Pagina 1 van 1

Opgelost - Volvo Car App moeilijkheden met connectie

Geplaatst: 05.02.2022 - 18:41
door DHM_AMV
Ik heb vandaag mijn FY20 V60 opgehaald. Het is mijn eerste Volvo en ik ben een beetje in de war met de Volvo Car app en de connectie.

Ik heb op dit moment geen extra SIM in geplaatst. Ik heb wel internet in de auto via Bluetooth en mijn telefoon.Ik heb de auto gelinkt met mijn Volvo ID op de website, en de auto staat ook in de App, alleen de registratie is 'incomplete' en de auto is 'shared'. Ik heb ook een mailtje ontvangen met een PIN code. Als ik op de kenteken klik dan krijg ik een melding dat de ik de auto aan moet staan om de registratie compleet te maken. Alleen dan krijg ik een foutmelding 'Oops, something went wrong, make sure you have internet connection and try again in a few minutes'.

Welke internet connectie wil het gebruiken hiervoor? De Bluetooth connectie, de On Call connectie, of moet ik een aparte data SIM installeren?

Bedankt voor alle tips!

Simon

Volvo Car App moeilijkheden met connectie

Geplaatst: 06.02.2022 - 07:30
door V60Driver
Hmm ik herken het probleem met mijn tot stand brengen van een connectie met de auto en Volvo On Call (VOC).

Ik had ook geen aparte data simkaart en probeerde het met mijn duo telefoon simkaart in de auto. Dat was geen succes omdat je niet beiden tegelijk kon gebruiken.
De auto met telefoon connectie (WiFi of Bluetooth) lukt mij toen ook niet.
Uiteindelijk heb ik een prepaid data simkaart gekocht en heb ik de connectie tot stand weten te brengen.

Inmiddels (4 jaar later) denk ik dat het wel zou lukken zonder data simkaart. Maar uit gemak heb ik die nog steeds in de auto zitten en heb echt nooit problemen met connectie van de auto. Zowel met VOC als internet radio.

Ik kan je dus niet met zekerheid vertellen of een aparte simkaart de oplossing is, bij het tot stand brengen van de eerste/initiële connectie van de auto met VOC. Maar bij mij heeft het geholpen. Al kan dat ook best toeval zijn geweest.

Als je geen aparte data simkaart wilt kopen kan je het natuurlijk ook tijdelijk opzetten met een geleende simkaart van een andere gebruiker. Bijvoorbeeld die van je partner ofzo. 😉

Volvo Car App moeilijkheden met connectie

Geplaatst: 06.02.2022 - 08:38
door OGA244
Er zit een eigen simcard in on call dus een extra heeft geen zin.
On call maakt met vlagen gewoon beroerd contact

Volvo Car App moeilijkheden met connectie

Geplaatst: 06.02.2022 - 08:40
door Gouwe
Volvo on call gebruikt een eigen SIM. Je hebt geen andere toegang volgens mij nodig voor activatie.
Verder lees ik dit :
Let op
Zorg er bij een auto uitgerust met Sensus Connect en Volvo On Call voor dat Internet via automodem niet is gekozen als internetverbinding in het infotainmentsysteem. Als dat namelijk wel het geval is, kunt u de onderstaande stap 5 niet uitvoeren en de Volvo On Call-app daardoor niet koppelen aan de auto.
Op deze site: https://www.volvocars.com/nl/support/ma ... o-koppelen
Suk6 met proberen en anders even naar de dealer?

Volvo Car App moeilijkheden met connectie

Geplaatst: 06.02.2022 - 08:52
door OGA244
Auto op n andere plek zetten kan soms helpen om de internet connectie wel te vinden

Volvo Car App moeilijkheden met connectie

Geplaatst: 06.02.2022 - 11:28
door DHM_AMV
OK bedankt voor de tips. Ik heb vandaag een beetje geëxperimenteerd. Als ik bluetooth als internetconnectie gebruik, dan blijft de hele tijd 'connecting', en na 5 minutes krijg ik een foutmelding. Als ik bluetooth als internetconnectie uitschakelen, dan krijg ik meteen een melding in de app dat er geen internetconnectie is. Dus het lijkt erop dat ik wel connectie met de auto krijg, alleen het kan de aanmeldingsproces niet voldoen.....

Dus er zijn, denk ik, twee mogelijkheden:

- VOC is niet geactiveerd dus ik moet contact opnemen met de dealer
- De vorige eigenaar heeft de auto niet ontkoppeld en misschien staat er een confectieaanvraag ergens in zijn app. Er staat wel 'shared' onder de kenteken in de app, dus dat is misschien een rede.....

Iig neem ik morgen contact met de dealer op

Volvo Car App moeilijkheden met connectie

Geplaatst: 06.02.2022 - 11:47
door -KJ-
VOC heeft een eigen verbinding en juist het erbij aansluiten van een andere verbinding kan tot problemen leiden. Dus alle internetverbindingen (auto-SIM en telefoon (bluetooth/wifi) uitzetten en nogmaals proberen.

Volvo Car App moeilijkheden met connectie

Geplaatst: 06.02.2022 - 17:14
door DHM_AMV
-KJ- schreef: ↑06.02.2022 - 11:47 VOC heeft een eigen verbinding en juist het erbij aansluiten van een andere verbinding kan tot problemen leiden. Dus alle internetverbindingen (auto-SIM en telefoon (bluetooth/wifi) uitzetten en nogmaals proberen.
Ja precies dat had ik geprobeerd vanochtend (bluetooth internetverbinding uitgezet), maar dan krijg ik de foutmelding dat er geen internetverbinding is

Volvo Car App moeilijkheden met connectie

Geplaatst: 06.02.2022 - 17:19
door OGA244
Toch is on call autonoom..

Volvo Car App moeilijkheden met connectie

Geplaatst: 06.02.2022 - 17:34
door DHM_AMV
Net gezien in de communicatie instellingen dat VOC helemaal niet geactiveerd is. Dus rede gevonden :) Daarvoor heb ik een code nodig blijkbaar, dus zal de dealer morgen vragen

Volvo Car App moeilijkheden met connectie

Geplaatst: 08.02.2022 - 13:21
door DHM_AMV
Probleem opgelost - vorige eigenaar had VOC helemaal uitgeschakeld. 5 minuten bij de dealer om de module nieuw te programmeren en het werkt zoals verwacht :)