Vanochtend wilde ik eens even de standkachel aandoen, maar helaas.
Als ik voor directe start kies zie even de melding ‘directe start AAN’ en daarna gebeurt er niets?
De melding blijft niet staan in de display en de kachel gaat niet aan.
Ook geen melding van lage accuspanning (de enige ‘legitieme’ reden die ik weet waarom ie niet zou starten zonder dat er iets defect is).
Iemand een idee? Moet er wel bij zeggen dat de kachel misschien 5x gebruikt is de afgelopen 6 jaar….
Ongeveer een jaar geleden deed ie het nog wél!
Gr. Edwin
Standkachel gaat niet aan?
- Edwin
- 5th Gear member
- Berichten: 1859
- Lid geworden op: 09.02.2005 - 08:16
- Locatie: Gelderland
V70 T6 Summum
C70 T5 Summum
Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 460 1.8 Luxury-line
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5
Volvo V70 T6 Summum Polestar+
Volvo C70 T5 Summum Dynaudio + 2x woofer Crisp & LOUD!
C70 T5 Summum
Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 460 1.8 Luxury-line
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5
Volvo V70 T6 Summum Polestar+
Volvo C70 T5 Summum Dynaudio + 2x woofer Crisp & LOUD!
- BraboFrits
- 5th Gear member
- Berichten: 1004
- Lid geworden op: 21.04.2014 - 16:39
- Locatie: Tilburg
Hallo Edwin,
Ik heb precies hetzelfde probleem. Ben al een tijdje bezig om te kijken wat er aan gedaan kan worden.
Het was niet eenvoudig om mijn auto uit te laten lezen omdat dit niet via Vida kon, auto is te nieuw blijkbaar.
Uiteindelijk is dit in Elst gelukt maar geen verbinding met de standkachel. Meest waarschijnlijke is dat de printplaat kapot is en dat lijkt me het duurste onderdeel.
Zal dus wel vervanging van de complete kachel worden. Duur grapje zal het zeker worden. Heb al een paar aanvragen uitstaan, van gebruikt tot nieuw.
Via een sloperij al een aanbod van 600-750 euries maar dan komt inbouw er natuurlijk nog bij.
Het voordeel is dat het geen essentieel onderdeel is, de auto is normaal te gebruiken. We missen alleen een stukje comfort.
Ik neem er dan ook de tijd voor maar het wordt uiteindelijk zeker gerepareerd...
groet Frits
Ik heb precies hetzelfde probleem. Ben al een tijdje bezig om te kijken wat er aan gedaan kan worden.
Het was niet eenvoudig om mijn auto uit te laten lezen omdat dit niet via Vida kon, auto is te nieuw blijkbaar.
Uiteindelijk is dit in Elst gelukt maar geen verbinding met de standkachel. Meest waarschijnlijke is dat de printplaat kapot is en dat lijkt me het duurste onderdeel.
Zal dus wel vervanging van de complete kachel worden. Duur grapje zal het zeker worden. Heb al een paar aanvragen uitstaan, van gebruikt tot nieuw.
Via een sloperij al een aanbod van 600-750 euries maar dan komt inbouw er natuurlijk nog bij.
Het voordeel is dat het geen essentieel onderdeel is, de auto is normaal te gebruiken. We missen alleen een stukje comfort.
Ik neem er dan ook de tijd voor maar het wordt uiteindelijk zeker gerepareerd...
groet Frits
Voorheen FritsieV70
Volvohistorie:
- Heden: XC90 T8 model 2016 Inscription Magic blue, blond lederen interieur.
- Van 2014 tot 2020: V70 MY2011 D5 model 2012 Momentum
- Lang geleden: Volvo 240 DL station
- Nog langer geleden: Volvo 340 GL
Volvohistorie:
- Heden: XC90 T8 model 2016 Inscription Magic blue, blond lederen interieur.
- Van 2014 tot 2020: V70 MY2011 D5 model 2012 Momentum
- Lang geleden: Volvo 240 DL station
- Nog langer geleden: Volvo 340 GL
- Edwin
- 5th Gear member
- Berichten: 1859
- Lid geworden op: 09.02.2005 - 08:16
- Locatie: Gelderland
Aiii dure grap dan! En toevallig!
Benzinetank is vol en met draaiende motor werkt het denk ik niet, want dan werkt de kachel op de motor toch?
Ik gebruik er ook geen app of ab voor (wil de ab nog wel een keer laten inbouwen).
