Pagina 1 van 1
ECHTE kilometers op stroom kun je rijden = dus op de accu
Geplaatst: 25.03.2022 - 20:15
door ArPro
Volvo V60 plug-in-hybride hoeveel ECHTE kilometers op stroom kun je rijden = dus op de accu
ECHTE kilometers op stroom kun je rijden = dus op de accu
Geplaatst: 25.03.2022 - 21:11
door OGA244
Ergens tussen de 40 en 47km
ECHTE kilometers op stroom kun je rijden = dus op de accu
Geplaatst: 25.03.2022 - 21:29
door erichendri
Voor of na de huidige face-lift.
Of bedoel je de D6 pih.
Eric
ECHTE kilometers op stroom kun je rijden = dus op de accu
Geplaatst: 25.03.2022 - 21:40
door OGA244
Daarna heette een PIH ineens een twin engine...
De vraag is idd wat onduidelijk.
Maar in de praktijk zal het niet eens heel veel schelen
ECHTE kilometers op stroom kun je rijden = dus op de accu
Geplaatst: 25.03.2022 - 22:56
door Henielma
Mijn woonwerk verkeer is 44 km enkel. Met mijn 2014 V60 PIH kan ik in de zomer zonder airco aan dat soms net halen op de accu.
In de winter met stoel- en stuurverwarming en minder accu capaciteit kom ik ongeveer 6 km te kort en is het dus ongeveer 38 km op de accu.
Ik heb een keer getest hoever ik met 1 acculading maximaal kan rijden in de pure mode. Dus voorzichtig rijden, de wegen uitzoeken dat je nauwelijks hoeft te stoppen en toen sloeg de diesel motor aan bij 49,9 km.
ECHTE kilometers op stroom kun je rijden = dus op de accu
Geplaatst: 26.03.2022 - 07:00
door Jelmer de Jong
42 is het antwoord op alles.
ECHTE kilometers op stroom kun je rijden = dus op de accu
Geplaatst: 26.03.2022 - 07:46
door BillyBob
De laatste generatie V60's heeft een batterij met hogere capaciteit. Die zou theoretisch 85 km moeten halen op electriciteit.
ik heb er eentje in bestelling staan, benieuwd naar het wat in de praktijk gaat geven.
ECHTE kilometers op stroom kun je rijden = dus op de accu
Geplaatst: 26.03.2022 - 08:00
door NielsPHEV
Zo'n 180 - 210 watt/km. Mijn 2019 v90 T8 gaat effectief zo'n 7,4 kW in de accu en dan kom je zo rond de 38 km. My13 v60 pih deed ongeveer het zelfde. Een recente longrange zal ongeveer get dubbele halen
ECHTE kilometers op stroom kun je rijden = dus op de accu
Geplaatst: 15.05.2022 - 15:51
door Spencer
Tussen 25 (winter) en 38km (zomer) (XC60 T6 2022) voor die op nul staat, maar dan is er nog steeds een reserve aanwezig die geregeld opstart.
ECHTE kilometers op stroom kun je rijden = dus op de accu
Geplaatst: 17.05.2022 - 14:14
door Armoderos
Hier een D6 uit 2013 en winter ca 32km en zomer ca 42km.
Winter met stoelverwarming en zomer met airco aan. En de VOC geeft aan dat de accu geladen wordt tot 47km maar dat haalt ie niet.
ECHTE kilometers op stroom kun je rijden = dus op de accu
Geplaatst: 18.05.2022 - 07:30
door Gouwe
De werkelijke afstand is afhankelijk van zoveel variabelen: systeemtemperatuur, buitentemperatuur, snelheid, binnen de kom of er buiten, overige gebruik elektrische apparaten/klimaat, etc. Daarnaast maakt het ook uit of je in Pure of hybrid rijdt. In Pure heb je ca 5 km meer range en dat is ook de eDTE waarde die wordt aangegeven als je de auto start. Meer info:
https://www.volvocars.com/nl/support/to ... win-engine.
Overigens vindt ik 42 km heel netjes voor een D6 van 2013, nieuw haalden de meesten de 45 niet (ik heb een enkele keer de 50 aangetikt).
ECHTE kilometers op stroom kun je rijden = dus op de accu
Geplaatst: 18.05.2022 - 20:59
door JeroenSpock
Gouwe schreef: ↑18.05.2022 - 07:30De werkelijke afstand is afhankelijk van zoveel variabelen: systeemtemperatuur, buitentemperatuur, snelheid, binnen de kom of er buiten, overige gebruik elektrische apparaten/klimaat, etc.
Dat is met een brandstofmotor niet anders. Het belangrijkste voor beide is nog altijd het rechter voetje, en vooral hoe ver van te voren (kruising, VRI, bocht) je die weer intrekt en de auto laat rollen.
ECHTE kilometers op stroom kun je rijden = dus op de accu
Geplaatst: 19.05.2022 - 07:44
door Armoderos
Gouwe schreef: ↑18.05.2022 - 07:30
................. Overigens vindt ik 42 km heel netjes voor een D6 van 2013, nieuw haalden de meesten de 45 niet (ik heb een enkele keer de 50 aangetikt).
Ik ben ook heel erg tevreden hoor. Het is 32 tot mijn werk en ik kan heen en net niet tot de helft terug voordat die in Pure zegt "niet meer beschikbaar" haha... In de winter kan ik naar het werk toe maar terug is het eigenlijk gelijk wel op diesel.
Overigens merk ik ook, netzoals met de verbrandingsmotor, dat eigenlijk de snelheid en wijze van accelereren het meeste invloed heeft op je verbruik. Dit is uiteraard heel erg logisch.
ECHTE kilometers op stroom kun je rijden = dus op de accu
Geplaatst: 19.05.2022 - 08:00
door Gouwe
JeroenSpock schreef: ↑18.05.2022 - 20:59
Gouwe schreef: ↑18.05.2022 - 07:30De werkelijke afstand is afhankelijk van zoveel variabelen: systeemtemperatuur, buitentemperatuur, snelheid, binnen de kom of er buiten, overige gebruik elektrische apparaten/klimaat, etc.
Dat is met een brandstofmotor niet anders. Het belangrijkste voor beide is nog altijd het rechter voetje, en vooral hoe ver van te voren (kruising, VRI, bocht) je die weer intrekt en de auto laat rollen.
Klopt Jeroen, maar op de een of andere manier lijkt het alsof mensen veel kritischer zijn op de accu range. Bij brandstof auto's kijkt met niet naar de range maar het verbruik en lijkt het niet interessant te zijn of je nu 1:12 (volgens de folder) of 1:10 rijdt (in het echt). Als de folder zegt 50 km range en je haalt er maar 40 lijkt het wel of er paniek is......
ECHTE kilometers op stroom kun je rijden = dus op de accu
Geplaatst: 19.05.2022 - 09:58
door JeroenSpock
Dat lijkt wel normaal te zijn, wordt geaccepteerd of zo. Men heeft in het algemeen weinig verstand van elektrisch rijden.
Reken de energie voor auto rijden maar eens terug en vergelijk het met elkaar.
1 liter diesel is exact 10 kWh. Die accu in van 8 kWh (of whatever) is in energie maar 0,8 liter diesel, en dan toch nog 40 km rijden.
En ik vind het nog altijd dom dat auto fabrikanten niet het verbruik in kWh/km opgeven. Net alsof je zegt 'deze auto kan 1700 km rijden met een volle tank diesel'.