Volvo Cars start als eerste met directe integratie van apparaten met Google Assistent
Volvo Cars wordt de eerste autofabrikant die zijn auto's rechtstreeks integreert met apparaten die Google Assistent ondersteunen, een volgende stap in de verdere samenwerking tussen Volvo Cars en Google.
Deze geplande directe integratie zorgt voor de meest naadloze verbinding tussen Google Assistant en auto's tot nu toe, waardoor klanten van Volvo Cars functies in hun auto kunnen bedienen door spraakopdrachten te geven aan voor Google Assistant geschikte thuis- en mobiele apparaten. Door hun Volvo-auto te koppelen aan hun Google-account, kunnen klanten in hun auto rechtstreeks met Google praten en op afstand diverse functies bedienen, zoals de auto opwarmen op een koude winterdag of de auto op slot doen.
De integratie met Google Assistant weerspiegelt de ambitie van Volvo Cars om zijn klanten gemak en gemoedsrust te bieden, waarbij de lijst met beschikbare commando's in de toekomst zal blijven groeien.
Toekomstige functionaliteiten zijn onder meer oplaadplanning, waarmee klanten specifieke tijden kunnen instellen waarop ze willen dat hun auto begint met opladen, en meer.
"Volvo Car Group introduceerde als eerste Google-technologie en -diensten in onze auto's en we willen nu de eerste zijn die volledig integreert met apparaten die Google Assistant ondersteunen - het is een natuurlijke volgende stap in ons partnership met Google," zegt Henrik Green, Chief Product Officer bij Volvo Cars. "Deze integratie stelt ons in staat om de klantervaring enorm te verbeteren, omdat het klanten de mogelijkheid geeft om hun auto gemakkelijk en veilig te beheren terwijl ze thuis of onderweg zijn, via elk persoonlijk apparaat dat beschikt over Google Assistant."
Volvo Cars wil met de integratie van zijn auto's met Google Assistant ook de voortdurende ontwikkeling van de onderneming naar volledige elektrificatie ondersteunen. Als gevolg daarvan wil het functies introduceren die klanten kunnen helpen het volledige CO2-emissiereducerende potentieel in hun volledig elektrische Volvo's te bereiken.
In de toekomst wil Volvo Cars het opladen net zo gemakkelijk maken als het productief is.
Voor meer gevoelige commando's - zoals het ontgrendelen van de auto - zorgt een authenticatieproces met twee factoren ervoor dat alleen de juiste mensen op het juiste moment de juiste informatie kunnen horen of openen.
De functionaliteit komt de komende maanden geleidelijk beschikbaar voor alle Volvo-rijders met een infotainment op basis van Android dat is verbonden met hun Volvo Cars-app en een apparaat dat Google Assistant ondersteunt, en in geselecteerde gebieden waar Google Assistant beschikbaar is.
Volvo Cars start als eerste met directe integratie van apparaten met Google Assistent
In dit board het officiële nieuws over Volvo van verschillende bronnen uit de hele wereld
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 40605
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
Ben
Ga naar
- Over Volvo Forum
- ↳ Berichten over de werking van Volvo-forum.nl
- ↳ Volvo en Forum hebbedingen
- ↳ De Forumsponsors
- ↳ Aanbiedingen van Sponsors
- ↳ FAQ over het forum
- Algemeen Volvo
- ↳ Volvo algemeen (niet technisch)
- ↳ Zou mijn oude Volvo nog rijden?
- ↳ Volvo fraudemeldingen
- ↳ Volvo Nieuws
- ↳ Volvo Racing Nieuws
- ↳ Volvo Ocean Race
- ↳ De avonturen van Peth©oni
- ↳ Polestar Cyan racing
- ↳ Volvo Drive Magazine
- ↳ Volvo SPY
- De Modellen
- ↳ De Klassiekers
- ↳ De Katterug en Duett
- ↳ De Amazon
- ↳ AWD maar geen XC
- ↳ 1800 serie
- ↳ De oldtimers
- ↳ De 850 - S70 - C70 - V70 en V70XCClassic
- ↳ De 'Bakstenen'
- ↳ De 140 - 240 - 160 - 260 series
- ↳ De 740 - 760 - 780 / 940-960 en S/V90
- ↳ De Nederlandse Volvo's
- ↳ De 66 - 340 - 360 series
- ↳ De Volvo 440 - 460 series algemeen
- ↳ Volvo 400 evenementen
- ↳ Volvo 400 techniek
- ↳ Volvo 400 foto's
- ↳ Volvo 400 projekten
- ↳ S40 - V40 Classic
- ↳ De 480
- ↳ De 30- 40 en 50 series vanaf MY 2004
- ↳ S40 - V50 series
- ↳ C30
- ↳ V40
- ↳ XC40
- ↳ De 60 - 70 - 80 en 90 series
- ↳ S60 my 2000 t/m 2009
- ↳ S60 / V60 vanaf MY2010 t/m MY2018
- ↳ V60/S60 vanaf MY 2019
- ↳ V70 MY2000 t/m MY2007
- ↳ XC60 t/m MY2017
- ↳ XC60 vanaf MY 2018
- ↳ C70 vanaf MY2007
- ↳ XC70 t/m MY2007
- ↳ V70/XC70 vanaf MY2008
- ↳ S80
- ↳ S90 / V90 vanaf MY 2016
- ↳ XC90 Classic t/m MY 2014
- ↳ XC90 vanaf MY2015
- ↳ Elektrische Volvo's
- ↳ Plug In Hybrid Volvo's
- ↳ Elektriciteit voor Volvo Electric Vehicles
- ↳ EX30
- ↳ EC40
- ↳ EX40
- ↳ EX90
- ↳ Volvo Polestar tuning
- Volvo Techniek Algemeen
- ↳ Techniek overig
- ↳ Over alle vloeistoffen
- ↳ Turbo
- ↳ Handleidingen + gereedschapstips
- ↳ Banden en velgen
- ↳ Tuning (niet optisch)
- ↳ Bifuel
- ↳ Techniek niet modelgebonden
- ↳ Verzorging
- ↳ Canbus
- ↳ Software voor Volvo's
- ↳ Audio - Video - Navigatie - Communicatie
- ↳ Algemeen A-V-N
- ↳ iMIV-adapter - V50-S60/V70/XC70 tot MY07
- ↳ Telefoon in de auto
- ↳ Televisie in de auto
- ↳ Navigatie van Volvo
- ↳ Navigatie 'niet Volvo'
- ↳ Communicatie
- Volvo's in bedrijf
- ↳ De werkpaarden van Volvo
- ↳ Foto's van Volvo Trucks en Bussen
- ↳ Foto's van Volvo Graafmachines
- ↳ Informatie over Volvo op het werk
- Volvo Club Nederland
- ↳ VCN nieuwsberichten
- ↳ VCN Evenementen
- Off Topic
- ↳ Links
- ↳ Off Topic rubrieken
- ↳ Off Topic Auto
- ↳ Polestar
- ↳ Off Topic Algemeen
- ↳ De film van Ome Willem
- ↳ Off Topic IT
- ↳ Naar Scandinavië
- ↳ On(t)roerend goed
- ↳ Toeristische tips