Maarrr, net even naar buiten gelopen om het nog eens te proberen en nu komt de melding ‘motorverwarming aan’ wél in de display en blijft er ook staan! Ook hoorde ik wat geluidjes en nu staat ie vrolijk te knorren!? Wel met een soort straaljager geluidje erbij….
Of dat dan weer een nieuw issue is?? Ook stinkt het uitlaatgas van de kachel behoorlijk naar onvolledige verbranding, hopelijk alleen omdat ie al een tijdje niet gebruikt is?
Beetje OT: hoe werkt zo’n kachel eigenlijk?
Gr. Edwin.
Benzinetank is vol en met draaiende motor werkt het denk ik niet, want dan werkt de kachel op de motor toch?
Ik gebruik er ook geen app of ab voor (wil de ab nog wel een keer laten inbouwen).
Maarrr, net even naar buiten gelopen om het nog eens te proberen en nu komt de melding ‘motorverwarming aan’ wél in de display en blijft er ook staan! Ook hoorde ik wat geluidjes en nu staat ie vrolijk te knorren!? Wel met een soort straaljager geluidje erbij….
Of dat dan weer een nieuw issue is?? Ook stinkt het uitlaatgas van de kachel behoorlijk naar onvolledige verbranding, hopelijk alleen omdat ie al een tijdje niet gebruikt is?
Beetje OT: hoe werkt zo’n kachel eigenlijk?
Gr. Edwin.
V70 T6 Summum
C70 T5 Summum
Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 460 1.8 Luxury-line
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5
Volvo V70 T6 Summum Polestar+
Volvo C70 T5 Summum Dynaudio + 2x woofer Crisp & LOUD!
C70 T5 Summum
Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 460 1.8 Luxury-line
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5
Volvo V70 T6 Summum Polestar+
Volvo C70 T5 Summum Dynaudio + 2x woofer Crisp & LOUD!
- BraboFrits
- 5th Gear member
- Berichten: 1004
- Lid geworden op: 21.04.2014 - 16:39
- Locatie: Tilburg
Hoi Edwin, dan heb je mazzel!Edwin schreef: ↑21.12.2021 - 14:54 Aiii dure grap dan! En toevallig!
Benzinetank is vol en met draaiende motor werkt het denk ik niet, want dan werkt de kachel op de motor toch?
Ik gebruik er ook geen app of ab voor (wil de ab nog wel een keer laten inbouwen).
Maarrr, net even naar buiten gelopen om het nog eens te proberen en nu komt de melding ‘motorverwarming aan’ wél in de display en blijft er ook staan! Ook hoorde ik wat geluidjes en nu staat ie vrolijk te knorren!? Wel met een soort straaljager geluidje erbij….
Of dat dan weer een nieuw issue is?? Ook stinkt het uitlaatgas van de kachel behoorlijk naar onvolledige verbranding, hopelijk alleen omdat ie al een tijdje niet gebruikt is?
Beetje OT: hoe werkt zo’n kachel eigenlijk?
Gr. Edwin.
Zo te horen doet 'ie het dan toch. Het is eigenlijk gewoon een brandstofmotortje dat op benzine loopt. Verwarmd dan de koelvloeistof als ik het goed begrepen heb en de warmte daarvan wordt dan door de geactiveerde 'gewone' airco naar het interieur gebracht. En dan kun je dus ook je stoel- en stuurverwarming activeren.
Ik zou 'm het liefst vervangen door een elektrisch exemplaar maar die zou onvoldoende warmte genereren. Wat me wel verbaast want die wordt in de Zweedse Volvo's ingebouwd.
Nou ja, ik zoek nog even verder, zowel nieuw als gebruikt zijn die dingen nogal prijzig.
Voorheen FritsieV70
Volvohistorie:
- Heden: XC90 T8 model 2016 Inscription Magic blue, blond lederen interieur.
- Van 2014 tot 2020: V70 MY2011 D5 model 2012 Momentum
- Lang geleden: Volvo 240 DL station
- Nog langer geleden: Volvo 340 GL
Volvohistorie:
- Heden: XC90 T8 model 2016 Inscription Magic blue, blond lederen interieur.
- Van 2014 tot 2020: V70 MY2011 D5 model 2012 Momentum
- Lang geleden: Volvo 240 DL station
- Nog langer geleden: Volvo 340 GL
- Edwin
- 5th Gear member
- Berichten: 1859
- Lid geworden op: 09.02.2005 - 08:16
- Locatie: Gelderland
Hoi Frits,
Dank voor de uitleg.
