Volvo wijzigt productaanbod voor modeljaar 2023

In dit board het officiële nieuws over Volvo van verschillende bronnen uit de hele wereld
KeesSjees
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 16.01.2022 - 20:46

Paul schreef: 19.01.2022 - 10:00
KeesSjees schreef: 18.01.2022 - 09:56 Na 8 jaar trouwe dienst een vervanging besteld voor de V70.
Een fully loaded V60-T8, R-Design met 19”, birch light moest het worden.

Door de dealer gebeld dat “de kleur niet meer leverbaar was”, maar er is dus veel meer aan de hand.
Birch-light, fantastische kleur die naar mijn mening de lijnen van de V60 goed uit laat komen is niet meer.
Het nieuwe “dark” thema komt nog niet in de buurt van de R-design uitvoeringen. Van buiten alleen wat zwarte elementen dat is het. Geen subtiele verlaging, geen eigen Interieur met zwarte hemel, stoelen, stuurwiel etc.
De nieuwe serie lichtmetalen wielen, zeker de 19” versies vind ik niet mooi.
De nieuwe achterkant zonder de uitlaat stukken doet afbreuk aan het karakter en uitstraling van de V60.
Juist veel elementen die voor mij de V60 tot een begerenswaardige auto maken zijn verdwenen.

De order is geannuleerd….en vanuit frustratie hier een account aangemaakt om mijn verhaal kwijt te kunnen.
Ik weet het, een luxeprobleem en vooral een kwestie van smaak. Maar zo vaak koop ik geen nieuwe auto. Als ik €75.000 wil aftikken dan moet het wel volledig naar de zin zijn.
Helaas slaat Volvo een weg in die ik jammer vind. Het in de kou laten staan van klanten die gewoon al een order hebben geplaatst helpt daar niet aan mee.
Maar dan bestel je toch een V60 T8 Polestar? Dan heb je je zwarte hemel, je sportstuur, je andere onderstel en mooie wielen.
Enige wat je even moet regelen is een bumper van de prefacelift met uitlaten en je bent klaar.
Je lijkt wel een verkoper :-)
Als ik een Polestar wilde hebben had ik die wel gelijk besteld.
Niet in de gewenste kleur en een aantal andere kenmerken die me dan weer niet zo kunnen bekoren.
Zoals eerder gezegd, voor dat geld mag/moet het 100% kloppen.
Gebruikersavatar
Fred3543
2nd Gear member
Berichten: 79
Lid geworden op: 17.11.2021 - 08:39

raspaardje schreef: 18.01.2022 - 13:24
Fred3543 schreef: 17.01.2022 - 21:13 vandaag gehoord dat ik m’n inscripties t6 in pinegrey helaas niet ga krijgen, gaat een MY 2023 worden. Levering ipv Mei,Juni naar September. Wel de Bliss weer erin en Google + 1 pedal drive…. Ach ja, wat is nog 9 maanden wachten.
Wanneer heb je de order geplaatst?
Om een beter beeld te krijgen waar wellicht de overgang van MY2022 naar 2023 komt liggen.
auto is half December besteld , slot voor productie staat op week 25 en daar zit nu alleen nog MY23
Van Arteon naar een V60 T6 Plus platinum grey
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 12269
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

Auto's van augustus 21 zie ik momenteel my23 worden
Miguel81
3rd Gear member
Berichten: 327
Lid geworden op: 12.06.2014 - 19:50

Toch wel een slecht zaak dat auto’s die in augustus 21 besteld zijn nog onderhevig zijn aan MY wissels die in januari 22 aangekondigd worden.
Huidige: V60 B3 Plus Dark, MY24, Vapour Grey
Vorige: V60 D3, MY20 - V60 D2, MY17 - V40 D4, MY15- V40 D2, MY15
Gebruikersavatar
raspaardje
6th Gear member
Berichten: 2788
Lid geworden op: 30.05.2012 - 10:07
Locatie: Regio Utrecht

Dat is een hele slechte zaak.
raspaardje schreef: 18.01.2022 - 13:35 Waar het natuurlijk compleet mis gaat is de handelswijze van Volvo; klanten een auto laten samenstellen en bestellen en de order gewoon herroepen. Of Volvo daarmee in zijn recht staat of niet....
Ik weet niet of dit ook bij andere autofabrikanten gebeurt?

