Pagina 1 van 1

Kilometervreter

Geplaatst: 22.02.2022 - 16:33
door JosW

Kilometervreter

Geplaatst: 22.02.2022 - 17:52
door Bover
Tja zo een cadeau zou ik ook wel willen een nieuwe S60 te leen voor twee jaar. Inderdaad als je gewoon onderhoud blijft plegen gaat een bolide lang mee zoals ook de Astra in het artikel.

Kilometervreter

Geplaatst: 22.02.2022 - 21:30
door JosW
Echter, sinds de Chinezen de scepter zwaaien wordt die kwaliteit niet meer gemaakt!

Kilometervreter

Geplaatst: 22.02.2022 - 21:47
door Hans Eilander
JosW schreef: 22.02.2022 - 21:30 Echter, sinds de Chinezen de scepter zwaaien wordt die kwaliteit niet meer gemaakt!
Hoezo? De benodigde onderdelen komen uit Zweden, en de Volvo word in het Belgische Gent, in elkaar geschroefd. :)

Kilometervreter

Geplaatst: 23.02.2022 - 06:36
door JosW
Hans Eilander schreef: 22.02.2022 - 21:47 Hoezo? De benodigde onderdelen komen uit Zweden
Gemaakt volgens Chinese normen.

Kilometervreter

Geplaatst: 23.02.2022 - 07:45
door Zorthacs
De V60 T6 komt ook uit Zweden geloof ik?

Kilometervreter

Geplaatst: 23.02.2022 - 09:43
door Bover
Volgens mij is marketing dat Volvo uit Zweden komt. En we geloven dat graag natuurlijk....Zie onderstaand:

Volvo speelt een potje stoelendans met de productielijnen van de XC60. Europese klanten krijgen binnenkort geen in Zweden gebouwde auto, maar een uit China afkomstig exemplaar.

Volvo kan zoveel Zweedse vlaggetjes aan de stoelbekleding naaien als het wil, de auto’s worden allang niet meer per definitie in Zweden gebouwd. De voor Europa bestemde XC60 wordt vanaf nu geproduceerd in Chengdu, min of meer in het midden van China. De auto’s worden per trein in afgesloten wagons vervoerd naar het Belgische Gent en vandaar verdeeld over 25 Europese landen, waaronder Frankrijk, België, Duitsland en Nederland. Voor de 9.783 km tussen Chengdu en Gent heeft de trein 18 dagen nodig. De trein hoeft gelukkig niet leeg terug, maar neemt in Zweden gebouwde XC90’s en uit België afkomstige V60’s mee terug naar Azië.

Heel artikel autoweek
https://www.autoweek.nl/autonieuws/arti ... aar-china/

Kilometervreter

Geplaatst: 23.02.2022 - 11:09
door Hans Eilander
JosW schreef: 23.02.2022 - 06:36 Gemaakt volgens Chinese normen.
Jij eet toch ook Chinese bami naar "Hollandse normen?" Wat is daar mis mee? Destijds werd de Opel Mokka óok in Korea gebouwd, en nu Mercedes enz in China. Ook vliegtuigen van Airbus (Frans) worden in China gebouwd. Dat zegt toch verder niks? :-/ Onderschat die Chinezen niet hoor. Kwaliteitsachteruitgang, heeft gewoon met bezuinigingen te maken. Waar worden goedkoper onderdelen, bekleding, banden gemaakt, man-uren bespaard?(daarom zie je overal robots aan het werk) dus dat heeft m.i. niets specifiek met China te maken.

Kilometervreter

Geplaatst: 23.02.2022 - 13:05
door Bover
Daar voor denk ik ook dat Volvoniet meer zoveel "Zweden" is. Das war einmal....
China neemt de techniek over met steun via staatsbedrijven, hebben geen last van "democratische processen" en zoals Poetin zijn oude Sovjet terugwil zo wil China economische mondiale heerschappij....
En ik denk dat ze lekker op weg zijn....wij slapen hier gewoon verder...

Kilometervreter

Geplaatst: 23.02.2022 - 13:17
door BraboFrits
Ach, zolang mijn Volvo mij jarenlang trouw dient zal het me de anus oxideren waar 'ie in elkaar is geschroefd...
En inderdaad, ik ben best overtuigd van de Chinese kwaliteit. Wel voor de betere producten natuurlijk, ongelofelijk wat je voor een goedkope meuk kan kopen bij ome Ali.

Kilometervreter

Geplaatst: 23.02.2022 - 21:02
door Msuidgeest
Het Chinese eten wat wij in Nederland eten is bedacht en gemaakt door Hongkong-Chinesen. In het grote China zelf kennen ze dat helemaal niet zoals wij hier. Sterker nog: wie in Noorwegen naar de Chinees gaat en bami bestelt krijgt spaghetti ...

Maar dat terzijde dus.

Kilometervreter

Geplaatst: 24.02.2022 - 10:10
door V480-S60
Bover schreef: 23.02.2022 - 09:43 Volgens mij is marketing dat Volvo uit Zweden komt. En we geloven dat graag natuurlijk....Zie onderstaand:

Volvo speelt een potje stoelendans met de productielijnen van de XC60. Europese klanten krijgen binnenkort geen in Zweden gebouwde auto, maar een uit China afkomstig exemplaar.

Volvo kan zoveel Zweedse vlaggetjes aan de stoelbekleding naaien als het wil, de auto’s worden allang niet meer per definitie in Zweden gebouwd. De voor Europa bestemde XC60 wordt vanaf nu geproduceerd in Chengdu, min of meer in het midden van China. De auto’s worden per trein in afgesloten wagons vervoerd naar het Belgische Gent en vandaar verdeeld over 25 Europese landen, waaronder Frankrijk, België, Duitsland en Nederland. Voor de 9.783 km tussen Chengdu en Gent heeft de trein 18 dagen nodig. De trein hoeft gelukkig niet leeg terug, maar neemt in Zweden gebouwde XC90’s en uit België afkomstige V60’s mee terug naar Azië.

Heel artikel autoweek
https://www.autoweek.nl/autonieuws/arti ... aar-china/
Dit was om de "boycot" van ene meneer Donald (Duck)Trump van China te omzeilen.

Kilometervreter

Geplaatst: 24.02.2022 - 20:55
door Bover
tja maar het blijft nu een Chinese auto, ook niets mis mee , echter het "Zweden" is er wel af... =)