Voorstellen en vraag

Plaats reactie
RobRijdtVolvo
1st Gear member
Berichten: 18
Lid geworden op: 01.01.2022 - 14:41

Goedemiddag,

Om te beginnen, iedereen een heel fijn 2022 toegewenst!
Ik ben Rob, uit het midden van het land. Ik heb lang meegelezen, nu eindelijk aangemeld. Lang geleden een Volvo 440 gereden, vanaf 2014 een V40 D4 (geen centje pijn), en nu sinds 2 jaar een S60 D4 uit 2015 met Polestar tuning. Heerlijke auto, maar helaas wel met het bekende VEA olieverbruik. Zo'n 15000 km geleden de revisie van de schraapveren laten uitvoeren bij de dealer, helaas na 9000km alweer de eerste oliemelding, en nog geen 3000km later alweer. Nog een keer repareren is me te gortig, dus wordt het inruilen.

De opties die ik nu heb zijn een V40 D3 uit 2018, of een S60 T3 uit 2017. Als jullie mochten kiezen wat zou het dan worden?
Gebruikersavatar
Ferrari
5th Gear member
Berichten: 1145
Lid geworden op: 12.10.2019 - 10:49
Locatie: Antwerpen

Hoi Rob, welkom op het forum en ook de beste wensen! Jammer van het probleem met het olieverbruik en zeker nog na een revisie. Voor mij ook een reden om, als straks de C70 vervangen gaat worden, niet iets met een VEA-motor te nemen. Je kent zowel de V40 als de S60, dus je kan zelf het beste een afweging maken wat voor jou het beste past. Een D3 (is dat geen VEA?) of T3 is o.a. ook afhankelijk hoeveel km's je per jaar rijdt. Heb je er al mee gereden?
Henry

Huidig wagen- en motorpark:
Volvo C70 D3 Geartronic Summum 2011
Volvo 850 GLT 2.5 20V 1992
Mazda CX-30 2020 (leaseauto, alleen zakelijk)
Harley-Davidson Softail Heritage Classic 1999
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 13791
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

Rob welkom op forum. Wat ships dat olie verbruik. Zoals Ferrari zegt je hebt ervaring. De V is meer station en de S is dan een andere auto. Praktische keuzes voor ruimte of toch wat chiquere S60....
DAt wordt lijstje maken met voor en tegen beide bolides denk ik dan maar...
Franse (auto)verhalen en XC70 viewtopic.php?t=83680&start=33960

Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
RobRijdtVolvo
1st Gear member
Berichten: 18
Lid geworden op: 01.01.2022 - 14:41

Dank allebei! De twee opties die ik heb zie ik als overgang voor een jaar of twee, daarna zie ik wel weer. Kilometers zo rond de 15-20k per jaar, beetje afhankelijk van de grillen in Den Haag. Overigens is het niet alleen een kwestie van goedkoopst, iets meer luxe mag ook wel wat kosten.

De V40 heb ik al gereden. Op zich niks mis mee maar niet die duw in je rug als je vlot wil inhalen, en inderdaad ook die VEA motor. De dealer beweert dat alleen de D4 problemen heeft, maar op het forum zag ik ook een D3 rijder met olieverbruik. Je merkt ook dat de V40 minder geluidsisolatie heeft, je hoort veel meer motorgeluid.
De S60 heb ik nog niet mee gereden. Ik verwacht vergelijkbaar met mijn huidige S60, minus duw in de rug. Ook beetje jammer is dat er in deze geen full digital display in zit. Wat Bob al zegt, het wordt plussen en minnen.
Gebruikersavatar
Rippie V70
5th Gear member
Berichten: 1374
Lid geworden op: 26.08.2009 - 19:17
Locatie: Oost Nederland

Welkom op dit forum. Ik zou eerst maar eens met de dealer in gesprek over de revisie 15.000 km geleden want die is schijnbaar niet goed uitgevoerd. Laten zij maar eens met een voorstel komen.
V70 D3 Kinetic MY2013 = 484 seashell metallic = 17" Pandora
V70 2.4D Kinetic MY2005 = Cedar Green pearl =Musca+winter =Sirius+Zomer= park assist =
Gebruikersavatar
aertssenhjc
5th Gear member
Berichten: 1596
Lid geworden op: 20.12.2007 - 22:43
Locatie: omg. Bergen op Zoom

Welkom Rob! voor jou ook de allerbeste wensen!

