V50 2004 2.0D Tweeters achterin deur speakerformaat en bluetooth mogelijkheden

Geleverd vanaf 2003
Plaats reactie
Vurnality
2nd Gear member
Berichten: 56
Lid geworden op: 30.05.2017 - 18:43

Goedemiddag,

Ik heb in augustus een Volvo v50 diesel uit 2004 gekocht, ik heb hiervoor een v40 t4 gehad. Prachtig stukje autotechniek overigens.

Maar ik loop tegen 1 ding aan, ik ben muziekliefhebber en wilde een aftermarket radio inbouwen. Maar je zit met de functies van de Volvo zoals temparatuur etc. En nou is er wel een aanbieder die android radios aanbied speciaal voor de v50 met alle functies van de originele radio erin alleen die kosten rond de 800 euro als je een beetje android radio wil.

Ik heb dus besloten te blijven bij de originele radio en heb nu een fm transmitter om bluetooth radio te luisteren

De Volvo v50 is voorzien van een parrot asteroid mini, maar deze valt om de haverklap uit dus hebbdie eraf gehaald de display.. kabels zitten er nog.

Toch vraag ik me af zijn er net als met de v40 van die modules om bluetooth audio voor muziek zowel bellen ye verkrijgen? Hoe zou de parrot asteroid mini aangesloten zijn?

Daarnaast de tweeters.

Ik heb vernomen dat er geen tweeters in zitten gezien er geen geluid wegkomt, dus neem aan dat het voor de show is maar zal er al een kabel liggen voor tweeters ?

En wat zijn nou echt goede speakers of wat voor formaat moet ik zoeken voor de volvo. De oude eigenaar heeft de speakers opgeblazen dus klinkt erg balle.

Ook als ik mn raam opendoe gaat het geluid erg zacht, mijn vermoeden is dat dit komt door het drukverschil en de opgeblazen speakers. Want het is hoe harder de wind hoe minder ik hoor. Niet toerental afhankelijk meer snelheid en hoe ver raam open staat.

Ik ben trouwens wel aardig verrast door de bass die de volvo v50 originele speakers geven. Als ik dit met nieuwe speakers weer kan krijgen hoef ik ook geen subwoofer in te bouwen. Wil wel bass en zoals ik het nu heb ben ik erg tevreden over de bass.

Het is nogal wat vragen maar ik hoop antwoorden te krijgen zodat ik nog meer plezier uit de volvo kan halen.
Maarten215
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 13.02.2021 - 16:36

Afgelopen zomer heb ik een interface laten inbouwen. Deze Word aangesloten op je cd Port. Je kan de cd speler niet meer gebruiken. Ik vond dat geen ramp. Met deze interface kan je ook bellen. Ik wilde geen parrot in hebben, omdat ik het een lelijk ding vind.

https://www.carinterface.nl/bluetooth-u ... 40-v50-s80

Ik heb wel een v50 zonder 6 cd wisselaar.

Succes met je keuzen
Volvo v50 2.4
Vurnality
2nd Gear member
Berichten: 56
Lid geworden op: 30.05.2017 - 18:43

Maarten215 schreef: 09.01.2022 - 08:21 Afgelopen zomer heb ik een interface laten inbouwen. Deze Word aangesloten op je cd Port. Je kan de cd speler niet meer gebruiken. Ik vond dat geen ramp. Met deze interface kan je ook bellen. Ik wilde geen parrot in hebben, omdat ik het een lelijk ding vind.

https://www.carinterface.nl/bluetooth-u ... 40-v50-s80

Ik heb wel een v50 zonder 6 cd wisselaar.

Succes met je keuzen
Ik heb ook geen wisselaar maar dan is die vraag iig beantwoord.
Vurnality
2nd Gear member
Berichten: 56
Lid geworden op: 30.05.2017 - 18:43

Maarten215 schreef: 09.01.2022 - 08:21 Afgelopen zomer heb ik een interface laten inbouwen. Deze Word aangesloten op je cd Port. Je kan de cd speler niet meer gebruiken. Ik vond dat geen ramp. Met deze interface kan je ook bellen. Ik wilde geen parrot in hebben, omdat ik het een lelijk ding vind.

https://www.carinterface.nl/bluetooth-u ... 40-v50-s80

Ik heb wel een v50 zonder 6 cd wisselaar.

Succes met je keuzen
Heb jij een mode knop of cd knop?

Ik heb een v50 zonder wisselaar met 1 disk ingang zonder mode knop.
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V50 series”