Van R-Design naar Inscription
Geplaatst: 23.12.2021 - 17:32
Toen moest er een andere auto komen, niet omdat ik het wilde maar omdat het niet anders kon. M'n 10 maanden oude S60 R-Design is namelijk total loss gereden. We stonden stil in een file toen er een (Poolse) automobilist niet zat op te letten en met hoge snelheid vol bij ons achterop knalde. We werden tegen de vangrail en de auto die voor ons stond aangedrukt. Gelukkig werkten alle veiligheidssystemen zoals bedoeld. Een fractie voor de klap werden de gordels zeer strak aangespannen en konden we geen kant meer op. Het whiplash-protectiesysteem deed perfect z'n werk. Mijn vrouw en ik stapten hierdoor zonder enig schrammetje uit. Maar de ravage was enorm. De schade bleek uiteindelijk ruim over de 30 duizend euro heen te gaan. Ik weet niet wat er was gebeurd als we in een Aygo of iets dergelijks hadden gezeten... Overigens kwamen ook de inzittenden van de andere auto's er goed van af.
Dat er weer een S60 B4 als volgende auto moest komen, was niet iets om lang over na te denken. Maar een nieuwe bestellen waarop lang op gewacht moet worden en waar ook nog eens een aantal belangrijke opties vanwege het chip-tekort niet leverbaar zijn, is ook niet fijn. Daarom gekeken naar een exemplaar van een paar maanden oud. Mijn dealer had een S60 Inscription staan met slechts een paar duizend kilometer op de teller: Osmium Grey, mooie geluidsinstallatie, standkachel, semi-automatische trekhaak, reservewiel i.p.v. een spuitbus etc. Toen was de keus snel gemaakt. De Inscription rijdt misschien iets minder strak dan de R-Design maar is wel weer comfortabeler qua vering. Hij staat nu op de R-Design-velgen die ik nog had en waar de dealer winterbanden op heeft gezet. Na de winter komen de originele velgen er weer op. Kortom, ik ben er blij mee!
Dat er weer een S60 B4 als volgende auto moest komen, was niet iets om lang over na te denken. Maar een nieuwe bestellen waarop lang op gewacht moet worden en waar ook nog eens een aantal belangrijke opties vanwege het chip-tekort niet leverbaar zijn, is ook niet fijn. Daarom gekeken naar een exemplaar van een paar maanden oud. Mijn dealer had een S60 Inscription staan met slechts een paar duizend kilometer op de teller: Osmium Grey, mooie geluidsinstallatie, standkachel, semi-automatische trekhaak, reservewiel i.p.v. een spuitbus etc. Toen was de keus snel gemaakt. De Inscription rijdt misschien iets minder strak dan de R-Design maar is wel weer comfortabeler qua vering. Hij staat nu op de R-Design-velgen die ik nog had en waar de dealer winterbanden op heeft gezet. Na de winter komen de originele velgen er weer op. Kortom, ik ben er blij mee!