Hoi,
Sinds een tijdje merk ik dat mijn V40 D4 MY2015 bij het wegrijden begint te schokken.
Het gebeurt alleen bij langere ritten als de aandrijflijn echt goed warm is, bijvoorbeeld bij het trekken van een (lichte) aanhanger.
Op het moment van aangrijpen schokt de auto. Bij het wegrijden bij een hoger toerental (1700rpm) is het fenomeen er minder tot niet, evenals bij koude motor.
Ik denk aan beginnende slijtage van het tweemassavliegwiel, maar gezien de kmstand (160.000km) lijkt me dat wel erg vroeg?
V40 D4 "clutch judder"
- flevodirk
- 3rd Gear member
- Berichten: 476
- Lid geworden op: 17.08.2015 - 16:53
- Locatie: Flevoland
Een bijna versleten DMF kan je herkennen aan het geluid. Bv bij stilstaande motor -geen versnelling ingeschakeld- de koppeling in te trappen en weer los.
Dan hoor het geluid van je DMF. Bij mijn S60 was dat op het laatst ook zo. Maar die schokte absoluut niet en reed nog heerlijk, je hoorde gewoon dat het DMF ooit een keertje vervangen moest worden.
Zelf vermoed ik dat het ergens anders in zit. Als je echt de aandrijving verdenkt zou het eerder de koppeling zelf zijn toch?
Succes met de oplossing hoor.
Dan hoor het geluid van je DMF. Bij mijn S60 was dat op het laatst ook zo. Maar die schokte absoluut niet en reed nog heerlijk, je hoorde gewoon dat het DMF ooit een keertje vervangen moest worden.
Zelf vermoed ik dat het ergens anders in zit. Als je echt de aandrijving verdenkt zou het eerder de koppeling zelf zijn toch?
Succes met de oplossing hoor.
Volvo S60 2.0T Drivers Edition 2007 sept 2015 - maart 2021 @348.000 km (bijna 6 jaar gehad)
V70 T4 2016 GT Inscription edition +Rica update
Actueel verbruik:
Vorige auto-S60 verbruik
V70 T4 2016 GT Inscription edition +Rica update
Actueel verbruik:
Vorige auto-S60 verbruik