Een Volvo als een opgepompt kabouterhuisje
Geplaatst: 09.02.2022 - 08:04
Dan kunnen ze beter weer een v40 gaan maken
Welkom op Volvo-Forum.nl - Het forum voor alle Volvoliefhebbers
https://www.volvo-forum.nl/
Weet je dit zeker? Ik heb een video gezien waarin uitgelegd wordt dat de C40 lager is doordat de daklijn pas na de B stijl daalt en daardoor het hoogste punt (de antenne) lager ligt. Oke, de C40 is voor de B stijl lager door het ontbreken van dakrails. Dat heeft echter geen invloed op de hoofdruimte. Hetzelfde geldt voor het panodak. De keuze heeft volgens mijn bron niets met de hoofdruimte te maken.lancer schreef: ↑09.02.2022 - 08:01
De C40 is al vanaf de A-stijl anders. De daklijn is lager. Daarom kan het dak ook niet open, dan is er te weinig binnenruimte. Dat laten vervallen van het schuifdak is een trend die we vaker gaan zien, ook bij andere merken. Een lagere auto vangt minder wind en is dus zuiniger.
Inderdaad, ik heb even de maten en gewicht van de XC 40 en C 40 opgezocht. Dat heb ik dus verkeerd ingeschat. De C 40 is net zo breed, 2 cm langer, maar 7 cm lager. Dat kan soms nét het verschil uitmaken. Mijn Opel Mokka Cosmo was ook net iets hoger bij de instap, dan de Grandland X, maar met dát verschil kon ik leven, anders had ik de overstap nooit gemaakt. Dus "nóg een lagere instap" dan de huidige XC 40, is voor mij een No-Go. Ik ging er altijd van uit, dat er tot de B stijl geen verschil was.
Hans Eilander schreef: ↑09.02.2022 - 10:28 Inderdaad, ik heb even de maten en gewicht van de XC 40 en C 40 opgezocht. Dat heb ik dus verkeerd ingeschat. De C 40 is net zo breed, 2 cm langer, maar 7 cm lager. Dat kan soms nét het verschil uitmaken. Mijn Opel Mokka Cosmo was ook net iets hoger bij de instap, dan de Grandland X, maar met dát verschil kon ik leven, anders had ik de overstap nooit gemaakt. Dus "nóg een lagere instap" dan de huidige XC 40, is voor mij een No-Go. Ik ging er altijd van uit, dat er tot de B stijl geen verschil was.
Klopt. Dat filmpje/uitleg door Sjoerd, zat mij ook in herinnering. Maar ik denk dat het hoogste punt van de auto, bepaald, wat de hoogte op papier is. Tik maar op Google: maten en gewicht XC 40/C 40. Dan zie je tóch een hoogte verschil van 7 cm. Daarom ging ik er steeds van uit, dat de XC 40 en de C 40, tot aan de B stijl exact hetzelfde is. Sloerd legt ook uit, dat de antenne als het hoogste punt word gezien. Dát ligt bij de C 40 door de aflopende daklijn dus lager dan bij de XC 40. Dat is logisch. 4 cm achterin minder hoofdruimte, zou voor mij geen struikelblok zijn. ik heb nooit geen passagiers in de auto. Wel vind ik het ontbreken van een hoes bij het pano-dak, tegen het zonlicht wel een puntje.S80 Executive schreef: ↑09.02.2022 - 13:27Hoi Hans, volgens mij zit het zo: tot de B stijl identiek, de C en de XC. Die 7 cm geldt voornamelijk ter hoogte van de antenne. Door de dalende daklijn zit die 7 cm lager. Als chauffeur merk je niets bij het in- en uitstappen. Natuurlijk is de hoofdruimte achterin minder. Hier wordt het haarfijn uitgelegd (vooral rond 5:15 voor wat betreft de hoogte)
Dat is nu precies ook mijn reden, om nu al 5 auto,s met hoge instap te rijden. ik zit óok met mijn rug, en nog lager dan een XC 40 kan voor mij écht niet. Ik vind een V 60/ S of V90 óok mooier. Maar ja..... Bovendien zijn er met een lage instap, nog veel meer alternatieven buiten Volvo....mees schreef: ↑14.02.2022 - 18:56 Puur persoonlijk: Ik blijf de dichte neus één van de mooiste dichte-neuzen vinden, en sowieso de C40, zeker in het rood op de foto, een leuke auto. Tja, ik zou ook liever in een (zilveren) V60cc huidig model rijden (ipv de xc40) maar heb problemen met de in/uitstap, de A-stijl, het lage dak en nog wat dingetjes......
Strak plan. Luister naar je vrouwtje.....S80 Executive schreef: ↑15.02.2022 - 10:07 We rijden nu een 2020 XC40 T5 Recharge Inscription. Toch hebben we een C40 in bestelling staan. De hoge instap geldt ook hier als een grote plus. Vooral mijn vrouw wil eigenlijk niet anders dan de XC40 / C40. Compact en lekker hoog. Zij draagt een groter deel bij aan het gezinsinkomen bij dan ik (als startend ondernemer) dus heeft zij recht van spreken. Daarnaast kunnen we met de elektrische C40 beter gebruik maken van onze zonnepanelen en is die 408 pk toch ook wel erg lekker.