Volvo onderzoekt mogelijkheid om eigen laadnetwerk te bouwen

In dit board alles over elektriciteit voor het laden van Volvo's. Laadpalen, kabels en stekkers etc etc
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ben
Executive Member
Berichten: 40457
Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
Locatie: Even ten noorden van de Paltz
Contacteer:

Volvo Car Nederland onderzoekt momenteel de potentie en de mogelijkheden om een eigen netwerk van laadstations in Nederland op te zetten. Dat zegt woordvoerder Roger van Polanen Petel naar aanleiding van de aankondiging dat Volvo een eigen laadnetwerk in België start.

Volvo Cars gaat bij de zuiderburen en in Luxemburg een netwerk van snelladers uitbouwen. Halverwege dit jaar moeten er 30 stations beschikbaar zijn. Die oplaadpunten komen op de locaties van Belgische en Luxemburgse Volvo-dealers maar kunnen ook gebruikt worden door EV-rijders van andere merken.

Alleen elektrisch
De snelladers werken met een vermogen tot 175 kW of 200 kW, waardoor auto’s na enkele minuten laden opnieuw 100 kilometer kunnen afleggen. Na 40 minuten laadtijd geeft een batterij opnieuw zo goed als volledig bereik. “De operatie strookt met de ambitie van Volvo om een volledig elektrische autobouwer te worden. Het Zweeds-Chinese bedrijf wil tegen 2030 enkel nog elektrische voertuigen produceren,’’ heeft Volvo in België laten weten.

Bron: AM
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Gebruikersavatar
Peter-V50
4th Gear member
Berichten: 841
Lid geworden op: 10.06.2009 - 15:09
Locatie: Twente

Ik heb geen ervaring met EV-rijden in België, maar ik heb begrepen dat de laadinfrastructuur daar minder wijd verspreid is dan in Nederland. Logisch dat Volvo België een eigen netwerk begint. Anders kunnen ze hun ambitie met elektrisch rijden niet waarmaken.

In Nederland zijn er wel veel snelladers. Zelf een netwerk bouwen is hier minder nodig. Mijn verwachting is dat Volvo NL dit niet doorzet.
Volvo XC40 P8 MY21
Volvo V50 2.0 Edition I MY09

“If you're not smiling, you're doing it wrong.” Dick Strawbridge
Plaats reactie

Terug naar “Elektriciteit voor Volvo Electric Vehicles”