Smaken verschillen en dus zijn er mensen die MY2023 mooier zullen vinden.
Maar met deze handelswijze jaag je iig een deel van je bestaande klanten in het harnas. Het past ook niet meer in deze tijd.
Ik ben serieus benieuwd welke rekensom hier gemaakt is om dit op deze manier te doen.
2019 Volvo V60 T5 R-Design Polestar - Osmium Grey
2006 Saab 9-3 Cabrio 1.9 TiD Vector 20 Years Edition Hirsch - Electric Blue
Gebruikersavatar
V480-S60
8th Gear member
Berichten: 19474
Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
Locatie: La Grande Verriere

Bij andere autofabrikanten kan je complete modellen al niet meer bestellen. Voor andere geldt een wachttijd van ten minste 1 jaar.
Skoda Octavia PHEV bijvoorbeeld.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 236.000 kms (6-18 tm ..)
Gebruikersavatar
raspaardje
6th Gear member
Berichten: 2788
Lid geworden op: 30.05.2012 - 10:07
Locatie: Regio Utrecht

Dan is iig hun verwachtingsmanagement beter voor elkaar; je krijgt uiteindelijk wat je bestelt, ook al duurt dat dan wellicht langer.
2019 Volvo V60 T5 R-Design Polestar - Osmium Grey
2006 Saab 9-3 Cabrio 1.9 TiD Vector 20 Years Edition Hirsch - Electric Blue
Gebruikersavatar
teebee
7th Gear member
Berichten: 6924
Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02

teebee schreef: 16.01.2022 - 12:04
Bover schreef: 15.01.2022 - 19:46 Succes met de overwegingen en rust en kalmte en een heerlijke wandeling kan helpend zijn!
Dank Bob, we maken er echt verder geen ‘probleem’ van hoor; dit sort zaken vallen in de categorie ‘first world “problems” ‘ er zijn ergere dingen in het leven.
Gewoon de eisen nog even scherp neerzetten, kijken wat de nieuwe mogelijkheden zijn welke hier mee matchen en zien wat het extra kost. Dat voor een XC40, maar ook voor een aantal andere merken (geen BMW ;-) )
Dus…. Een wandeling kan altijd en in een droog weekend zijn die er ook zeker samen het ons hondenbeest ;-)

Verder inderdaad wel benieuwd of er nog meer ‘slachtoffers’ onder de forumleden zijn die nu geconfronteerd zijn/worden met een cancel van hun order…..
Mijn vrouw heeft haar keuze gemaakt en blijft alsnog bij de Volvo.
De XC40 wordt toegerust zoals de eerdere bestelling was zij het in een andere kleur (Silver Dawn).
Dat zij door dit ‘grapje’ van Volvo meer aan bijtelling kwijt is… tja dat zij zo. Maar er staat voor ons bij Volvo na deze weinig klantgerichte ‘move’ wel een aantekening. Kans dat auto niet tijdig geleverd zal worden is aanzienlijk, maar dat is aan hun om tzt op te lossen.
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”

Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder en heel veel lekkers ! :-)
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. met veel lekkers (V40 CC MY18, Denim Blue)
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, Peugeot 208
Gebruikersavatar
Paul
Top Gear member
Berichten: 32852
Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38

KeesSjees schreef: 19.01.2022 - 16:53
Paul schreef: 19.01.2022 - 10:00
KeesSjees schreef: 18.01.2022 - 09:56 Na 8 jaar trouwe dienst een vervanging besteld voor de V70.
Een fully loaded V60-T8, R-Design met 19”, birch light moest het worden.