Balen voor de S60, jammer dat zo'n lekker rijdende auto weg moet vanwege deze perikelen.

Vraag die mij rijst is: Waarom de keus tussen Diesel en Benzine? Ik zou gaan voor de V60, puur qua vormgeving en het net iets meer praktische toepassing. V40 heb ik altijd net wat te klein gevonden. maar dat is smaak.

Wel fijn dat je weer kiest voor Volvo., welke het ook mag worden, beide hele mooie wagens!
Volvo V60 T3 Momentum 2012.
Citroen 2CV6 Club Blue Celeste.1986

Volvo V40 1.8 Europa Sports 2003.
Volvo S60 2.4T 2001 BSR Stage II.
Volvo 240 DL 1987
RobRijdtVolvo
1st Gear member
Berichten: 18
Lid geworden op: 01.01.2022 - 14:41

Rippie V70 schreef: 04.01.2022 - 05:06 Welkom op dit forum. Ik zou eerst maar eens met de dealer in gesprek over de revisie 15.000 km geleden want die is schijnbaar niet goed uitgevoerd. Laten zij maar eens met een voorstel komen.
Eens, maar inmiddels een gepasseerd station. Ik heb de nodige pittige gesprekken gehad, ook met Volvo zelf. Dealer beweert dat het een ander probleem is, namelijk versleten cylinders. Dus valt niet onder reparatiegarantie, claimt men. Oplossing is een nieuw motorblok, zonder coulance. Ik zou het hard kunnen spelen met geschillencommissie, second opinion etc, maar ik had geen zin in nog meer gezeur. Hoe dan ook, in een vlaag van verstandsverbijstering heb ik getekend voor inruil (bedrag is redelijk), en dit is het resultaat.
RobRijdtVolvo
1st Gear member
Berichten: 18
Lid geworden op: 01.01.2022 - 14:41

aertssenhjc schreef: 04.01.2022 - 17:05Vraag die mij rijst is: Waarom de keus tussen Diesel en Benzine? Ik zou gaan voor de V60, puur qua vormgeving en het net iets meer praktische toepassing. V40 heb ik altijd net wat te klein gevonden. maar dat is smaak.
Heel eerlijk; de V60 vind ik net even te massaal van achter. Morgen proefrit in de S60 T3. De souplesse van de diesel is verslavend, maar als de benzine versie een beetje acceptabel rijdt dan denk ik dat het de S60 wordt. Gewoon vanwege vormgeving en comfort.
Gebruikersavatar
aertssenhjc
5th Gear member
Berichten: 1596
Lid geworden op: 20.12.2007 - 22:43
Locatie: omg. Bergen op Zoom

RobRijdtVolvo schreef: 04.01.2022 - 22:41
aertssenhjc schreef: 04.01.2022 - 17:05Vraag die mij rijst is: Waarom de keus tussen Diesel en Benzine? Ik zou gaan voor de V60, puur qua vormgeving en het net iets meer praktische toepassing. V40 heb ik altijd net wat te klein gevonden. maar dat is smaak.
Heel eerlijk; de V60 vind ik net even te massaal van achter. Morgen proefrit in de S60 T3. De souplesse van de diesel is verslavend, maar als de benzine versie een beetje acceptabel rijdt dan denk ik dat het de S60 wordt. Gewoon vanwege vormgeving en comfort.

Compleet logische aanvlieg route. Ik heb helaas nooit in een S60 Diesel gereden, maar hoor er meer dan goede verhalen rondom het karakter van de, met name, D4/D5 blokken.
Volvo V60 T3 Momentum 2012.
Citroen 2CV6 Club Blue Celeste.1986

Volvo V40 1.8 Europa Sports 2003.
Volvo S60 2.4T 2001 BSR Stage II.
Volvo 240 DL 1987
Plaats reactie

Terug naar “S60 / V60 vanaf MY2010 t/m MY2018”