rateltje bij stationair draaien

Geproduceerd bij NedCar in Born
Plaats reactie
ralblas
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 26.03.2022 - 19:57

mijn Volvo V 40 uit 2004 laat bij stationair draaien (wellicht ook als je rijdt , maar dat hoor je dan niet denk ik) een kort rateltje horen met tussen posen van een halve seconde schat ik.
Wat kan dat zijn?
Emmevi
4th Gear member
Berichten: 989
Lid geworden op: 24.10.2009 - 20:19

Spanrol van de multiriem? Heb bij de V50 ook zoiets gehad, met wat gas geven was het over. Gedeelte bij de as/lager ingespoten met een beetje teflon-joep en ging weer maanden goed, multiriem en spul is toen bij een beurt vervangen.
V60 B3 Pebble Grey '22
V50 2.0 Electric Silver '10
V40 1.8i Lavasvart Metallic '04
Suzuki Baleno 1.6 ‘00
Suzuki Vitara 1.6 Metal Top ‘90
Honda Integra 1.5 ‘86
volvo440special
4th Gear member
Berichten: 641
Lid geworden op: 12.08.2009 - 19:34

Iets meer info en liefst een video met het geluid maakt meer duidelijk. Nu kan het werkelijk alles zijn. ;-)
ralblas
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 26.03.2022 - 19:57

volgens de volvo dealer is het een veel voorkomend probleem bij dit type (V40 tot 2014). het is het krukas tandwiel volgens hen. Kan geen kwaad bij deze V40 volgens zelfde dealer. Trouwens al zou ik het willen laten repareren dan kan dat niet meer want tandwielen worden niet meer geleverd. Vind het vervelend dat geratel met korte tussenpozen
patrick2wd
2nd Gear member
Berichten: 210
Lid geworden op: 31.01.2011 - 19:20
Locatie: amsterdam e/o
Contacteer:

heb ook zoiets.. V40 2002 mitsubishi 1.8 motor,
tikt, maar loopt verder prima..kijken of ik een filmpje kan sturen..filmpje lukt dus niet, bestand wordt niet (er/her) kent..

zal mogelijk later eens kijken of het op een andere manier (yt-link) wel kan..
patrick2wd
2nd Gear member
Berichten: 210
Lid geworden op: 31.01.2011 - 19:20
Locatie: amsterdam e/o
Contacteer:

nu met een yt linkje..

iemand een idee..
vast dank,

Gebruikersavatar
The Mechanic
5th Gear member
Berichten: 1436
Lid geworden op: 16.04.2018 - 19:53

Een GDi tikt altijd, dat is normaal.

Het tikken van de TS is waarschijnlijk een defect verstelbaar nokkenastandwiel, is een bekend kwaaltje.
patrick2wd
2nd Gear member
Berichten: 210
Lid geworden op: 31.01.2011 - 19:20
Locatie: amsterdam e/o
Contacteer:

The Mechanic schreef: 04.08.2022 - 20:41 Een GDi tikt altijd, dat is normaal.

Het tikken van de TS is waarschijnlijk een defect verstelbaar nokkenastandwiel, is een bekend kwaaltje.
nou..
dit is net iets van de laatste tijd..
wordt wel minder als je even gereden heb..
maar dit, als in fillumpje, sinds kort.

nou nog de co naar beneden krijgen voor volgende week..
iemand nog tips..
😁
Gebruikersavatar
The Mechanic
5th Gear member
Berichten: 1436
Lid geworden op: 16.04.2018 - 19:53

patrick2wd schreef: 05.08.2022 - 00:12
The Mechanic schreef: 04.08.2022 - 20:41 Een GDi tikt altijd, dat is normaal.

Het tikken van de TS is waarschijnlijk een defect verstelbaar nokkenastandwiel, is een bekend kwaaltje.
nou..
dit is net iets van de laatste tijd..
wordt wel minder als je even gereden heb..
maar dit, als in fillumpje, sinds kort.

nou nog de co naar beneden krijgen voor volgende week..
iemand nog tips..
😁
Tank je wel netjes E5?
patrick2wd
2nd Gear member
Berichten: 210
Lid geworden op: 31.01.2011 - 19:20
Locatie: amsterdam e/o
Contacteer:

E5 das toch wat we "vroeger" super (ongelood) noemen..?

nou nee,
maar zal dat zoveel uitmaken?
het is natuurlijk wel een hoge compressie motor, dus ik begrijp waar je heen wilt..

hmm..
ding mag (moet) nog één keer door de apk, voordat de auto weggeven gaat worden..
🤔
Sracovlov
2nd Gear member
Berichten: 96
Lid geworden op: 07.12.2019 - 10:13

Gebruikersavatar
V480-S60
8th Gear member
Berichten: 19427
Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
Locatie: La Grande Verriere

Een GDI moet en zal E5 tanken. Die is uitermate gevoelig (eigenlijk een miskleun uit het Mitsubishi tijdperk in Born) voor het juiste onderhoud en sapjes. En kan absoluut Géén E10 (Euro95 met tot 10%ethanol)verdragen.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 236.000 kms (6-18 tm ..)
patrick2wd
2nd Gear member
Berichten: 210
Lid geworden op: 31.01.2011 - 19:20
Locatie: amsterdam e/o
Contacteer:

het is een ouwe V40..
heb niet de middelen om ook dure benzine te tanken.. helaas..
🙁
maar zal dat zoveel verschil maken?
ik weet dat deze auto een lean-burn motor is en ik begrijp de redenatie erachter..

afgelopen jaren veel aan laten herstellen
zou prettig zijn als hij nog een jaartje meegaat.
Gebruikersavatar
V480-S60
8th Gear member
Berichten: 19427
Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
Locatie: La Grande Verriere

Ja, dat maakt een Wereld van verschil. Echt E5 is het behoud van deze motor. Deze motor is de enige motor sinds 1974 die niet op E10 mag draaien.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 236.000 kms (6-18 tm ..)
patrick2wd
2nd Gear member
Berichten: 210
Lid geworden op: 31.01.2011 - 19:20
Locatie: amsterdam e/o
Contacteer:

dat begrijp ik...
ik heb net de pomp/ vlotter unit eruit gehaald,
maar ik kan niet ontdekken aan de bedrading.
zie filmpje;


wel lijkt aan de zijkant het weerstanden voor het vlotterniveau niet 100% geraakt te worden..

of mis ik iets??
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V40 Classic”