! 900 euro op 50K of zo waar heb je het over.
En ja het is een marketing strategie om eerst de early adaptors over de streep te trekken en dat doe je niet met een basis, kale uitvoering. Bovendien wordt op die manier de investering het snelste terugverdiend en daar plukken we allemaal de vruchten van uiteindelijk.
In jou geval is het gewoon een gevolg van de wereldwijde malaise op de halfgeleider markt.
Veel plezier met je XC40 alvast!

(Te) Slimme marketing van Volvo

Geplaatst: 15.12.2021 - 09:35
door V480-S60
Ach, als het alleen Volvo was die dit zou doen heeft RAM een heel klein puntje. Maar gelukkig doen heel veel merken, ook (juist?) de, vaak zo genoemde, Duitse 3 zijn er meesters in. En dan hebben we het idd ook nog niet over schaarste etc. gehad. Daar komt bij. Door die schaarste is MY22 officieel uitverkocht. Helaas.

(Te) Slimme marketing van Volvo

Geplaatst: 15.12.2021 - 09:37
door V480-S60
PAM schreef: 14.12.2021 - 21:59 Ik denk dat het wel degelijk een marketing truc is. Eerst van P8 naar P6 (single motor)en daarna, als het product bij het publiek in de smaak is gevallen, beginnen met het "afromen" van de markt i.c. het product.

Overigens een veel voorkomende strategie. (helaas) :devil:
Volvo is normaal gesproken juist één van de merken die redelijk vroeg met goed geprijsde "bomvolle actiemodellen" komt en de zeker op het laatst van de lifecycle van het model.

(Te) Slimme marketing van Volvo

Geplaatst: 15.12.2021 - 09:52
door OGA244
Je hebt nu een XC40 P6 met metaallak onder die magische 45K.
Slimme marketing idd.

(Te) Slimme marketing van Volvo

Geplaatst: 15.12.2021 - 10:29
door diesel01
Je kunt er wat aan doen...en dat is geen nieuwe auto kopen in tijden dat we een epidemie hebben waardoor halfgeleiders niet geleverd kunnen worden.

(Te) Slimme marketing van Volvo

Geplaatst: 15.12.2021 - 11:31
door NielsPHEV
Zolang je niet verplicht bent een Volvo te kopen en er andere merken zijn vind ik dat het hen vrij staan om eender welke prijs, model politiek te voeren die hen goed dunkt. Net zoals de meeste kopers zullen zoeken naar de beste deal en doet de verkopende partij dat ook hetzij vanuit een ander perspectief daar is naar mijn mening helemaal niets mis mee.

(Te) Slimme marketing van Volvo

Geplaatst: 15.12.2021 - 12:26
door OGA244
de verschillen:
MY22 € 44.870,--
MY23 € 43.930,--
wat in MY23 mist:
verwarmde stoelen
verwarmd stuurwiel
warmtepomp
als pakket +/+ € 995,--

El. achterklep en keyless drive niet langer los te bestellen
Sportpedalen zijn een betrekkelijk zinloos accessoire

Nog maar even voor de duidelijkheid, hij is goedkoper geworden in een markt waar alles duurder wordt

(Te) Slimme marketing van Volvo

Geplaatst: 15.12.2021 - 12:36
door erichendri
De Duitsers hebben het al of zijn er mee bezig, daar kun je een abonnement nemen op accessoires die al in de auto zitten.
Wordt vanuit de fabriek aan gezet en bij opzegging weer uitgezet.
Want veel zit gewoon al ingebouwd, is goedkoper en voorkomt fouten bij inbouwen in de fabriek waardoor het er
weer eruit gehaald moet worden nadat hij van de lopende band afkomt.
Zie tesla bv, tijde terug bij een storm in Amerika konden de auto's tijdelijk meer rijden op de accu na "on air" aanpassing af fabriek.

Eric

(Te) Slimme marketing van Volvo

Geplaatst: 15.12.2021 - 14:01
door DB200
diesel01 schreef: 15.12.2021 - 10:29 Je kunt er wat aan doen...en dat is geen nieuwe auto kopen in tijden dat we een epidemie hebben waardoor halfgeleiders niet geleverd kunnen worden.
Inderdaad. Als je geschoren wordt, moet je stil blijven zitten (oude beleggerswijsheid).

(Te) Slimme marketing van Volvo

Geplaatst: 19.12.2021 - 09:21
door Volvar
Poolrev schreef: 14.12.2021 - 21:52 Dat heeft niets met marketing te maken. Is de malaise van schaarste en vraag <> aanbod in de totale wereldmarkt. Zie ook de andere autofabrikanten en hun uitdagingen, en ook in totaal andere maak-industrieën.

Als alle fabrikanten al de keuzes anno nu met alle problemen moeten toelichten, zou het vast ook weer niet goed zijn.
Ik kan me voorstellen dat het in de NL particuliere markt vanwege SEPP deze prijsverlaging tot exact dat bedrag wel degelijk strategisch bepaald kan zijn. Immers, de auto wordt niet alleen de prijsverlaging, maar ook ruim 3000 euro subsidie goedkoper.

(Te) Slimme marketing van Volvo

Geplaatst: 17.01.2022 - 10:34
door markvanloo
Elk jaar zijn er wel modeljaarwijzigingen waarin sommige zaken vervallen en sommige worden toegevoegd.
Het biedt nu in ieder geval de kans om de XC40 samen met de PS2 als enige 'premium' aan te bieden als 'subsidieauto', waarmee je 70 euro per maand bespaart via Private Lease of 3350 euro bij koop. Mooi meegenomen ;-)

(Te) Slimme marketing van Volvo

Geplaatst: 17.01.2022 - 11:57
door OGA244
Zolang er geld in de pot zit idd

(Te) Slimme marketing van Volvo

Geplaatst: 30.01.2022 - 06:27
door Ron65
Ik heb de indruk dat de genoemde bezwaren alleen voor de CORE uitvoering gelden? als ik bij de PLUS uitvoering MY2023 kijk zie ik dat zaken als keyless entry, elektrische handsfree achterklep e.d. gewoon als standaard zijn aangemerkt.

Ik sta op het punt ergens komende week een XC40 Pure Electric met single motor te bestellen, en was al van plan voor de PLUS te gaan. Enige uitbreiding die ik daarop nodig heb zijn een trekhaak en extra getint glas achterin. Zou ik voor de CORE gaan, dan moet er nog een CLIMAAT pakket bij en dan mis je nog steeds zaken als inhaal assistent, pilot assist e.d. en komt de leaseprijs (jawel, ik lease hem via de werkgever) alsnog hetzelfde uit. Dan is de PLUS voor hetzelfde geld juist veel completer.

Anyway, heel informatief alle meningen en meldingen op dit forum, dat heeft mij al doen besluiten de PLUS te opteren, dus nuttig zijn jullie commentaren en berichten zeer zeker !