Cursus onderhoud?

De auto's met kleurrijke bijnamen als the brick, de baksteen.
Plaats reactie
Marjolein 240
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 25.04.2021 - 22:50
Locatie: Geldrop

Hoi!
Ik heb al zeven jaar een 240 Polar uit 1991 en al langere tijd staat op mijn verlanglijstje om zelf meer aan mijn auto te kunnen knutselen. Maar ik ben een absolute leek (juist daardoor vind ik mijn Volvo geweldig: tot nu toe los ik met duct tape, een voorraadje zekeringen en af en toe een keer op een onderdeel slaan 90% van de problemen op). Voor alle andere zaken schakel ik een garage in. Maar mijn trouwe ouwe heeft ook wel eens behoefte aan wat meer quality time met zijn liefhebbende bazinnetje, dus vraag ik me af of er ergens een cursus/workshop is waar je meer kunt leren over het zelf onderhouden van je oude vriend. Of misschien zijn er hier leden met veel geduld die mij graag een keer inwijden in de wondere wereld onder de motorkap van een 240 en mij kunnen laten zien hoe je bijvoorbeeld je autoradio vervangt, koelvloeistof ververst en dat soort klusjes. Ja, er zijn op youtube veel filmpjes, maar ik wil toch liever eerst wat meer aan het handje worden genomen en vragen kunnen stellen. Wil niet het risico lopen mijn grote grijze liefde de nek om te draaien of onderdelen te beschadigen of vernielen.
Gebruikersavatar
fredhead
Geartronic member
Berichten: 27066
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

Belangrijke vraag in dit verhaal: in welke regio?
Ik gok dat er hier wel wat kenners zitten van de 240, alternatief is een hobbyclub als die vandaag de dag nog bestaan.

Onderhoud wordt hier thuis ook zelf gedaan, maar specifieke 240 kennis ontbreekt het mij aan.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D