Door de dealer gebeld dat “de kleur niet meer leverbaar was”, maar er is dus veel meer aan de hand.
Birch-light, fantastische kleur die naar mijn mening de lijnen van de V60 goed uit laat komen is niet meer.
Het nieuwe “dark” thema komt nog niet in de buurt van de R-design uitvoeringen. Van buiten alleen wat zwarte elementen dat is het. Geen subtiele verlaging, geen eigen Interieur met zwarte hemel, stoelen, stuurwiel etc.
De nieuwe serie lichtmetalen wielen, zeker de 19” versies vind ik niet mooi.
De nieuwe achterkant zonder de uitlaat stukken doet afbreuk aan het karakter en uitstraling van de V60.
Juist veel elementen die voor mij de V60 tot een begerenswaardige auto maken zijn verdwenen.

De order is geannuleerd….en vanuit frustratie hier een account aangemaakt om mijn verhaal kwijt te kunnen.
Ik weet het, een luxeprobleem en vooral een kwestie van smaak. Maar zo vaak koop ik geen nieuwe auto. Als ik €75.000 wil aftikken dan moet het wel volledig naar de zin zijn.
Helaas slaat Volvo een weg in die ik jammer vind. Het in de kou laten staan van klanten die gewoon al een order hebben geplaatst helpt daar niet aan mee.
Maar dan bestel je toch een V60 T8 Polestar? Dan heb je je zwarte hemel, je sportstuur, je andere onderstel en mooie wielen.
Enige wat je even moet regelen is een bumper van de prefacelift met uitlaten en je bent klaar.
Je lijkt wel een verkoper :-)
Als ik een Polestar wilde hebben had ik die wel gelijk besteld.
Niet in de gewenste kleur en een aantal andere kenmerken die me dan weer niet zo kunnen bekoren.
Zoals eerder gezegd, voor dat geld mag/moet het 100% kloppen.
Ah nou ik denk meer met je mee, maar goed. Als het trouwens een koop auto van jezelf is zou ik helemaal voor een Polestar gaan, net een uniekere auto die naar verwachting wat meer geld waard blijft.
Maar gelukkig smaken verschillen!

Zag hier ook dat je een XC40 niet in het zwart moet nemen, dat vind ik de enige "kleur" naast Thunder Grey of Saville Grey (wat niet meer bestaat) wat past op een XC40. ;-)
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY23 XC40 Pure Electric Plus
Gebruikersavatar
Paul
Top Gear member
Berichten: 32852
Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38

teebee schreef: 20.01.2022 - 07:40 Mijn vrouw heeft haar keuze gemaakt en blijft alsnog bij de Volvo.
De XC40 wordt toegerust zoals de eerdere bestelling was zij het in een andere kleur (Silver Dawn).
Dat zij door dit ‘grapje’ van Volvo meer aan bijtelling kwijt is… tja dat zij zo. Maar er staat voor ons bij Volvo na deze weinig klantgerichte ‘move’ wel een aantekening. Kans dat auto niet tijdig geleverd zal worden is aanzienlijk, maar dat is aan hun om tzt op te lossen.
Was voor de bijtelling een XC40 Electric niet leuker?
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY23 XC40 Pure Electric Plus
Gebruikersavatar
Hans Eilander
7th Gear member
Berichten: 5323
Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:23
Locatie: G - O

teebee schreef: 20.01.2022 - 07:40 Mijn vrouw heeft haar keuze gemaakt, en blijft alsnog bij de Volvo. De XC40 wordt toegerust zoals de eerdere bestelling was, zij het in een andere kleur (Silver Dawn).
Dat is toch wel een pak van je hart, beste vriend? :lol: Enne....van die overstap naar een XC 40, zal ze écht geen spijt krijgen. ;)
Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
Gebruikersavatar
teebee
7th Gear member
Berichten: 6924
Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02

