Pagina 1 van 1

VOC resetten

Geplaatst: 27.02.2022 - 09:53
door Ruspek
Hoi Allemaal,

al vele topics en antwoorden gelezen op dit mooie forum.
Alleen door bomen het bos niet meer zien.

Mijn VOC doet het op de "nieuwe" auto (XC60, 2017) ook niet, terwijl de app op de vorige (V70, s015) het prima deed.
beiden hetzelfde Sensus connect systeem.

geen ritten, geen locatie, geen kenteken, geen temperatuur. eigenlijk alleen dus de vergrendel en ontgrendel functie dat werkt (althans.......als ik geluk heb)

Ik heb al veel gelezen over de app zelf, maar het lijkt me stug dat daar het probleem inzit omdat de app alleen de gegevens inleest die door auto worden verstuurd.
Het lijkt me dus OF in de auto zelf te zitten OF in de servers van Volvo zelf.

Nu lees ik dat het de communicatiemodule in de auto het probleem kan zijn (defect misschien wel) Is dit zelf te controleren? of beter, is er een reset te doen van de module?
Ik las al ergens zekering er even uit, gewoon deactiveren van VOC in de auto (en opnieuw activeren) of wat nog meer?

Ik baal er goed van want de VOC (rittenregistratie) is dus een serieus ding wat betreft bijhouden van de rittenregistratie voor de belastingdienst.....
daarbij betaal ik gewoon abonnementskosten dus verwacht ook dat het allemaal werkt.
Het zou wat zijn dat je dat bij KPN / Tmobile / Vodafone tegenkomt->"ja meneer, we zijn er mee bezig en als het goed is heeft u ergens dit jaar een werkende verbinding en kunt u bellen EN gebeld worden"