Cursus onderhoud?

De auto's met kleurrijke bijnamen als the brick, de baksteen.
Plaats reactie
Marjolein 240
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 25.04.2021 - 22:50
Locatie: Geldrop

Hoi!
Ik heb al zeven jaar een 240 Polar uit 1991 en al langere tijd staat op mijn verlanglijstje om zelf meer aan mijn auto te kunnen knutselen. Maar ik ben een absolute leek (juist daardoor vind ik mijn Volvo geweldig: tot nu toe los ik met duct tape, een voorraadje zekeringen en af en toe een keer op een onderdeel slaan 90% van de problemen op). Voor alle andere zaken schakel ik een garage in. Maar mijn trouwe ouwe heeft ook wel eens behoefte aan wat meer quality time met zijn liefhebbende bazinnetje, dus vraag ik me af of er ergens een cursus/workshop is waar je meer kunt leren over het zelf onderhouden van je oude vriend. Of misschien zijn er hier leden met veel geduld die mij graag een keer inwijden in de wondere wereld onder de motorkap van een 240 en mij kunnen laten zien hoe je bijvoorbeeld je autoradio vervangt, koelvloeistof ververst en dat soort klusjes. Ja, er zijn op youtube veel filmpjes, maar ik wil toch liever eerst wat meer aan het handje worden genomen en vragen kunnen stellen. Wil niet het risico lopen mijn grote grijze liefde de nek om te draaien of onderdelen te beschadigen of vernielen.
Gebruikersavatar
fredhead
Geartronic member
Berichten: 27066
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

Belangrijke vraag in dit verhaal: in welke regio?
Ik gok dat er hier wel wat kenners zitten van de 240, alternatief is een hobbyclub als die vandaag de dag nog bestaan.

Onderhoud wordt hier thuis ook zelf gedaan, maar specifieke 240 kennis ontbreekt het mij aan.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Gebruikersavatar
Msuidgeest
Geartronic member
Berichten: 20404
Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Marjolein, bij jouw auto "kan er niet veel fout gaan". Hij is domweg gewoon eenvoudig uitgevoerd zonder ingewikkelde computers. En sleutelen is toch ook een kwestie van logisch nadenken en alles noteren (of fotograferen) wat je los neemt om later weer op de juiste manier vast te zetten.

Maar kijk eens op de website van de 240/260-serie: https://volvo240-260register.nl/ Er gaat een wereld voor je open, indien je lid wenst te worden. Er is kennis, er zijn sleuteldagen om zelf te knutselen, af en toe speciale evenementen. Kortom, genoeg plezier en vertier.
Mark


Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying.

Arthur C. Clarke

Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/werken-bij-wouda/
Marjolein 240
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 25.04.2021 - 22:50
Locatie: Geldrop

Bedankt voor de reacties! Ik ga me zeker aanmelden bij de 240/260 website! Gisteren meegekeken met iemand die me liet zien hoe ik de radio eruit kon halen en die het blower probleem probeerde te fixen. Veel wijzer geworden en inderdaad: het is een super simpel systeem. Smaak te pakken nu en zin om de auto zelf 'keuringsklaar' te maken.
Gebruikersavatar
lint
Geartronic member
Berichten: 27003
Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
Locatie: Ridderkerk

Een werkplaats handboek is ook erg handig om te hebben.
Haynes heeft goede boeken.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
V40 T3 Polar+ Sport 2019
BMW Z4 2007
Plaats reactie

Terug naar “De 140 - 240 - 160 - 260 series”