Opgelost - Volvo Car App moeilijkheden met connectie

Over Sensus, Sensus Connect, Sensus Connet Touch etc
Plaats reactie
DHM_AMV
1st Gear member
Berichten: 10
Lid geworden op: 30.01.2022 - 18:49

Ik heb vandaag mijn FY20 V60 opgehaald. Het is mijn eerste Volvo en ik ben een beetje in de war met de Volvo Car app en de connectie.

Ik heb op dit moment geen extra SIM in geplaatst. Ik heb wel internet in de auto via Bluetooth en mijn telefoon.Ik heb de auto gelinkt met mijn Volvo ID op de website, en de auto staat ook in de App, alleen de registratie is 'incomplete' en de auto is 'shared'. Ik heb ook een mailtje ontvangen met een PIN code. Als ik op de kenteken klik dan krijg ik een melding dat de ik de auto aan moet staan om de registratie compleet te maken. Alleen dan krijg ik een foutmelding 'Oops, something went wrong, make sure you have internet connection and try again in a few minutes'.

Welke internet connectie wil het gebruiken hiervoor? De Bluetooth connectie, de On Call connectie, of moet ik een aparte data SIM installeren?

Bedankt voor alle tips!

Simon
V60Driver
3rd Gear member
Berichten: 364
Lid geworden op: 28.05.2018 - 20:47

Hmm ik herken het probleem met mijn tot stand brengen van een connectie met de auto en Volvo On Call (VOC).

Ik had ook geen aparte data simkaart en probeerde het met mijn duo telefoon simkaart in de auto. Dat was geen succes omdat je niet beiden tegelijk kon gebruiken.
De auto met telefoon connectie (WiFi of Bluetooth) lukt mij toen ook niet.
Uiteindelijk heb ik een prepaid data simkaart gekocht en heb ik de connectie tot stand weten te brengen.

Inmiddels (4 jaar later) denk ik dat het wel zou lukken zonder data simkaart. Maar uit gemak heb ik die nog steeds in de auto zitten en heb echt nooit problemen met connectie van de auto. Zowel met VOC als internet radio.

Ik kan je dus niet met zekerheid vertellen of een aparte simkaart de oplossing is, bij het tot stand brengen van de eerste/initiële connectie van de auto met VOC. Maar bij mij heeft het geholpen. Al kan dat ook best toeval zijn geweest.

Als je geen aparte data simkaart wilt kopen kan je het natuurlijk ook tijdelijk opzetten met een geleende simkaart van een andere gebruiker. Bijvoorbeeld die van je partner ofzo. 😉
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 12219
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

Er zit een eigen simcard in on call dus een extra heeft geen zin.
On call maakt met vlagen gewoon beroerd contact
Gebruikersavatar
Gouwe
6th Gear member
Berichten: 4536
Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44

Volvo on call gebruikt een eigen SIM. Je hebt geen andere toegang volgens mij nodig voor activatie.
Verder lees ik dit :
Let op
Zorg er bij een auto uitgerust met Sensus Connect en Volvo On Call voor dat Internet via automodem niet is gekozen als internetverbinding in het infotainmentsysteem. Als dat namelijk wel het geval is, kunt u de onderstaande stap 5 niet uitvoeren en de Volvo On Call-app daardoor niet koppelen aan de auto.
Op deze site: https://www.volvocars.com/nl/support/ma ... o-koppelen
Suk6 met proberen en anders even naar de dealer?
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor de fun een Z4 roadster er bij
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 12219
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

Auto op n andere plek zetten kan soms helpen om de internet connectie wel te vinden
DHM_AMV
1st Gear member
Berichten: 10
Lid geworden op: 30.01.2022 - 18:49

OK bedankt voor de tips. Ik heb vandaag een beetje geëxperimenteerd. Als ik bluetooth als internetconnectie gebruik, dan blijft de hele tijd 'connecting', en na 5 minutes krijg ik een foutmelding. Als ik bluetooth als internetconnectie uitschakelen, dan krijg ik meteen een melding in de app dat er geen internetconnectie is. Dus het lijkt erop dat ik wel connectie met de auto krijg, alleen het kan de aanmeldingsproces niet voldoen.....

Dus er zijn, denk ik, twee mogelijkheden:

- VOC is niet geactiveerd dus ik moet contact opnemen met de dealer
- De vorige eigenaar heeft de auto niet ontkoppeld en misschien staat er een confectieaanvraag ergens in zijn app. Er staat wel 'shared' onder de kenteken in de app, dus dat is misschien een rede.....

Iig neem ik morgen contact met de dealer op
-KJ-
4th Gear member
Berichten: 950
Lid geworden op: 01.03.2016 - 20:22

VOC heeft een eigen verbinding en juist het erbij aansluiten van een andere verbinding kan tot problemen leiden. Dus alle internetverbindingen (auto-SIM en telefoon (bluetooth/wifi) uitzetten en nogmaals proberen.
DHM_AMV
1st Gear member
Berichten: 10
Lid geworden op: 30.01.2022 - 18:49

-KJ- schreef: 06.02.2022 - 11:47 VOC heeft een eigen verbinding en juist het erbij aansluiten van een andere verbinding kan tot problemen leiden. Dus alle internetverbindingen (auto-SIM en telefoon (bluetooth/wifi) uitzetten en nogmaals proberen.
Ja precies dat had ik geprobeerd vanochtend (bluetooth internetverbinding uitgezet), maar dan krijg ik de foutmelding dat er geen internetverbinding is
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 12219
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

Toch is on call autonoom..
DHM_AMV
1st Gear member
Berichten: 10
Lid geworden op: 30.01.2022 - 18:49

Net gezien in de communicatie instellingen dat VOC helemaal niet geactiveerd is. Dus rede gevonden :) Daarvoor heb ik een code nodig blijkbaar, dus zal de dealer morgen vragen
DHM_AMV
1st Gear member
Berichten: 10
Lid geworden op: 30.01.2022 - 18:49

Probleem opgelost - vorige eigenaar had VOC helemaal uitgeschakeld. 5 minuten bij de dealer om de module nieuw te programmeren en het werkt zoals verwacht :)
Plaats reactie

Terug naar “Communicatie”