De V60-T6 oet Twente

Gesloten
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 13718
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

Gelukkig hebben wij een Fleurette 42 caravan die 1100kg weegt en hefdak heeft en dus 1.98m hoog is.
Dat scheelt gelukkig wel een slok op de borrel hebben we gemerkt.
Franse (auto)verhalen en XC70 viewtopic.php?t=83680&start=33960

Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
Gebruikersavatar
Msuidgeest
Geartronic member
Berichten: 20409
Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Bij ons gaat er 93 liter benzine in. Ook met caravan moet je na 500 km even stoppen om bij te vullen ... Wie heeft er nou haast op vakantie?
Mark


Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying.

Arthur C. Clarke

Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/werken-bij-wouda/
Gebruikersavatar
Hans oet Twent
7th Gear member
Berichten: 9872
Lid geworden op: 18.12.2006 - 21:05
Locatie: Twente

Vandaag een ieniemienie stukje in Deutschland over de Autobahn gereden. Ik kan het niet laten maar dan moet dat pedaal ff helemaal onderin. Man man man wat een geweld heeft dat apparaat, zo rap als dat ding in de snelheid begrenzing loopt. En dan dat geluid als je van ca 90 naar 185 gaat wat bruut en gruwelijk zo snel als dat gaat in vergelijking met de D4 die ook rap was. Maar goed het is zoooooo jammer dat het(voorlopig) bij 185 gewoon stopt. De sprintjes met een T6 en de duurloop trainingen komen vanzelf. Sprintjes trekken kan hij zeker heel goed.
Weißes Fahrzeug aus Bayern; ein Fünfer Touring
Weißes #Move Up!
1969 MGB GT BRG Classic Rally Car
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 phev
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 13718
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

ha ha boys toys :-D
Franse (auto)verhalen en XC70 viewtopic.php?t=83680&start=33960

Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
Gebruikersavatar
Rolandk
3rd Gear member
Berichten: 275
Lid geworden op: 27.07.2007 - 15:08

Die begrenzer van de T6 knalt er lekker in inderdaad ;) Mooi dat ‘ie zo goed bevalt!
Volvo S60 Recharge T6 AWD Inscription
Saab 9³ Cabrio V6 Aero
BMW 530dA Touring
Gebruikersavatar
Bart
8th Gear member
Berichten: 11503
Lid geworden op: 07.11.2006 - 12:50
Locatie: Nijmegen

Goed om te lezen ;-) Ik verheug me nu al!
Volvo: V50 2.0D | 850 2.5 10V | V40 1.8 | V50 D5 | XC70 2.4D | S70 2.5 20V | S80 D5 | S60 D5 | 240 2.0 | XC90 D5 | V90 T4 | V60 D6 | C70 2.4T | V60 T6 Recharge | 240 2.0i Polar

'08 Mini Clubman Cooper S
'22 Audi e-tron 55 Quattro Advanced Edition Plus

"I'll try being nicer if you try being smarter.."
Gebruikersavatar
Hans oet Twent
7th Gear member
Berichten: 9872
Lid geworden op: 18.12.2006 - 21:05
Locatie: Twente

Updateje veur de 'sleurhut' liefhebbers.
Het hoge eigen gewicht en de trekkracht maakt het dat deze auto een zeer stabiele factor is om een caravan mee te trekken. Hij gaat goed met de Fendt aan de haal. De Fendt zorgt er wel voor dat de brandstof consumptie significant stijgt. 1 Op 5 á 6 is niks. O ja had ik U al verteld dat ik dan zeker geen 80 of 90 rij?
Op de camping in Hybride dan op het batterijtje met Fendtje erachter. Maar voor de rest staat hij in de Power modus. Ik ben in zijn geheel niet ontevreden. Waar ik nog steeds aan moet wennen is het missen van de diesel motor. De trekkracht onderin met een diesel is toch wel erg lekker hoor. Voor de rest niet ontevreden.

Eergisteren voor mijn werk naar Oostende op en neer, een tocht van 700km. 1x De accu leeg gereden en op de terugweg de accu rijdend opgeladen. Ik moest 50ltr brandstof tanken. Kun je ook niks van zeggen.....
Weißes Fahrzeug aus Bayern; ein Fünfer Touring
Weißes #Move Up!
1969 MGB GT BRG Classic Rally Car
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 phev
steven.vuylsteke
5th Gear member
Berichten: 1705
Lid geworden op: 05.02.2015 - 11:27

En hoe was het te oostende. Laat het nu net mijn thuisstad zijn die eens vermeld wordt op het forum. Goedkoopste pomp is de shell aan de luchthaven :-D
V70 - 2001 D5 163pk verkocht met 145k aan een vriend - terug gekregen met 285K klaar voor nog een ton
V70 - 2008 2.0D verkocht = PSA motor is geen Volvo! / XC70 - 2002 D5 - automaat- 275K van de vrouw. / XC70 -2008 D5 185pk : 276K MY2008
V90 CC - 2017 D4 -* Polestar * - Close to all inclusive
John Deere 2140 - 1982 + Belarus LTZ 55 - 1993
Gebruikersavatar
Msuidgeest
Geartronic member
Berichten: 20409
Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Kleine caravan achter zware auto: dat ken ik ... Auto 2400 kg en caravan 1500 kg. Gaat soepeltjes zonder in de gaten te hebben dat je wat trekt. Hier moet de X wel in toeren blijven en dan verandert hij in een tempelier.
Mark


Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying.

