Pagina 1 van 2
Een Volvo als een opgepompt kabouterhuisje
Geplaatst: 07.02.2022 - 22:25
door jorisjansen4
Een Volvo als een opgepompt kabouterhuisje
Geplaatst: 08.02.2022 - 08:32
door S80 Executive
Ik ben dol op opgepompte kabouterhuisjes. Nou, eerlijkheidshalve, ik heb liever een S90 dan de onlangs bestelde C40. Het is een compromis zullen we maar zeggen. Overigens, het weglaten van 1 motor scheelt nauwelijks qua range, de single motor heeft een kleinere accu waardoor het gunstiger verbruik de range niet significant verhoogt. Best jammer.
Een Volvo als een opgepompt kabouterhuisje
Geplaatst: 08.02.2022 - 09:34
door Edgecrusher
Op zich logisch dat de range niet heel veel scheelt.
Uiteraard is een single motor lichter in wagengewicht, dus iets zuiniger.
Maar het rijden en optrekken kost eenmaal een bepaalde hoeveelheid energie.
Of dat nu uit 1 of 2 elektro motoren komt, maakt niet zo heel veel uit. (relatief weinig aandrijfverliezen)
Pas als je meer vermogen vraagt dan 1 motor kan leveren, verbruikt een dual motor serieus meer.
Maar dat is alleen bij het accelereren en niet bij een constante snelheid.
Een Volvo als een opgepompt kabouterhuisje
Geplaatst: 08.02.2022 - 11:07
door Hans Eilander
Ik vind de kritiek van de man in dat artikel nergens op slaan. De titel: "een opgepompt kabouterhuisje" slaat toch nergens op? Tot aan de B stijl is het praktisch gezien een XC 40. En dan zeurt hij dat het glazen dak niet open kan. Dat zie je toch óók bij andere merken? En geen dakrails op een coupé? Heb je wel eens een Opel Calibra of Manta met dakrails gezien? Op een coupé zet je toch geen dakrails? Die ontbrekende ruitenwisser achterop is natuurlijk wél een punt. Dat heb ik al eerder in een topic aangegeven. Maar als ik die man zo hoor denk ik: Had dan een XC 40 P8 gekocht, of met single engine.

Een Volvo als een opgepompt kabouterhuisje
Geplaatst: 08.02.2022 - 11:15
door Ben
Wat een heerlijk stukje weer van Bas.
Elke keer weer genieten van zijn liefde voor Volvo en geweldige manier van schrijven.
Een Volvo als een opgepompt kabouterhuisje
Geplaatst: 08.02.2022 - 11:28
door V480-S60
Bas van Putten for President en CEO.
Heerlijk geschreven.
Een Volvo als een opgepompt kabouterhuisje
Geplaatst: 08.02.2022 - 11:43
door raspaardje
Hans Eilander schreef: ↑08.02.2022 - 11:07
Ik vind de kritiek van de man in dat artikel nergens op slaan. De titel: "een opgepompt kabouterhuisje" slaat toch nergens op? Tot aan de B stijl is het praktisch gezien een XC 40. En dan zeurt hij dat het glazen dak niet open kan. Dat zie je toch óók bij andere merken? En geen dakrails op een coupé? Heb je wel eens een Opel Calibra of Manta met dakrails gezien? Op een coupé zet je toch geen dakrails? Die ontbrekende ruitenwisser achterop is natuurlijk wél een punt. Dat heb ik al eerder in een topic aangegeven. Maar als ik die man zo hoor denk ik: Had dan een XC 40 P8 gekocht, of met single engine.
Jouw reactie getuigt van weinig historisch besef. Dat is niet erg, Volvo moet nu auto's verkopen, niet in het verleden.
Neemt niet weg dat autofabrikanten hun afkomst kunnen verloochenen en dat dat op termijn negatieve gevolgen kan hebben.
In dat licht bezien schrijft columnist Bas van Putten dit stukje.
Een Volvo als een opgepompt kabouterhuisje
Geplaatst: 08.02.2022 - 11:45
door diesel01
Ja kan mij ook vinden in het verhaal, en nog een advies, stop de betutteling en het opleggen van principes en keuzes die mensen zelf kunnen maken!
Een Volvo als een opgepompt kabouterhuisje
Geplaatst: 08.02.2022 - 13:33
door Ben
Vanaf nu is de 100% elektrische Volvo C40 Recharge ook leverbaar met single motor en voorwielaandrijving, een actieradius tot 434 km, mogelijkheid tot snelladen met 150kW, een vermogen van 231 pk en een trekgewicht van maar liefst 1.500 kg. Deze nieuwe versie is leverbaar vanaf € 46.495. Met Care by Volvo is de nieuwe C40 Recharge Pure electric al te rijden vanaf € 679 per maand. Ontdek meer volvoca.rs/3J2noqm
Een Volvo als een opgepompt kabouterhuisje
Geplaatst: 08.02.2022 - 14:00
door Frits V70
Leuk stukje. Ik kan mij er wel in vinden.
Een Volvo als een opgepompt kabouterhuisje
Geplaatst: 08.02.2022 - 14:04
door Hans Eilander
Ben schreef: ↑08.02.2022 - 13:33 Vanaf nu is de 100% elektrische Volvo C40 Recharge ook leverbaar met single motor en voorwielaandrijving, een actieradius tot 434 km, mogelijkheid tot snelladen met 150kW, een vermogen van 231 pk en een trekgewicht van maar liefst 1.500 kg.
Dat bedoel ik maar. Dát is tenminste een goede zet van Volvo !

