Pagina 1 van 3

lpg in V40

Geplaatst: 10.11.2006 - 20:35
door belsch
Hallo,

Ik ben nieuw hier en zit meteen met een belnrijke vraag. Ik heb een 2 de hands V40 op het oog en wil jullie simpelweg vragen of deze wagen ok is. het betreft een V 40 Van 01/1998 met een 2.0 i motor en een lpg instalatie van 2005 met 170000 Km OP de klok. Is het verstandeg om deze wagen te kopen om er nog veel km me te kunnen rijden.

Grtz
Belsch

Geplaatst: 10.11.2006 - 20:39
door Oceanracer
De discussies over LPG zijn hier op 't forum niet van de lucht. Het komt eigenlijk hier op neer. Je bent per km voordeliger uit door de lage brandstofprijs. Je onderhoudskosten zullen stijgen (t.o.v. diesel of benzine) en de kans op storingen is groter. Je moet vaker tanken en je hebt minder bagageruimte. Aan jou de keus!

Geplaatst: 10.11.2006 - 20:53
door Okke
Nou...kan alle kanten op. Valt of staat met het feit of de inbouw goed is gebeurd, ga dat na. Ook onderhoud (filters vervangen, ook van de lpg instalatie) moet goed gedaan zijn. Je hebt hydraulische kleppen, dus stellen daarvan zal niet hoeven te gebeuren. Is te achterhalen of ook de kop is aangepast? Wat wel vreemd is dat de auto pas zo laat op lpg is gezet. Dat geeft nogal wat vragen...ik ben geen monteur maar mogelijk zitten daar extra aandachtspunten aan vast, mischien is er iemand op het forum die daar meer over kan vertellen. Overigens geld voor deze v40 zeker gezien de leeftijd/ kilometerstand) dat er mogelijk wat onderhoudskosten aan komen. Aan jouw om de auto voor de aankoop goed te laten controleren op deze punten (aankoopkeuring?). Succces!

Geplaatst: 10.11.2006 - 21:04
door belsch
bedankt voor de reacties onderhoudsboekje is in orde dus alle riemen en spanbanden zijn reeds vervangen. De tank zit de ruimte van het reservewiel dus voor binnelandse ritten (geen reservewiel) is ruimteprobleem opgelost. Eigenaar heeft wagen in 2005 gekocht bij een erkend volvo dealer en heeft er meteen een lpi instalatie in laten leggen omdat hij veel km ging maken nu 30000 km later krijcht hij een bedrijfswagen en moet z'n volvo kwijt. voor 6500 euro. De eigenaar kan dit allemaal bewijzen.
Waarom heeft een lpg auto een hogere onderhouskost ?

GRTZ
Belsch

Geplaatst: 10.11.2006 - 21:11
door Oceanracer
Even afgezien van de tussentijdse bezoekjes aan de garage voor eventuele storingen (bv afslaan bij gaslos e.d.) moeten de kleppen worden gesteld en (cilinder)kop worden vervangen bij ca 150.000 km's. Maar je kunt geluk hebben en nagenoeg geen problemen ervaren. Vooral normaal gebruik en goed onderhoud zouden minder problemen geven.

Zonder reservewiel wel noodsetje meenemen. Iets is beter als niets als je lek rijdt.

Geplaatst: 10.11.2006 - 21:11
door bert67
Ik moet zeggen dat ik 6500 voor een v40 uit 98 nog veel geld vind met deze km stand.....

Geplaatst: 10.11.2006 - 21:12
door Okke
Je hebt onderhoudskosten aan de lpg instalatie, die zit extra in je (benzine) auto. Het kan meevallen, het kan tegen vallen. Vrijwel iedereen zal benadrukken: goed laten onderhouden. Dan is de kans op storingen het kleinste. Lees gerust het forum eens door, er wordt veel over geschreven.

Geplaatst: 10.11.2006 - 21:14
door belsch
vind de prijs ook wat hoog maar de verkoper ziet de lpg instalatie als een meerwaarde

Geplaatst: 10.11.2006 - 21:15
door Ludo
komt deze auto niet van bij Rutten in Helchteren?.

Geplaatst: 10.11.2006 - 21:16
door belsch
nee van een dealer uit Gent

Geplaatst: 10.11.2006 - 21:17
door Ludo
komt hier nu ook een slotje op het topic, want hier gebeurt wéér precies hetzelfde als in het S60 topic.
Okke schreef:Je hebt onderhoudskosten aan de lpg instalatie, .
vertel eens Okke, welk onderhoud is er aan een LPi installatie?.

Geplaatst: 10.11.2006 - 21:24
door belsch
lpg is blijkbaar een gevoelig onderwerp op dit forum ik ga nog eens verder kijken bij de 60 s topic
grtz

Geplaatst: 10.11.2006 - 21:29
door Ludo
bel of ga zelf eens naar deze dealer voor info over de auto.
wie heeft de lpg installatie ingebouwd?, ook even naartoe bellen voor info...

Geplaatst: 10.11.2006 - 21:33
door Okke
Rustig maar Ludo ik bedoel de filters enzo ;-) van de lpg instalatie.

Geplaatst: 10.11.2006 - 21:40
door Ludo
de installatie is van 2005, die heeft geen filter meer.
onderhoud is dus 0,0.
dit op voorwaarde dat het hier om een echte LPi installatie gaat. :wink:

en hoe zit het nu met de kleppen van de S40, jij en Oceanracer spreken elkaar tegen. :?:

Geplaatst: 10.11.2006 - 21:43
door Oceanracer
Zit er in belgië ook verschil in de wegenbelasting? Of is er geen wegenbelasting in België. Hier is LPi/G3 goedkoper dan LPG voor de wegenbelasting, maar de installatie is duurder.

Geplaatst: 10.11.2006 - 21:46
door Okke
Ok...die heb ik wel en zijn niet echt goedkoop. Verder is vanaf vanaf fase2 (>2001) bekend dat de kleppen af en toe gesteld moeten worden.

Geplaatst: 10.11.2006 - 21:52
door Ludo
de prijzen van lpg installaties ligt ongeveer hetzelfde in beide landen.
wegenbelasting word bepaald door het fiscaal vermogen.
Volvo's zitten in de schijf tussen 8 en 13 fiscale pk's.
d.w.z. een extra wegenbelasting van 148,68 €uro per jaar.

de Volvo diesel word nog zwaarder belast... :roll:

Geplaatst: 10.11.2006 - 21:55
door Oceanracer
Maar dan maakt het dus voor de wegenbelasting in België niet uit op je een LPG of G3 neemt? Dat is namelijk niet van invloed op het (fiscaal) vermogen. Of is dat weer te kort door de bocht?

Geplaatst: 10.11.2006 - 22:00
door Ludo
nee dat klopt, G3 is hier niet van toepassing.