Arthur C. Clarke

Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/werken-bij-wouda/
Gebruikersavatar
arnoud
8th Gear member
Berichten: 11614
Lid geworden op: 26.12.2005 - 22:51
Locatie: Omg. Eindhoven

Hier weliswaar geen sleurhutje achter de S60 geknoopt, maar het langdurig gemiddelde van 7,1l/100km op een T4 is in ieder geval beduidend zuiniger dan de 2.5T en de T5 die ik hier voor had, maar zeker niet substantieel minder qua rijgenot.
Afbeelding
S60 MY2020 T4 GT8 R-Design, Polestar, Bursting Blue, Bower & Wilkins, Panoramadak / Audio-, Winter-, Intellisafe Pro-, Luxury-, & Scandinavian Line, 20" 5-Triple Spaaks velgen
Ex: S60 2009 2.5T GT, Ice White / S60 2001 T5 GT, Laser Blue Pearl / V60 2014 D4 GT8, Power Blue / V60 2011 D3 GT, Flamenco Red / V50 2009 2.0D PS, Ice White / S60 2001 2.4, Maya Gold Pearl / V40 1998 Europa, Summer Green
Gebruikersavatar
Paul
Top Gear member
Berichten: 32840
Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38

Ik vind het ook een heerlijke motor die T4 met Polestar injectie.
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY23 XC40 Pure Electric Plus
Gebruikersavatar
fredhead
Geartronic member
Berichten: 27070
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

Lijkt mij een heerlijke combi zo!
Hoge verbruik is dan maar zo, je hebt er een hoop lol van :)

Aantal jaren terug toen ik op LPG reed miste ik de dieselmotor toch ook wel met aanhanger, aangezien dat hier meerdere keren per week gebeurd uiteindelijk daarom weer een diesel gekocht.
Had meerdere redenen maar dit was voor mij toch ook wel een belangrijke.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Gebruikersavatar
Hans oet Twent
7th Gear member
Berichten: 9872
Lid geworden op: 18.12.2006 - 21:05
Locatie: Twente

Msuidgeest schreef: 28.04.2022 - 21:44 Kleine caravan achter zware auto: dat ken ik ... Auto 2400 kg en caravan 1500 kg. Gaat soepeltjes zonder in de gaten te hebben dat je wat trekt. Hier moet de X wel in toeren blijven en dan verandert hij in een tempelier.
Hmmm zo groot zijn de verschillen niet. Scheelt hier 300KG
Weißes Fahrzeug aus Bayern; ein Fünfer Touring
Weißes #Move Up!
1969 MGB GT BRG Classic Rally Car
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 phev
Gebruikersavatar
Msuidgeest
Geartronic member
Berichten: 20409
Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
Locatie: Flevoland
Contacteer:

In beladen toestand inclusief 2 inzittenden Han, niet leeg.
Mark


Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying.

Arthur C. Clarke

Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/werken-bij-wouda/
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 13718
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

Han het gaat toch goed en je bent tevreden en komt waar je wezen wilt...Nu nog de afstanden electriek wat omhoog....hoe dan ook vermogen kost brandstof en daar is niet onderuit te komen....Met de hemelvaart hier ook een uitje met onze Fleurette Tamaris en die weegt 950kg all in. Voor de tijd nog de caravan in de was zetten genereert ook 0.0000032 minder weerstand. Vorig jaar rijden met caravan was 1:11. :-D
Franse (auto)verhalen en XC70 viewtopic.php?t=83680&start=33960

Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
spectral
1st Gear member
Berichten: 13
Lid geworden op: 20.08.2012 - 11:56

Hans oet Twent schreef: 28.04.2022 - 19:02
Eer gisteren voor mijn werk naar Oostende op en neer, een tocht van 700km. 1x De accu leeg gereden en op de terugweg de accu rijdend opgeladen. Ik moest 50ltr brandstof tanken. Kun je ook niks van zeggen.....
Opladen terwijl je rijdt is economisch gezien niet handig. Je gebruikt fors meer benzine.
Gebruikersavatar
Hans oet Twent
7th Gear member
Berichten: 9872
Lid geworden op: 18.12.2006 - 21:05
Locatie: Twente

