Pagina 1 van 2

Update 2.0 AAOS problemen

Geplaatst: 05.04.2022 - 20:12
door 1zilvergrijs
Zijn er al forumleden met de update 2.0 voor het Android Automotive systeem?
Ik lees op het Duitse forum dat er dan bijvoorbeeld het probleem ontstaat dat bijvoorbeeld AudioWagon, een app voor het afspelen van muziekbestanden via USB, niet meer mogelijk is.
Dat zou lekker zijn, een prima geluidsinstallatie waarmee ik dan niet meer mijn FLAC bestanden kan afspelen.
Ik ga het sowieso deze week eens navragen bij mijn dealer.

Update 2.0 AAOS problemen

Geplaatst: 06.04.2022 - 08:19
door XC60silverdawn
1zilvergrijs schreef: 05.04.2022 - 20:12 Zijn er al forumleden met de update 2.0 voor het Android Automotive systeem?
Ik lees op het Duitse forum dat er dan bijvoorbeeld het probleem ontstaat dat bijvoorbeeld AudioWagon, een app voor het afspelen van muziekbestanden via USB, niet meer mogelijk is.
Dat zou lekker zijn, een prima geluidsinstallatie waarmee ik dan niet meer mijn FLAC bestanden kan afspelen.
Ik ga het sowieso deze week eens navragen bij mijn dealer.
Ben benieuwd naar de reactie van de dealer. Ik gebruik AudioWagon ook zeer vaak.

Update 2.0 AAOS problemen

Geplaatst: 11.04.2022 - 20:40
door LionheartVolvo
Op de AudioWagon GitHub staat nu vermeld dat Polestar heeft aangegeven dat er inderdaad een probleem is met versie 2 van AAOS (Android R) en toegang tot de usb-drive voor audio-files: https://moleman1024.github.io/audiowagon/. Er wordt ook aangegeven dat in versie 2.1 (in ieder geval voor Polestar) het probleem opgelost zou kunnen zijn. Dus het is waarschijnlijk echt wachten op deze AAOS v2.1 voor het probleem met AudioWagon is opgelost.

Update 2.0 AAOS problemen

Geplaatst: 12.04.2022 - 09:04
door XC60silverdawn
Gisteren de 2.0 via OTA geïnstalleerd. Zojuist even geprobeerd en idd Audiowagon doet het niet meer.
Tja, zal mijn mening maar niet geven en even slikken. 😭😡😭

Update 2.0 AAOS problemen

Geplaatst: 20.04.2022 - 12:59
door 1zilvergrijs
Dealer heeft gebeld; inderdaad nu een bekend probleem. Er wordt aan gewerkt, dus maar weer afwachten...

Update 2.0 AAOS problemen

Geplaatst: 20.04.2022 - 14:03
door XC60silverdawn
Easypark app doet het ook niet meer.

Update 2.0 AAOS problemen

Geplaatst: 21.04.2022 - 21:24
door peer54
Vandaag bij de dealer geweest voor de ontstane Volvo Cars App problemen na de V2.0 update.
De app is opnieuw geïnstalleerd en de auto is opnieuw aangemeld.
En jawel hoor de App is weer verbonden met de auto.
De functies die er voorheen op zaten werken weer. Met als toevoeging overzicht laadstand accu.
De app is nog steeds niet optimaal maar er worden mondjesmaat functies aan toegevoegd.

Tot zover, groet Peer

Update 2.0 AAOS problemen

Geplaatst: 29.04.2022 - 15:21
door 1zilvergrijs
Die app is inderdaad echt zeer beperkt, de oudere app met mijn XC60 2015 was vele malen beter maar goed, we moeten het hiermee doen.
Weer iets gevonden: de knop “stuggere vering” (bij luchtvering) is verdwenen. Ik begin langzaamaan terug te verlangen naar good old Sensus.

Update 2.0 AAOS problemen

Geplaatst: 29.04.2022 - 19:58
door XC60silverdawn
Tja. Het is te triest voor woorden.
Echt ongelofelijk hoe Volvo met zijn klanten omgaat.

Audiowagon, easypark en tunein doen het nog steeds niet.
En Volvo NL zegt doodleuk ligt niet aan ons maar aan de app bouwer.

Update 2.0 AAOS problemen

Geplaatst: 30.04.2022 - 14:14
door V480-S60
En dat klopt dat het aan de App bouwer ligt.

Update 2.0 AAOS problemen

Geplaatst: 30.04.2022 - 21:50
door XC60silverdawn
V480-S60 schreef: 30.04.2022 - 14:14 En dat klopt dat het aan de App bouwer ligt.
Dat klopt niet.

Tunein op telefoon en sonos werkt wel. Op AAOS Volvo niet.
Audiowagon geeft op hun website duidelijk aan dat het probleem bij Volvo len Polestar ligt.

Prima dat men hier Volvo wil verdedigen maar de feiten zijn anders.

Update 2.0 AAOS problemen

Geplaatst: 30.04.2022 - 23:09
door V480-S60
Deze appmakers hebben een probleem met https beveiliging. Maar laten we het er maar op houden dat ze elkaar over en weer verwijten maken. De ene ontwikkelNerd tegenover de andere ontwikkelNerd.

En oh wat is het dan voldoening schekend om elkaar de schuld te geven. (NOT) in plaats van SAMEN naar een oplossing te zoeken. Want dat vertikken de Apo makers namelijk.

