De V60-T6 oet Twente
Geplaatst: 06.02.2022 - 11:03
Tegenwoordig doen we het met een V60-T6 R-Design uit januari 2021 in de kleur Birch-Light, en voorzien van de zwarte accenten in de grill, daklijsten, spiegelkappen etc. Uiteraard is de auto voorzien van de belangrijke gadget; een wegklapbare trekhaak zodat we het Fendtje mee kunnen nemen. De Oppi spiegels die op de V90 zaten passen ook op de V60. Een forumlid gaf me de tip na de V90 om ze maar in de kast te leggen. Ongetwijfeld zou ik ze weer nodig hebben in de toekomst. Mees dank voor het meedenken!
Ik heb een Brodit clip besteld en die vd week geplaatst. GSM nu mooi in beeld. Nadeel is dat de voeding draad niet netjes weg gewerkt kan worden door een leek. Een profi zou daar wellicht meer raad mee weten.
Ten opzichte van de V70 en de V90 is de V60 echt een heel stuk kleiner. Qua ruimte in de auto moest ik fors inleveren. De bagage ruimt is echt significant kleiner, smaller, minder hoog. Ik ben van mening dat geen ruimtewonder is en zeker geen "one of a kind" auto is. De batterijtjes nemen ook veel ruimte weg. Opbergruimte in de auto is er niet. MUV de deurbakken en dashboardkast. De middenconsole zit vol met de batterijtjes. Wat ook wennen is dat je een laadkabel in de auto hebt zwerven. Daar moet ik ook nog een mooie oplossing voor gaan vinden. Zal best goed komen toch? Het bagage net bij de achterleuning is ook iets waar je van denkt mwoh wat een oplossing. Beetje cheap, slordig, rommelig. De ontwerper moest op een willekeurige vrijdagmiddag om 15;30 uur vlak voor het weekend nog ff een oplossing tekenen. Zo komt het bij mij over. De cassette's op de rugleuning vd V70 is echt een professionele oplossing. In de ouder V70's zat het zelfs geïntegreerd in de achterleuningen. Dat hadden ze hier ook kunnen/moeten doen.
De AWD functie lijkt me TOP. Zeker als je een helling met het Fendtje op moet of vanaf een drassig terrein moet rijden. Enniehow dat gaan we wellicht in de toekomst beleven.
Na alleen maar diesels te hebben gereden en enorm verwend met de geweldige NM's nu in een benzine + batterij auto. De eerst 1500km zijn prima gegaan. Ik kan nog niet laden dus de km zijn op benzine gegaan. De auto regenereert zelf de accu dus enkele elektra km heb ik wel kunnen ervaren. Ik moet zeggen dat valt me niet tegen. De brandstof consumptie is wel fors.
Ik heb al even in Deutschland de auto kunnen laten gillen en schreeuwen. Heerlijk zo snel als die motor met de bak de auto schwung geeft. Nadeel is wel dat het bij 185 op de teller over und aus is. Compleet deaud, niks harder, niks doorduwen. Jammer hoor. De discussie over wel oké of niet oké of wanneer kun je nu zo hard rijden gaan we hier niet voeren. Doen we maar in een ander topic. Deal?
Top be Continued....
Ik heb een Brodit clip besteld en die vd week geplaatst. GSM nu mooi in beeld. Nadeel is dat de voeding draad niet netjes weg gewerkt kan worden door een leek. Een profi zou daar wellicht meer raad mee weten.
Ten opzichte van de V70 en de V90 is de V60 echt een heel stuk kleiner. Qua ruimte in de auto moest ik fors inleveren. De bagage ruimt is echt significant kleiner, smaller, minder hoog. Ik ben van mening dat geen ruimtewonder is en zeker geen "one of a kind" auto is. De batterijtjes nemen ook veel ruimte weg. Opbergruimte in de auto is er niet. MUV de deurbakken en dashboardkast. De middenconsole zit vol met de batterijtjes. Wat ook wennen is dat je een laadkabel in de auto hebt zwerven. Daar moet ik ook nog een mooie oplossing voor gaan vinden. Zal best goed komen toch? Het bagage net bij de achterleuning is ook iets waar je van denkt mwoh wat een oplossing. Beetje cheap, slordig, rommelig. De ontwerper moest op een willekeurige vrijdagmiddag om 15;30 uur vlak voor het weekend nog ff een oplossing tekenen. Zo komt het bij mij over. De cassette's op de rugleuning vd V70 is echt een professionele oplossing. In de ouder V70's zat het zelfs geïntegreerd in de achterleuningen. Dat hadden ze hier ook kunnen/moeten doen.
De AWD functie lijkt me TOP. Zeker als je een helling met het Fendtje op moet of vanaf een drassig terrein moet rijden. Enniehow dat gaan we wellicht in de toekomst beleven.
Na alleen maar diesels te hebben gereden en enorm verwend met de geweldige NM's nu in een benzine + batterij auto. De eerst 1500km zijn prima gegaan. Ik kan nog niet laden dus de km zijn op benzine gegaan. De auto regenereert zelf de accu dus enkele elektra km heb ik wel kunnen ervaren. Ik moet zeggen dat valt me niet tegen. De brandstof consumptie is wel fors.
Ik heb al even in Deutschland de auto kunnen laten gillen en schreeuwen. Heerlijk zo snel als die motor met de bak de auto schwung geeft. Nadeel is wel dat het bij 185 op de teller over und aus is. Compleet deaud, niks harder, niks doorduwen. Jammer hoor. De discussie over wel oké of niet oké of wanneer kun je nu zo hard rijden gaan we hier niet voeren. Doen we maar in een ander topic. Deal?
Top be Continued....