Paul schreef: 20.01.2022 - 08:41
teebee schreef: 20.01.2022 - 07:40 Mijn vrouw heeft haar keuze gemaakt en blijft alsnog bij de Volvo.
De XC40 wordt toegerust zoals de eerdere bestelling was zij het in een andere kleur (Silver Dawn).
Dat zij door dit ‘grapje’ van Volvo meer aan bijtelling kwijt is… tja dat zij zo. Maar er staat voor ons bij Volvo na deze weinig klantgerichte ‘move’ wel een aantekening. Kans dat auto niet tijdig geleverd zal worden is aanzienlijk, maar dat is aan hun om tzt op te lossen.
Was voor de bijtelling een XC40 Electric niet leuker?
Nee zeker niet, onze overheid is nog steeds niet doordrongen van het feit dat je geen grote aantallen overstappers krijgt door de bijtelling dit jaar te verhogen naar 16% en dan alleen nog over de eerste 35k. Komt daarbij de aanzienlijk hogere aanschaf (fiscale waarde) en dan is het dus zeker niet ‘goedkoper’
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”

Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder en heel veel lekkers ! :-)
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. met veel lekkers (V40 CC MY18, Denim Blue)
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, Peugeot 208
Gebruikersavatar
teebee
7th Gear member
Berichten: 6924
Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02

Hans Eilander schreef: 20.01.2022 - 10:32
teebee schreef: 20.01.2022 - 07:40 Mijn vrouw heeft haar keuze gemaakt, en blijft alsnog bij de Volvo. De XC40 wordt toegerust zoals de eerdere bestelling was, zij het in een andere kleur (Silver Dawn).
Dat is toch wel een pak van je hart, beste vriend? :lol: Enne....van die overstap naar een XC 40, zal ze écht geen spijt krijgen. ;)
Och, 2 van hetzelfde merk op de oprit is leuk maar indien ze een andere keus had gemaakt dan had ik me daar (voor een paar modellen) ook wel in kunnen vinden. Ze is minder ‘veeleisend’ dan ik ben op het gebied van auto’s dus dat ze m prettig zal gaan vinden staat wel vast.
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”

Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder en heel veel lekkers ! :-)
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. met veel lekkers (V40 CC MY18, Denim Blue)
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, Peugeot 208
Herman.Kuyk

teebee schreef: Mijn vrouw heeft haar keuze gemaakt en blijft alsnog bij de Volvo.
De XC40 wordt toegerust zoals de eerdere bestelling was zij het in een andere kleur (Silver Dawn).
Dat zij door dit ‘grapje’ van Volvo meer aan bijtelling kwijt is… tja dat zij zo. Maar er staat voor ons bij Volvo na deze weinig klantgerichte ‘move’ wel een aantekening. Kans dat auto niet tijdig geleverd zal worden is aanzienlijk, maar dat is aan hun om tzt op te lossen.

Volvo is hier wel de lachende derde.
Gebruikersavatar
raspaardje
6th Gear member
Berichten: 2788
Lid geworden op: 30.05.2012 - 10:07
Locatie: Regio Utrecht

Die afweging zal echt wel gemaakt zijn bij Volvo: dat er mensen zijn die dit allemaal (moeten) slikken, ook omdat levertijden bij andere fabrikanten ook dramatisch zijn.
2019 Volvo V60 T5 R-Design Polestar - Osmium Grey
2006 Saab 9-3 Cabrio 1.9 TiD Vector 20 Years Edition Hirsch - Electric Blue
Gebruikersavatar
Paul
Top Gear member
Berichten: 32852
Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38

Waarom zou Volvo lachen Herman? Omdat ze een auto van 900 euro meer verkopen? Het werk wat ze hier allemaal in hebben zitten, incl de dealer kost ze meer hoor. Het zal Volvo's business model niet zijn om klantorders te cancelen en nieuwe te vragen. Wat hier al aangegeven wordt, ook zullen veel mensen overstappen op een andere auto. Dus kost ze alleen maar geld.
Het is dus eerder samen huilen.

