Advies gevraagd ter vervanging van RTI: 2-din radio, Android carplay mirrorlink of gewoon losse TomTom?

In deze rubriek alle vragen en opmerkingen die met beeld en geluid te maken hebben voor alle modellen.
Plaats reactie
RudolphJ
1st Gear member
Berichten: 34
Lid geworden op: 10.06.2016 - 16:22

Ik oriënteer mij al langer op een vervanger van de hevig verouderde RTI in mijn XC90 van 2006. Over de standaard radio met Premium Sound Dynaudio ben ik prima te spreken; het gaat mij enkel om de navigatie die ik up-to-date wil hebben. Via de aux ingang heb ik overigens een bluetooth module aangesloten, waarmee ik wel muziek kan streamen vanaf mijn telefoon.
Ik was voornemens om een gebruikte 2-din JVC aan te schaffen (± € 200,-), icm met een canbus interface (± €200,- vanwege de PDC die via de radio functioneert). Het aansluiten van de canbus interface lijkt mij overigens nog best een aardige klus, maar wellicht vergis ik mij daarin.
Alternatief is een APPplay_CARplay & Android Auto set Volvo RTI DVD (CVBS) van Nav.inc (https://www.navinc.nl/2907). Een prijzig setje (€ 599,-) en da's dan nog zonder montage (€ 200,-). Dan heb ik o.a Google Maps via mijn telefoon op het RTI scherm. De standaard achteruitrijcamera werkt dan niet meer, omdat die via de DVD speler loopt, en die link wordt met het Nav.inc setje juist onderbroken. Dus er komt dan nog een nieuwe camera bij.
Het goedkoopste alternatief is een TomTom GO Discover (6 inch). Die kost € 249,- (Amazon.de) en met een bijpassende console voor € 55,-(https://www.broditnederland.nl/contents ... lding.html) ben ik dan in totaal een kleine € 300,- kwijt.

Al met al neig ik naar de TomTom optie (qua totale kosten en eenvoud montage) maar wellicht kan iemand mij overtuigen van een alternatief of zie ik iets over het hoofd?
Met genoegen rijdend in:
XC90 D5 2006 Executive 263.000 km
V70 D5 2009 Momentum Geartronic, 491.000 km.
V50 D5 2007 Sport Edition II Geartronic, 615.000 km. (overleden)
Gebruikersavatar
Ferrari
5th Gear member
Berichten: 1145
Lid geworden op: 12.10.2019 - 10:49
Locatie: Antwerpen

Goedkoopste en goede optie is een houder van Brodit voor je mobiele telefoon, maar dat staat wellicht niet zo fraai.
Henry

Huidig wagen- en motorpark:
Volvo C70 D3 Geartronic Summum 2011
Volvo 850 GLT 2.5 20V 1992
Mazda CX-30 2020 (leaseauto, alleen zakelijk)
Harley-Davidson Softail Heritage Classic 1999
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen A-V-N”