Maar eh, dat de stoelverwarming ook aan kan zetten is nieuw voor mij? Of geldt dat alleen voor de nieuwere ‘touchscreen’ Volvo’s?
Gr. Edwin.
Dank voor de uitleg.
Maar eh, dat de stoelverwarming ook aan kan zetten is nieuw voor mij? Of geldt dat alleen voor de nieuwere ‘touchscreen’ Volvo’s?
Gr. Edwin.
V70 T6 Summum
C70 T5 Summum
Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 460 1.8 Luxury-line
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5
Volvo V70 T6 Summum Polestar+
Volvo C70 T5 Summum Dynaudio + 2x woofer Crisp & LOUD!
C70 T5 Summum
Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 460 1.8 Luxury-line
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5
Volvo V70 T6 Summum Polestar+
Volvo C70 T5 Summum Dynaudio + 2x woofer Crisp & LOUD!
- Edwin
- 5th Gear member
- Berichten: 1859
- Lid geworden op: 09.02.2005 - 08:16
- Locatie: Gelderland
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
V70 T6 Summum
C70 T5 Summum
Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 460 1.8 Luxury-line
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5
Volvo V70 T6 Summum Polestar+
Volvo C70 T5 Summum Dynaudio + 2x woofer Crisp & LOUD!
C70 T5 Summum
Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 460 1.8 Luxury-line
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5
Volvo V70 T6 Summum Polestar+
Volvo C70 T5 Summum Dynaudio + 2x woofer Crisp & LOUD!
- Jers3n
- 5th Gear member
- Berichten: 2054
- Lid geworden op: 28.12.2008 - 23:16
Standkachel is geen motortje maar een kacheltje, soort petroleumkachel maar dan op benzine of diesel.
V90 Cross Country B5 PRO MY21 Denim Blue Metalic
V70 T5 GT8 Nordic+, Polestar, Luxery Line, Family Line, MY15 Electric Silver Metallic
XC70 D5 H6 Summum, Season Line, Design Sport Line 2007 Electric Silver Metallic
V40 1.9D SPORTS EDITION 2003 virtual blue
V70 T5 GT8 Nordic+, Polestar, Luxery Line, Family Line, MY15 Electric Silver Metallic
XC70 D5 H6 Summum, Season Line, Design Sport Line 2007 Electric Silver Metallic
V40 1.9D SPORTS EDITION 2003 virtual blue
-
- 4th Gear member
- Berichten: 555
- Lid geworden op: 13.04.2010 - 20:33
Die geluiden en geur kloppen helemaal , het is inderdaad een klein kacheltje op brandstof onder de parafaan ( incl een klein uitlaatje ergens achter je voorwiel ) dat je koelwater opwarmt en dat daarmee de gewone kachel de warmte verspreid.
Het kan zijn dat hij wel degelijk gelijk aangaat alleen in het begin hoor je vrij weinig tot ie op stoom raakt en daarbij blaast de kachelmotor op vol vermogen de warme lucht je interieur in dus aan de buitenkant hoor je die luchtverplaatsing ook.
Wel aan te raden om minimaal 20min tot ergens 30 min aan te houden om hem goed warm te stoken en daarmee ook je koelwater volledig op bedrijfstemp is .
Weet niet hoe het bij jouw type zit maar de > 2014 diesels kan hij ook rijdend als bijverwarming blijven lopen wat ook echt nuttig is omdat ze zo efficient zijn ( weinig warmte afgifte ) en stationair zelfs afkoelen . Zeker gezonder voor je motor om dagelijks te gebruiken en voor jezelf het krabben te besparen .
Verder nog een veilige bijkomstigheid is dat de kids de dikke winterjassen uit kunnen trekken ( tis ook 30C zowat ) zodat de gordels wel goed werken en niet eerst een luchtlaag van de jas .
Geniaal apparaat dus!
- flevodirk
- 3rd Gear member
- Berichten: 476
- Lid geworden op: 17.08.2015 - 16:53
- Locatie: Flevoland
Edwin, een standkachel MOET je vaker aandoen hoor! Ik heb die tip vaker gehoord van een specialist op dat gebied. Hij zei dat je hem zelfs in de zomer af en toe aan moet doen!! Doe je dit niet, dan verstopt het geheel op de duur en kan voor verdere schade zorgen.
Helaas laat mijn auto het niet toe om het ding vaak in de zomer te gebruiken, boven de 15 graden slaat ie niet aan. Maar ik meen dat de oudere Volvo’s daar geen last van hebben. Dus lekker vaak gebruiken, dan doet ie het ook als je hem echt nodig hebt!