Een Volvo als een opgepompt kabouterhuisje
Geplaatst: 08.02.2022 - 14:11
door Hans Eilander
raspaardje schreef: ↑08.02.2022 - 11:43 Jouw reactie getuigt van weinig historisch besef. Dat is niet erg, Volvo moet nu auto's verkopen, niet in het verleden. Neemt niet weg dat autofabrikanten hun afkomst kunnen verloochenen, en dat dat op termijn negatieve gevolgen kan hebben.
Mijn historisch besef gaat niet verder terug dan rond 1960. Van wat ik in de praktijk dagelijks op straat om me heen zag. En het historisch besef van daarvoor, heb ik uit de boeken. Volvo moet wel auto,s verkopen in 2022, maar schijnbaar óok op alle fronten heftig bezuinigen! En man zoals die Bas heb je overal, die altijd weer opnieuw alles wat nieuw is totaal afzeiken. Dat zie je ook bij de autotesten, door iemand die de test moet commenteren, maar die erg merkgevoelig is. Dan word alles afgebrand. Daar hou ik niet van. Blijf gewoon objectief. Punt. ook die opmerking van hem, om bij het instappen "de kop in te moeten trekken". Dat heb je dat óók bij een XC 40, want dat is een kopie van de C 40 tot aan de B-stijl.
Een Volvo als een opgepompt kabouterhuisje
Geplaatst: 08.02.2022 - 15:38
door lint
Ik heb het artikel van Bas met een grote glimlach gelezen.
Een Volvo als een opgepompt kabouterhuisje
Geplaatst: 08.02.2022 - 15:57
door raspaardje
Hans Eilander schreef: ↑08.02.2022 - 14:11 Mijn historisch besef gaat niet verder terug dan rond 1960.
En je historisch besef over Volvo als automerk en zijn modellen in het verleden?
Want daar doelt
de columnist Bas op.
https://www.ad.nl/achter-de-schermen/wa ... ~a06d962c/
Een Volvo als een opgepompt kabouterhuisje
Geplaatst: 08.02.2022 - 16:28
door Urbexpeditie
Kabouters zijn eng...
Bas heeft een punt

Een Volvo als een opgepompt kabouterhuisje
Geplaatst: 08.02.2022 - 17:07
door Hans Eilander
raspaardje schreef: ↑08.02.2022 - 15:57 En je historisch besef over Volvo als automerk en zijn modellen in het verleden? Want daar doelt de columnist Bas op.
Dat moet ik met "nee" beantwoorden. Ik heb me nooit zo in het verleden van Volvo verdiept, eerlijk gezegd. Ook geen behoefte aan.

Een Volvo als een opgepompt kabouterhuisje
Geplaatst: 08.02.2022 - 19:02
door Paul
Erg geestig stuk, begrijp hem helemaal!
Een Volvo als een opgepompt kabouterhuisje
Geplaatst: 08.02.2022 - 22:23
door Walter
Heerlijk, Bas ten voeten uit
Een Volvo als een opgepompt kabouterhuisje
Geplaatst: 08.02.2022 - 23:55
door JeroenSpock
Die Volvo SUF heeft vast 2 buitenspiegels.
Achteruitkijkspiegel en achterruitenwisser zijn voor les auto's
Een Volvo als een opgepompt kabouterhuisje
Geplaatst: 09.02.2022 - 08:01
door lancer
Hans Eilander schreef: ↑08.02.2022 - 14:11
raspaardje schreef: ↑08.02.2022 - 11:43 Jouw reactie getuigt van weinig historisch besef. Dat is niet erg, Volvo moet nu auto's verkopen, niet in het verleden. Neemt niet weg dat autofabrikanten hun afkomst kunnen verloochenen, en dat dat op termijn negatieve gevolgen kan hebben.
Mijn historisch besef gaat niet verder terug dan rond 1960. Van wat ik in de praktijk dagelijks op straat om me heen zag. En het historisch besef van daarvoor, heb ik uit de boeken. Volvo moet wel auto,s verkopen in 2022, maar schijnbaar óok op alle fronten heftig bezuinigen! En man zoals die Bas heb je overal, die altijd weer opnieuw alles wat nieuw is totaal afzeiken. Dat zie je ook bij de autotesten, door iemand die de test moet commenteren, maar die erg merkgevoelig is. Dan word alles afgebrand. Daar hou ik niet van. Blijf gewoon objectief. Punt. ook die opmerking van hem, om bij het instappen "de kop in te moeten trekken". Dat heb je dat óók bij een XC 40, want dat is een kopie van de C 40 tot aan de B-stijl.
De C40 is al vanaf de A-stijl anders. De daklijn is lager. Daarom kan het dak ook niet open, dan is er te weinig binnenruimte. Dat laten vervallen van het schuifdak is een trend die we vaker gaan zien, ook bij andere merken. Een lagere auto vangt minder wind en is dus zuiniger.