Inmiddels ruim 20.000km verder. Prima kar die V60.
Gemiddeld rij ik zo 1 op 20/23 met de auto. Laad zoveel mogelijk waar het kan. Met de caravan erachter is het een ander verhaal. Blij indien ik de 1 op 7 ga halen.. is eerder ergens tussen de 5 en 6. Enniehow prima zo ding heeft genoeg power.
In pure haal ik soms 45 km soms 48km en soms 35km. In hybride regelt hij alles zelf. Op de cruise bij 115km/h gaat het zeer smooth. Overschakelen merk je nagenoeg niet. In AWD is het ding zeer bruut wat een geweld. Blijkbaar is in de power stand ook de AWD actief.(Wist ik niet) Met de caravan rij ik dus in die Power stand en zet de accu op hold. Wellicht daarom soms een verbruik tussen de 5 en 6? Ben er nog niet achter of AWD een beter optie zou zijn. Nog niet genoeg ervaring daarmee.
Weißes Fahrzeug aus Bayern; ein Fünfer Touring
Weißes #Move Up!
1969 MGB GT BRG Classic Rally Car
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 phev
KFT
2nd Gear member
Berichten: 108
Lid geworden op: 12.07.2017 - 06:48

Hans oet Twent schreef: 24.06.2022 - 08:33 Inmiddels ruim 20.000km verder. Prima kar die V60.
Gemiddeld rij ik zo 1 op 20/23 met de auto. Laad zoveel mogelijk waar het kan. Met de caravan erachter is het een ander verhaal. Blij indien ik de 1 op 7 ga halen.. is eerder ergens tussen de 5 en 6. Enniehow prima zo ding heeft genoeg power.
In pure haal ik soms 45 km soms 48km en soms 35km. In hybride regelt hij alles zelf. Op de cruise bij 115km/h gaat het zeer smooth. Overschakelen merk je nagenoeg niet. In AWD is het ding zeer bruut wat een geweld. Blijkbaar is in de power stand ook de AWD actief.(Wist ik niet) Met de caravan rij ik dus in die Power stand en zet de accu op hold. Wellicht daarom soms een verbruik tussen de 5 en 6? Ben er nog niet achter of AWD een beter optie zou zijn. Nog niet genoeg ervaring daarmee.
In AWD zal hij (flink) zuiniger zijn, voornamelijk omdat hij gewoonlijk een versnelling hoger rijdt dan in Power. Qua prestaties scheelt het weinig, motor reageert wel wat alerter.
Gebruikersavatar
Bart
8th Gear member
Berichten: 11503
Lid geworden op: 07.11.2006 - 12:50
Locatie: Nijmegen

En gebruik vooral de navigatie zodat het management zelf optimaal gebruik van de accu regelt (gaat dan wel uit dat je op de plek van bestemming kunt laden).
Volvo: V50 2.0D | 850 2.5 10V | V40 1.8 | V50 D5 | XC70 2.4D | S70 2.5 20V | S80 D5 | S60 D5 | 240 2.0 | XC90 D5 | V90 T4 | V60 D6 | C70 2.4T | V60 T6 Recharge | 240 2.0i Polar

'08 Mini Clubman Cooper S
'22 Audi e-tron 55 Quattro Advanced Edition Plus

"I'll try being nicer if you try being smarter.."
Gebruikersavatar
Hans oet Twent
7th Gear member
Berichten: 9872
Lid geworden op: 18.12.2006 - 21:05
Locatie: Twente

KFT schreef: 24.06.2022 - 09:10
Hans oet Twent schreef: 24.06.2022 - 08:33 Inmiddels ruim 20.000km verder. Prima kar die V60.
Gemiddeld rij ik zo 1 op 20/23 met de auto. Laad zoveel mogelijk waar het kan. Met de caravan erachter is het een ander verhaal. Blij indien ik de 1 op 7 ga halen.. is eerder ergens tussen de 5 en 6. Enniehow prima zo ding heeft genoeg power.
In pure haal ik soms 45 km soms 48km en soms 35km. In hybride regelt hij alles zelf. Op de cruise bij 115km/h gaat het zeer smooth. Overschakelen merk je nagenoeg niet. In AWD is het ding zeer bruut wat een geweld. Blijkbaar is in de power stand ook de AWD actief.(Wist ik niet) Met de caravan rij ik dus in die Power stand en zet de accu op hold. Wellicht daarom soms een verbruik tussen de 5 en 6? Ben er nog niet achter of AWD een beter optie zou zijn. Nog niet genoeg ervaring daarmee.
In AWD zal hij (flink) zuiniger zijn, voornamelijk omdat hij gewoonlijk een versnelling hoger rijdt dan in Power. Qua prestaties scheelt het weinig, motor reageert wel wat alerter.
We gaan het proberen. Keep you informed.
Weißes Fahrzeug aus Bayern; ein Fünfer Touring
Weißes #Move Up!
1969 MGB GT BRG Classic Rally Car
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 phev
Gesloten

Terug naar “V60/S60 vanaf MY 2019”