Helaas laat mijn auto het niet toe om het ding vaak in de zomer te gebruiken, boven de 15 graden slaat ie niet aan. Maar ik meen dat de oudere Volvo’s daar geen last van hebben. Dus lekker vaak gebruiken, dan doet ie het ook als je hem echt nodig hebt!
Volvo S60 2.0T Drivers Edition 2007 sept 2015 - maart 2021 @348.000 km (bijna 6 jaar gehad)
V70 T4 2016 GT Inscription edition +Rica update
Actueel verbruik:
Vorige auto-S60 verbruik
V70 T4 2016 GT Inscription edition +Rica update
Actueel verbruik:
Vorige auto-S60 verbruik
- Frits V70
- 5th Gear member
- Berichten: 1219
- Lid geworden op: 15.08.2014 - 19:49
- Locatie: Groningen
Een brandstof standkachel heeft voor mij 3 voordelen. Lekker warm interieur bij vertrek, ramen snel weer goed zicht en bij de koude start is de motor al lekker warm. Minder last van een knikkerende diesel.
Ik heb de elektrische versie ook gehad via na-inbouw in mijn V70 en XC60. Werkte ook goed voor de motor, maar minder in het interieur. Dan moet je ook nog een losse ventilator aanschaffen en aansluiten op een stekker aan de passagiers zijde.
Ik gebruik mijn standkachel in deze tijd bijna dagelijks, erg fijn om te kunnen gebruiken.
Ik heb de elektrische versie ook gehad via na-inbouw in mijn V70 en XC60. Werkte ook goed voor de motor, maar minder in het interieur. Dan moet je ook nog een losse ventilator aanschaffen en aansluiten op een stekker aan de passagiers zijde.
Ik gebruik mijn standkachel in deze tijd bijna dagelijks, erg fijn om te kunnen gebruiken.
Van:
Saab 9-3 Tid Estate,
Saab 9-3 TTid Estate,
V70 2.4 D5 (2008),
XC60 D3 (2011)
naar:
XC70 D4 (5 cil 400 >>> 480Nm) (2014)
en:
Saab 9-3 Cabriolet 1.8t Hirsch
Saab 9-3 Tid Estate,
Saab 9-3 TTid Estate,
V70 2.4 D5 (2008),
XC60 D3 (2011)
naar:
XC70 D4 (5 cil 400 >>> 480Nm) (2014)
en:
Saab 9-3 Cabriolet 1.8t Hirsch
- Edwin
- 5th Gear member
- Berichten: 1859
- Lid geworden op: 09.02.2005 - 08:16
- Locatie: Gelderland
Nog een andere vraag. Is zo’n standkachel nog zwaar qua belasting voor de accu? Draait op de accu of een eigen motortje?
Gr. Edwin.
Gr. Edwin.
V70 T6 Summum
C70 T5 Summum
Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 460 1.8 Luxury-line
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5
Volvo V70 T6 Summum Polestar+
Volvo C70 T5 Summum Dynaudio + 2x woofer Crisp & LOUD!
C70 T5 Summum
Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 460 1.8 Luxury-line
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5
Volvo V70 T6 Summum Polestar+
Volvo C70 T5 Summum Dynaudio + 2x woofer Crisp & LOUD!
- flevodirk
- 3rd Gear member
- Berichten: 476
- Lid geworden op: 17.08.2015 - 16:53
- Locatie: Flevoland
Hopelijk geef ik het correct antwoord.. De standkachel an sich zal de accu niet zoveel belasten denk ik, immers aansteken en branden toch? Maar daarna gaat het systeem ook je ventilatie bedienen om de warmte mooi in het intereur te krijgen en de voorruit te ontdooien, daarnaast pompt ie het koelwater rond zodat het motorblok voorverwarmt wordt..
Dus de kachelmotor zal aan gaan, kleppen open-dicht, het rondpompen… allemaal op kracht van de accu!
Het lange antwoord is dus dat het complete systeem wel iets vraagt van de accu, of dat zo veel is weet ik ook niet eigenlijk, ik gebruik het gewoon en ben er blij mee
Dus de kachelmotor zal aan gaan, kleppen open-dicht, het rondpompen… allemaal op kracht van de accu!
