Navigatie geen satellieten en uitlaat gassen

Plaats reactie
Mrchocomel
1st Gear member
Berichten: 21
Lid geworden op: 29.12.2021 - 08:51

Na een maand lijkt de navigatie al kuren te vertonen. Ineens kreeg ik de melding welkom in belgie, maar was toch echt ver van de grens verwijderd. Gps heeft aan dat er geen satellieten zijn gevonden. Ik lees wel over problemen maar lijkt vooral het oudere model te betreffen. Iemand een idee, slechte gps antenne waarschijnlijk? Zit deze in de antenne op het dak of wellicht achter de Achteruitkijkspiegels? Die laatste was er namelijk afgevallen week geleden.

Ook ruikt de auto naar uitlaat gas, vooral direct na het starten. Hier nog bekende problemen over bekend?
c70_ibo
2nd Gear member
Berichten: 162
Lid geworden op: 13.08.2013 - 16:35

Misschien handig om te vermelden welk bouwjaar en brandstof. Welkom in België zegt zover ik weet de oudere navigaties zonder wereld bolletje. De antenne van de GPS zit op je dak. Misschien dat een update de probleem kan verhelpen.
Als het een diesel betreft deze stinken tijdens starten met koud motor, ik ruik de mijne ook heel goed bij stilstaan
C70 T5 1998, 19t turbo groene injectoren, 3inch downpipe, aluminium Intercooler, aluminium radiateur, verstevigd buizenset, Brc g3 installatie

S60 D3 2014 obbetuning
Mrchocomel
1st Gear member
Berichten: 21
Lid geworden op: 29.12.2021 - 08:51

Gaat om een 2009 2.0 turbo benzine, dus een van de eerste nieuwe modellen
brutetyphoon
2nd Gear member
Berichten: 79
Lid geworden op: 12.11.2015 - 17:32

Mrchocomel schreef: 22.01.2022 - 09:21 Na een maand lijkt de navigatie al kuren te vertonen. Ineens kreeg ik de melding welkom in belgie, maar was toch echt ver van de grens verwijderd. Gps heeft aan dat er geen satellieten zijn gevonden. Ik lees wel over problemen maar lijkt vooral het oudere model te betreffen. Iemand een idee, slechte gps antenne waarschijnlijk? Zit deze in de antenne op het dak of wellicht achter de Achteruitkijkspiegels? Die laatste was er namelijk afgevallen week geleden.

Ook ruikt de auto naar uitlaat gas, vooral direct na het starten. Hier nog bekende problemen over bekend?
Had hetzelfde met mijn auto! Er was een moertje losgelopen van de verbinding van het spruitstuk naar de turbo. Als het koud is en je de auto stationeer laat lopen met de verwarming op de ontdooi stand(terwijl je staat te krabben). werkje van een paar minuten nieuw moertje erop en klaar was ie weer. Schade 0 euro.
V60 T5 SUMMUM POWERSHIFT 2012
V50 2.4 EDITION II SPORT GEARTRONIC
S40 2.0 AUTOMAAT
Gebruikersavatar
aertssenhjc
5th Gear member
Berichten: 1596
Lid geworden op: 20.12.2007 - 22:43
Locatie: omg. Bergen op Zoom

Mrchocomel schreef: 22.01.2022 - 09:21 Na een maand lijkt de navigatie al kuren te vertonen. Ineens kreeg ik de melding welkom in belgie, maar was toch echt ver van de grens verwijderd. Gps heeft aan dat er geen satellieten zijn gevonden. Ik lees wel over problemen maar lijkt vooral het oudere model te betreffen. Iemand een idee, slechte gps antenne waarschijnlijk? Zit deze in de antenne op het dak of wellicht achter de Achteruitkijkspiegels? Die laatste was er namelijk afgevallen week geleden.

Ook ruikt de auto naar uitlaat gas, vooral direct na het starten. Hier nog bekende problemen over bekend?

Dat uitlaatverhaal klinkt als een lekkend spruitstuk. Meestal goed op te lossen. Met pech ( zoals bij mij ) nieuwe tapeinde maken en een rotklus waar ze 4 uur mee bezig zijn geweest. Schade: +€400,-
Navi is een vaag verhaal....
Volvo V60 T3 Momentum 2012.
Citroen 2CV6 Club Blue Celeste.1986

Volvo V40 1.8 Europa Sports 2003.
Volvo S60 2.4T 2001 BSR Stage II.
Volvo 240 DL 1987
Mrchocomel
1st Gear member
Berichten: 21
Lid geworden op: 29.12.2021 - 08:51

Ja ik had gehoopt dat de navigatie na enkele dagen wel weer in de lucht zou komen, maar blijft nul satellieten vinden. Maar eens een mailtje aan Volvo wagen of zij hiermee bekend zijn. Toen ik de auto kocht, klopte de locatie ook niet tijdens de testrit, echter na enkele minuten herstelde hij zichzelf.

Bij de uitlaat valt ook op dat wanneer de motor koud is en je parkeert (het ritje naar de supermarkt), dat er ook best lang rook uit de uitlaat blijft komen. Is hij warm, dan helemaal niets. Koud rookt hij sowieso best veel.
Mrchocomel
1st Gear member
Berichten: 21
Lid geworden op: 29.12.2021 - 08:51

Nog even een update. Uitlaat leek overal dicht, nergens lekken gevonden. Waarschijnlijk door het achteruit rijden de oprit af, komt het de auto in via de luchtkanalen. Tegenwoordig parkeer ik op de parking tegenover ons huis en rijd vooruit weg, geen probleem meer.

GPS blijft wel nog probleem.
Gebruikersavatar
vankol
4th Gear member
Berichten: 606
Lid geworden op: 09.04.2016 - 15:26

Die rook uit de uitlaat is gewoon waterdamp bij koude motor.
VOLVO S60 D3 2011 GT V40 T2 Nordic+ 2016
Gebruikersavatar
RUYV
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 19.08.2022 - 12:45

Geen GPS duidt op een defecte antenne, of vocht in de antenne.
Plaats reactie

Terug naar “S60 / V60 vanaf MY2010 t/m MY2018”