Update 2.0 AAOS problemen

Geplaatst: 18.05.2022 - 20:31
door LionheartVolvo
Nog geen oplossing voor USB toegang in V2.1 (beschikbaar gekomen per 16/5/22). Een issue gecreëerd door de Volvo/Polestar implementatie van AAOS, niet een app issue. Polestar verontschuldigd zich en geeft nu aan dat een toekomstige versie het probleem gaat oplossen. Zie de communicatie en een kopie van het Polestar Facebook bericht op: https://github.com/MoleMan1024/audiowag ... 075d5c794b

Update 2.0 AAOS problemen

Geplaatst: 21.05.2022 - 09:46
door Volvar
XC60silverdawn schreef: 30.04.2022 - 21:50
V480-S60 schreef: 30.04.2022 - 14:14 En dat klopt dat het aan de App bouwer ligt.
Dat klopt niet.

Tunein op telefoon en sonos werkt wel. Op AAOS Volvo niet.
Audiowagon geeft op hun website duidelijk aan dat het probleem bij Volvo len Polestar ligt.

Prima dat men hier Volvo wil verdedigen maar de feiten zijn anders.
Levert Volvo de apps aan je? Of de Playstore waar die apps in staan? Zijn ze verantwoordelijk voor AAOS ontwikkelingen of heb je de voorwaarden van Google en de appbouwer hiervoor geaccepteerd?

Je redenering lijkt er wat op dat je de wegbeheerder de schuld geeft van een storing aan je auto door te roepen dat die het op een andere weg wel gewoon nog deed.
Als Volvo je de apps had meeverkocht met je auto, dan had je vind ik een punt. Nu is het wat complexer.

Update 2.0 AAOS problemen

Geplaatst: 21.05.2022 - 12:57
door XC60silverdawn
Volvar schreef: 21.05.2022 - 09:46
XC60silverdawn schreef: 30.04.2022 - 21:50
V480-S60 schreef: 30.04.2022 - 14:14 En dat klopt dat het aan de App bouwer ligt.
Dat klopt niet.

Tunein op telefoon en sonos werkt wel. Op AAOS Volvo niet.
Audiowagon geeft op hun website duidelijk aan dat het probleem bij Volvo len Polestar ligt.

Prima dat men hier Volvo wil verdedigen maar de feiten zijn anders.
Levert Volvo de apps aan je? Of de Playstore waar die apps in staan? Zijn ze verantwoordelijk voor AAOS ontwikkelingen of heb je de voorwaarden van Google en de appbouwer hiervoor geaccepteerd?

Je redenering lijkt er wat op dat je de wegbeheerder de schuld geeft van een storing aan je auto door te roepen dat die het op een andere weg wel gewoon nog deed.
Als Volvo je de apps had meeverkocht met je auto, dan had je vind ik een punt. Nu is het wat complexer.
Vreemde vergelijking. Maar als je er blij van wordt, prima.
Zie de opmerking van LionheartVolvo hierboven. Zegt genoeg.

Update 2.0 AAOS problemen

Geplaatst: 21.05.2022 - 14:46
door mga1600
EasyPark en TuneIn doen het allang weer toch ( TuneIn heeft er zelf een betaalde versie van gemaakt, daar kan Volvo niets aan doen).
Wat Audiowagon betreft: hopelijk lost Volvo het snel op, schijnt te maken te hebben met jet beheer van de usb poort en dat zou dan weer te maken hebben met de komst van Apple CarPlay in week26.

Update 2.0 AAOS problemen

Geplaatst: 25.06.2022 - 12:50
door LionheartVolvo
De AudioWagon developer heeft aangegeven dat de toegang tot de usb-poort in AAOS v2.2 weer werkt. Naast deze toegang tot de usb-poort is de grootste wijziging in v2.2 de toevoeging van ‘wired’ Apple CarPlay; het is niet geheel duidelijk of wireless CarPlay ook een mogelijkheid is. V2.2 wordt nu al in enkele markten uitgerold.

Update 2.0 AAOS problemen

Geplaatst: 25.06.2022 - 17:09
door Peter-V50
Wireless CarPlay wordt niet mogelijk.

Polestar heeft versie 2.2 teruggetrokken wegens een bug. Voor zover ik weet is Volvo nog niet begonnen met 2.2 uitrollen.

Update 2.0 AAOS problemen

Geplaatst: 07.07.2022 - 20:48
door LionheartVolvo
V2.2 lijkt sinds vandaag weer beschikbaar te zijn (met een gekende bug): https://www.volvocars.com/nl-be/support ... id/2022w22

Update 2.0 AAOS problemen

Geplaatst: 23.08.2022 - 16:41
door PatN
Vandaag bij de dealer v2.2 laten downloaden en dus nu ook Apple CarPlay. Ik hoopte daarnaast ook dat hiermee het probleem werd opgelost dat de auto geen verbinding kan maken met de Volvo Cars app op de telefoon . De auto blijft maar aangeven dat niet alle sleutels (2 stuks) in de auto zijn en kan er dus geen koppeling plaatsvinden. De auto laten uitlezen en die geeft aan dat er maar twee sleutels gekoppeld zijn aan de auto dus dat kan het probleem niet zijn. Bij het koppelen aan een profiel geeft de auto aan dat als beide sleutels in de auto zijn dat er dan geen profiel gekoppeld kan worden en er maar 1 sleutel in de auto mag zijn, ofwel dat werkt wel. Nu wordt er weer een rapport opgemaakt en doorgestuurd. Helaas is dit al zo sinds ik de auto in mei heb ontvangen. Heeft iemand nog tips, de garage heeft inmiddels ook geen idee meer hoe dit op te moeten lossen. (Uiteraard is het maar een klein probleem dat er een app niet werkt maar volgens mij mag ik toch ook wel verwachten dat dit gewoon werkt bij een nieuwe auto). Mocht iemand een oplossing weten of een idee hebben dan hoor ik het graag.