Het lange antwoord is dus dat het complete systeem wel iets vraagt van de accu, of dat zo veel is weet ik ook niet eigenlijk, ik gebruik het gewoon en ben er blij mee
Volvo S60 2.0T Drivers Edition 2007 sept 2015 - maart 2021 @348.000 km (bijna 6 jaar gehad)
V70 T4 2016 GT Inscription edition +Rica update
Actueel verbruik:
Vorige auto-S60 verbruik
V70 T4 2016 GT Inscription edition +Rica update
Actueel verbruik:
Vorige auto-S60 verbruik
- Edwin
- 5th Gear member
- Berichten: 1859
- Lid geworden op: 09.02.2005 - 08:16
- Locatie: Gelderland
Oke.flevodirk schreef: ↑22.12.2021 - 20:07 Hopelijk geef ik het correct antwoord.. De standkachel an sich zal de accu niet zoveel belasten denk ik, immers aansteken en branden toch? Maar daarna gaat het systeem ook je ventilatie bedienen om de warmte mooi in het intereur te krijgen en de voorruit te ontdooien, daarnaast pompt ie het koelwater rond zodat het motorblok voorverwarmt wordt..
Dus de kachelmotor zal aan gaan, kleppen open-dicht, het rondpompen… allemaal op kracht van de accu!
Het lange antwoord is dus dat het complete systeem wel iets vraagt van de accu, of dat zo veel is weet ik ook niet eigenlijk, ik gebruik het gewoon en ben er blij mee
Duidelijk verhaal. Vraag het me af wanneer ik,
zoals hierboven is aangeraden, de kachel vaker aanzet, eens per maand ofzo, de accu er dan snel de brui aangeeft? Zo vaak rijden we er niet in, zeker in de winter niet.
Gr. Edwin.
V70 T6 Summum
C70 T5 Summum
Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 460 1.8 Luxury-line
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5
Volvo V70 T6 Summum Polestar+
Volvo C70 T5 Summum Dynaudio + 2x woofer Crisp & LOUD!
C70 T5 Summum
Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 460 1.8 Luxury-line
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5
Volvo V70 T6 Summum Polestar+
Volvo C70 T5 Summum Dynaudio + 2x woofer Crisp & LOUD!
-
- 4th Gear member
- Berichten: 555
- Lid geworden op: 13.04.2010 - 20:33
ja het is een extra belasting op je accu , en in het algemeen ontlaad een accu sneller in de kou en bij weinig gebruik bevorderd dit ook niet . Geen probleem maar zorg dus dat je goed bijlaad en de rit niet te kort is . De handleiding geeft aan ; maak na gebruik standkachel een rit die hetzelfde aantal minuten duurt dan de kachel heeft aangestaan .
- Edwin
- 5th Gear member
- Berichten: 1859
- Lid geworden op: 09.02.2005 - 08:16
- Locatie: Gelderland
Top.redracer schreef: ↑23.12.2021 - 00:51 ja het is een extra belasting op je accu , en in het algemeen ontlaad een accu sneller in de kou en bij weinig gebruik bevorderd dit ook niet . Geen probleem maar zorg dus dat je goed bijlaad en de rit niet te kort is . De handleiding geeft aan ; maak na gebruik standkachel een rit die hetzelfde aantal minuten duurt dan de kachel heeft aangestaan .
Staat nu in de digitale agenda inclusief melding, elke 4 weken kachel aan + ritje!
Gr. Edwin.
V70 T6 Summum
C70 T5 Summum
Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 460 1.8 Luxury-line
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5
Volvo V70 T6 Summum Polestar+
Volvo C70 T5 Summum Dynaudio + 2x woofer Crisp & LOUD!
C70 T5 Summum
Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 460 1.8 Luxury-line
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5
Volvo V70 T6 Summum Polestar+
Volvo C70 T5 Summum Dynaudio + 2x woofer Crisp & LOUD!
- BraboFrits
- 5th Gear member
- Berichten: 1004
- Lid geworden op: 21.04.2014 - 16:39
- Locatie: Tilburg
Wow, mooie cabrio hoor, ook de foto is erg fraai. Wij hebben een Renault Megane cabrio met stalen dak gehad. Veel plezier mee gehad (vooral mevrouw Brabo) maar nou niet echt een degelijke voiture...
Tja, kan goed zijn dat jij alleen de standkachel aan kunt zetten, mijn XC90 is waarschijnlijk van een recentere datum
En qua stroom, als mijn standkachel nog eens gerepareerd is dan kan ik de XC90 (T8 hybride) altijd nog aan de laadstekker hangen. Dat kun jij dan niet natuurlijk...maar dan wel een voldoende lange rit maken, dan moet de accu inderdaad wel weer vodoende power hebben.
