Op vakantie naar Frankrijk... laden?

In dit board alles over elektriciteit voor het laden van Volvo's. Laadpalen, kabels en stekkers etc etc
Plaats reactie
MarkkraM
1st Gear member
Berichten: 12
Lid geworden op: 09.12.2021 - 11:27

Ha iedereen,

Wij hebben de vakantie inmiddels geboekt en gaan naar Frankrijk, Bretagne, zo'n 1100km. Dit willen we gaan doen met de Recharge P8 (incl warmtepomp). Leuk en aardig, maar ik probeer wat grip te krijgen op de laadmogelijkheden. Wij realiseren ons dat we hier langer over gaan doen dan met een benzine auto, dat is niet erg. Wat mij wel wat zorgen baart is de wereld van het laden. Ik heb me rot gelezen her en der maar krijg er maar geen vat op. Welke palen kunnen wel, met welke pas weer wel en welke niet. Ik hoef niet voor een dubbeltje op de eerste rij, ik wil vooral niet stil komen te staan met de kinderen :)

Ik ben in het bezit van een tweetal passen, een E-flux (gebruik ik altijd), en een Engie (gebruik ik nooit) en heb een fastned account (nog nooit gebruikt).

Hebben jullie tips die van belang zijn bij het reizen naar Frankrijk en/of specifiek naar dit gebied?

Alvast dank voor het meedenken!

Mark
Gebruikersavatar
Peter-V50
4th Gear member
Berichten: 841
Lid geworden op: 10.06.2009 - 15:09
Locatie: Twente

Heb je geen Plugsurfing pas van Volvo gekregen? Daarmee krijg je korting bij Ionity. Ik weet niet of dit een tijdelijke actie was. Vraag het even aan je dealer.

Ik heb geen ervaring met de P8 in Frankrijk. Tesla doet op dit moment een pilot in o.a. Frankrijk, waarbij niet-Tesla‘s een deel van de superchargers kunnen gebruiken. In Nederland kan dit inmiddels bij alle superchargers. Misschien dat dat in de zomer in Frankrijk ook zo is. Dat maakt het plannen van je reis een stuk makkelijker.
Volvo XC40 P8 MY21
Volvo V50 2.0 Edition I MY09

“If you're not smiling, you're doing it wrong.” Dick Strawbridge
MarkkraM
1st Gear member
Berichten: 12
Lid geworden op: 09.12.2021 - 11:27

Ik heb geen plugsurfing pas gekregen. Ik lease zakelijk, zou dat ermee te maken kunnen hebben? Ik heb de vraag bij de dealer neergelegd.
Gebruikersavatar
henkchroom
3rd Gear member
Berichten: 358
Lid geworden op: 09.01.2014 - 21:58
Contacteer:

Ik heb ook nog geen ervaring in het buitenland, maar ik ben eind juni van plan om naar Spanje te gaan. Voor de Tesla snelladers kun je de app downloaden. Dan kun je precies zien waar je kunt laden. Op de foto het laatste gedeelte. Op de foto het laatste gedeelte naar Bretagne
IMG_2166.PNG
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
henkchroom
3rd Gear member
Berichten: 358
Lid geworden op: 09.01.2014 - 21:58
Contacteer:

Woensdag voor het eerst bij een Tesla-paal geladen. Dit gaat prima. Goede laadsnelheid. Een goede aanvulling op het bestaande net.
Je moet auto wel goed en dicht bij de paal parkeren. De laadkabel is erg kort. Ik vraag mij af of elk type auto er wel kan laden.
erichendri
3rd Gear member
Berichten: 334
Lid geworden op: 26.07.2017 - 22:25
Locatie: Doorn

De vaste kabels zijn inderdaad kort door de hoge laadstromen die zij moeten leveren.
Soms wel tot 300 kw.
Je kunt je auto op verschillende manieren bij de paal neerzetten lijkt mij.

Eric
Gebruikersavatar
Peter-V50
4th Gear member
Berichten: 841
Lid geworden op: 10.06.2009 - 15:09
Locatie: Twente

erichendri schreef: 18.03.2022 - 18:40 De vaste kabels zijn inderdaad kort door de hoge laadstromen die zij moeten leveren.
Soms wel tot 300 kw.
Je kunt je auto op verschillende manieren bij de paal neerzetten lijkt mij.

Eric
Ik denk dat het met een Volvo PIH niet lukt, tenzij je dwars over drie vakken heen parkeert. Met de XC40 Pure Electric lukt het wel.
0127F832-8BD9-4634-950F-A42B8D2B3D44.jpeg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Volvo XC40 P8 MY21
Volvo V50 2.0 Edition I MY09

“If you're not smiling, you're doing it wrong.” Dick Strawbridge
erichendri
3rd Gear member
Berichten: 334
Lid geworden op: 26.07.2017 - 22:25
Locatie: Doorn

Ik denk niet dat je plug-in auto's bij een tesla lader wilt opladen.

Eric
Plaats reactie

Terug naar “Elektriciteit voor Volvo Electric Vehicles”