@teebee, ja klopt ik dacht nog aan eentje uit 2021, maar geloof dat er weinig zijn bezorgd bij dealers. Vriendje van me kon dankzij Leaseplan nog aan zo'n gekke C40 komen. Had ook liever XC40 gehad.
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY23 XC40 Pure Electric Plus
Gebruikersavatar
raspaardje
6th Gear member
Berichten: 2788
Lid geworden op: 30.05.2012 - 10:07
Locatie: Regio Utrecht

Volvo lacht natuurlijk niet maar het is wel een bewuste keuze.
Voorafgaand aan deze keuze zijn er afwegingen gemaakt; waarschijnlijk ook de hoeveelheid aan klanten die deze keuze niet accepteert en hun order annuleert.
2019 Volvo V60 T5 R-Design Polestar - Osmium Grey
2006 Saab 9-3 Cabrio 1.9 TiD Vector 20 Years Edition Hirsch - Electric Blue
Gebruikersavatar
V480-S60
8th Gear member
Berichten: 19474
Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
Locatie: La Grande Verriere

Ik vraag mij echt af of dit een keuze is die ook gemaakt zou zijn als we niet getroffen zouden zijn door het huidige wereldwijde gebrek aan onderdelen. Maar goed, dat zal wel nooit boven tafel komen. Kijk Geely is redelijk kapitaalkrachtig en kan Volvo wel ondersteunen. Echter lang niet zo kapitaalkrachtig als bijvoorbeeld VAG en BMW.
En ik heb het al eerder gezegd. Zelfs VAG moet op dit moment regelmatig nee verkopen en orders omzetten.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 236.000 kms (6-18 tm ..)
Miguel81
3rd Gear member
Berichten: 327
Lid geworden op: 12.06.2014 - 19:50

Hetzelfde over de situatie geldt ook voor een opmerking die eerder op AW heeft gestaan over BMW en Mercedes dat ze de prijzen niet zullen laten zaken naar de chips tekorten aangezien mensen het er toch wel voor over hebben getuige alle bestellingen die ondanks de lange levertijden alsnog gedaan worden.

En ja, ook andere merken hebben de leveringsproblemen maar daar hebben de Volvo rijders niet veel aan/geen last van :-)
Huidige: V60 B3 Plus Dark, MY24, Vapour Grey
Vorige: V60 D3, MY20 - V60 D2, MY17 - V40 D4, MY15- V40 D2, MY15
Gebruikersavatar
V480-S60
8th Gear member
Berichten: 19474
Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
Locatie: La Grande Verriere

Laat even voorop stellen dat ik niet bagatelliseer wat er momenteel gebeurt. Het is echt zwaar vervelend wat er gebeurt. En in sommige gevallen is de communicatie van Volvo ook onder de maat. Het is dan ook voor te stellen dat velen hier gefrustreerd door zijn. Ik kan met hun meevoelen.

Maar..... En dan moet ik toch even mijn frustratie kwijt: De postings lijken de laatste tijd alleen maar over problemen te gaan, en men brengt het alsof het gras elders groener is. Nou ik kan je vertellen: Dat is niet zo. En ja daar heb je weinig aan als je bestelde Volvo niet of slechts gedeeltelijk geleverd gaat worden. Maar je krijgt hetzelfde probleem bij een ander merk. Daar gaat het om.

Dit forum is opgezet en doet dienst als ontmoetingsplek van mensen die Volvo rijden en/of Volvo een warm hart toe dragen (en in dat laatste mogen ook best wat barstjes zitten) Laten we het vooral niet tot een klaagforum laten komen.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 236.000 kms (6-18 tm ..)
Plaats reactie

Terug naar “Volvo Nieuws”