Voorstellen en vraag over deurspiegels
Geplaatst: 17.04.2022 - 13:07
Hallo allemaal,
Even kort voorstellen, mijn naam is Frank Mulders en ik lees al geruime tijd met veel interesse mee op dit forum.
Vorig jaar heb ik na 26 jaar leasen besloten om zelf een auto aan te schaffen. Na lang wikken en wegen is mijn keuze op een V60 Plug-in Hybrid gevallen. Tot nu toe nog geen minuut spijt, wat een fijne wagen!
Hij heeft de 2.0 airco pomp oplossing al ontvangen. Daar heb ik door alle berichten op dit forum extra op gelet! Inmiddels 10K mee gereden zonder problemen. Maar ik heb wel twee dingen waar ik mij aan stoor en jullie advies kan gebruiken.
Groet,
Frank
Even kort voorstellen, mijn naam is Frank Mulders en ik lees al geruime tijd met veel interesse mee op dit forum.
Vorig jaar heb ik na 26 jaar leasen besloten om zelf een auto aan te schaffen. Na lang wikken en wegen is mijn keuze op een V60 Plug-in Hybrid gevallen. Tot nu toe nog geen minuut spijt, wat een fijne wagen!
Hij heeft de 2.0 airco pomp oplossing al ontvangen. Daar heb ik door alle berichten op dit forum extra op gelet! Inmiddels 10K mee gereden zonder problemen. Maar ik heb wel twee dingen waar ik mij aan stoor en jullie advies kan gebruiken.
- De buitenspiegels laat ik inklappen bij afsluiten, maar met name de rechter spiegel maakt daarbij een vreemd kreunend geluid alsof er iets wel een beetje vet kan gebruiken. Nu heb ik al gezocht maar kan nergens vinden hoe je de spiegels uit elkaar kan halen zodat je het draaimechanisme kan reinigen/smeren. Ja het glas eruit, de kappen eraf, maar dan? Ik zie het echt niet en ben bang zaken stuk te maken. Er zitten nog wel twee torx schroeven vlak bij het scharnierpunt, maar die ene daar kan je niet bij zonder dat hij eerst verder uit elkaar moet.
- Als ik langzaam van een drempel af rijdt hoor ik links een lichte "klonk" alsof er iets los zit of speling heeft gekregen. Dus als het gewicht van de wagen er op komt. De garage heeft de wielophanging en spoorstangen allemaal gecontroleerd maar kunnen niets vinden. Hebben jullie hier wellicht ervaring mee? ik zat zelf nog aan het toplager van de schokdemper te denken, maar hoe controleer ik die?
Groet,
Frank