Voorheen FritsieV70
Volvohistorie:
- Heden: XC90 T8 model 2016 Inscription Magic blue, blond lederen interieur.
- Van 2014 tot 2020: V70 MY2011 D5 model 2012 Momentum
- Lang geleden: Volvo 240 DL station
- Nog langer geleden: Volvo 340 GL
Volvohistorie:
- Heden: XC90 T8 model 2016 Inscription Magic blue, blond lederen interieur.
- Van 2014 tot 2020: V70 MY2011 D5 model 2012 Momentum
- Lang geleden: Volvo 240 DL station
- Nog langer geleden: Volvo 340 GL
- Edwin
- 5th Gear member
- Berichten: 1859
- Lid geworden op: 09.02.2005 - 08:16
- Locatie: Gelderland
Dank je!
Hij bevalt ook erg goed. Kan hem je aanraden!
Gr. Edwin.
Hij bevalt ook erg goed. Kan hem je aanraden!
Gr. Edwin.
V70 T6 Summum
C70 T5 Summum
Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 460 1.8 Luxury-line
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5
Volvo V70 T6 Summum Polestar+
Volvo C70 T5 Summum Dynaudio + 2x woofer Crisp & LOUD!
C70 T5 Summum
Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 460 1.8 Luxury-line
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5
Volvo V70 T6 Summum Polestar+
Volvo C70 T5 Summum Dynaudio + 2x woofer Crisp & LOUD!
- Edwin
- 5th Gear member
- Berichten: 1859
- Lid geworden op: 09.02.2005 - 08:16
- Locatie: Gelderland
Nou gaat lekker, de maandelijkse agenda melding is vandaag, dus had hem gisteravond al geprogrammeerd op 09:00, maar nietsEdwin schreef: ↑23.12.2021 - 09:21Top.redracer schreef: ↑23.12.2021 - 00:51 ja het is een extra belasting op je accu , en in het algemeen ontlaad een accu sneller in de kou en bij weinig gebruik bevorderd dit ook niet . Geen probleem maar zorg dus dat je goed bijlaad en de rit niet te kort is . De handleiding geeft aan ; maak na gebruik standkachel een rit die hetzelfde aantal minuten duurt dan de kachel heeft aangestaan .
Staat nu in de digitale agenda inclusief melding, elke 4 weken kachel aan + ritje!
Gr. Edwin.
Ook directe start doet weer niets.
Gr. Edwin.
V70 T6 Summum
C70 T5 Summum
Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 460 1.8 Luxury-line
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5
Volvo V70 T6 Summum Polestar+
Volvo C70 T5 Summum Dynaudio + 2x woofer Crisp & LOUD!
C70 T5 Summum
Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 460 1.8 Luxury-line
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5
Volvo V70 T6 Summum Polestar+
Volvo C70 T5 Summum Dynaudio + 2x woofer Crisp & LOUD!
- BraboFrits
- 5th Gear member
- Berichten: 1004
- Lid geworden op: 21.04.2014 - 16:39
- Locatie: Tilburg
Hmmm Edwin, da's nou weer minder.
Even een update van de mijne, ik heb de XC90 gisteren naar een Volvo specialist in de buurt gebracht. Hij belde me vanmorgen op, volgens hem zou het de (voor)gloeibougie zijn in de standkachel.
Morgen issie gerepareerd als het goed is. Niet goedkoop vooralsnog maar een stuk voordeliger dan een nieuwe standkachel. Maar fingers crossed, het is nog geen morgen
Even een update van de mijne, ik heb de XC90 gisteren naar een Volvo specialist in de buurt gebracht. Hij belde me vanmorgen op, volgens hem zou het de (voor)gloeibougie zijn in de standkachel.
Morgen issie gerepareerd als het goed is. Niet goedkoop vooralsnog maar een stuk voordeliger dan een nieuwe standkachel. Maar fingers crossed, het is nog geen morgen
Voorheen FritsieV70
Volvohistorie:
- Heden: XC90 T8 model 2016 Inscription Magic blue, blond lederen interieur.
- Van 2014 tot 2020: V70 MY2011 D5 model 2012 Momentum
- Lang geleden: Volvo 240 DL station
- Nog langer geleden: Volvo 340 GL
Volvohistorie:
- Heden: XC90 T8 model 2016 Inscription Magic blue, blond lederen interieur.
- Van 2014 tot 2020: V70 MY2011 D5 model 2012 Momentum
- Lang geleden: Volvo 240 DL station
- Nog langer geleden: Volvo 340 GL