Bonken? automaat na spoelen bij dealer.

myalexx
2nd Gear member
Berichten: 161
Lid geworden op: 10.03.2008 - 18:19

Morgen langs gery, ben benieuwd.
Samen met dealer afgesproken en vroegen mij maandag te bellen wat eruit kwam omdat hun het ook vervelend vinden..

Goeie garages ze bestaan nog !
Gebruikersavatar
Gouwe
6th Gear member
Berichten: 4613
Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44

myalexx schreef: 27.05.2022 - 20:20 Goeie garages ze bestaan nog !
Zeker wel, ik heb ook zo'n dealer..
Veel succes en wij zijn ook benieuwd.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor de fun een Z4 roadster er bij
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Gebruikersavatar
fredhead
Geartronic member
Berichten: 27509
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

Erg netjes van de dealer!
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Gebruikersavatar
BlackcurrantV70
7th Gear member
Berichten: 8111
Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
Locatie: Tussen EBBR en EBAW

Nou bij GS poweflish zien ze mij NOOIT meer, onze C70 daar laten spoelen en na amper 2 weken bonkte de bak als gek bij terugschakelen.

Dan maar naar de dealer en toen had de auto amper 6000km gereden na de flush bij GS, de olie zag donker bruin en stonk verbrand, besluit van de dealer was dat er verkeerde olie gebruikt was bij de flush.
De dealer heeft de bak opnieuw geflusht en daarna na 9000km weer de olie gecheckt en die was in prima staat.

Zegt genoeg over de olie die GS gebruikt heeft.
Ik heb GS beleefd gevraagd voor een tussenkomst van mijn 2e flush maar die gaf niet thuis en ik ben niet de enige met die ervaring…
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder, professional business pack, etc...

Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum + enkele opties Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum + Xenium pack Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 6cyl diesel 300.000km
Gebruikersavatar
Gouwe
6th Gear member
Berichten: 4613
Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44

Nee dat zegt helemaal niets over de olie die GS gebruikt (1 zwaluw maakt nog geen zomer) en als Gery tientallen auto's per maand doet zat er vast een keer iemand niet tevreden zijn. Alleen volgens mij ben jij toen eerst naar je dealer gegaan en daarna verhaal gaan halen bij GS. Tja, dat hij dan niet meer thuis geeft is niet netjes maar ik kan er ook wel begrip voor hebben.
TS doet dat wat mij betreft netjes en zijn dealer ook.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor de fun een Z4 roadster er bij
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
volvo440special
4th Gear member
Berichten: 652
Lid geworden op: 12.08.2009 - 19:34

Helaas heb ik de ervaring ook dat GS dan ineens niet thuis is. Heb hem direct ingeschakeld toen ik toch wat problemen kreeg.

Z'n spoelkwaliteiten wisselen gewoon zeer van dag tot dag denk ik.
myalexx
2nd Gear member
Berichten: 161
Lid geworden op: 10.03.2008 - 18:19

Vandaag bij gery geweest, de olie zag er niet heel fris uit vond ik.. mits de Volvo olie standaard veel donkerder van kleur is?

Gek genoeg reed de auto voor de flush ineens super.. afijn gezien de kleur en vertrouwen hebbende in zijn kunnen de bak laten spoelen.
Hij schakeld nu inmiddels ietsje beter ik denk dat hij nog lerende is ?

Iemand bekend hoelang dat leren duurt ??
Probeer nu zoveel mogelijk binnendoor te rijden om zoveel mogelijk schakel acties te hebben.

Hieronder wat foto's
myalexx
2nd Gear member
Berichten: 161
Lid geworden op: 10.03.2008 - 18:19

Hierbij wat foto's, de donkere kleuren was de oude vloeistof 400km oud
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
mees
6th Gear member
Berichten: 2937
Lid geworden op: 29.10.2013 - 13:04
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Lijkt er op dat de dealer niet ververst heeft. Wat een troep.
Dat zogenaamde inleren heeft (dacht ik) met het moment van schakelen te maken, zoals jij rijdt. Ik heb nooit 'een ander schakelmoment' ervaren, na een reset.
Gebruikersavatar
fredhead
Geartronic member
Berichten: 27509
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

Inleren slaat inderdaad op het schakelen, heeft niets met de olie te maken.

Is wel duidelijk te zien dat het spoelen bij de dealer niet goed is gegaan.
Ook veel te kort, want anders had het nooit zo vies geweest.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
myalexx
2nd Gear member
Berichten: 161
Lid geworden op: 10.03.2008 - 18:19

Vanmorgen schakelde de auto ineens heel smooth 400km na de verversing.

Maar gezien de staat van de olie alsnog besloten te spoelen.
Je zag ook vuil erin drijven.. leek wel chocolade 😅.

Nu hebben ze adaptieve waarden gereset ofzo?
Nu schakeld hij wat stoteriger, minder smooth kan dat wat kilometers tijd kosten ?
Gebruikersavatar
fredhead
Geartronic member
Berichten: 27509
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

Hij schakelt nu op puur vooraf ingestelde momenten.
Het stukje adaptief "kijkt" naar de bestuurder wanneer hoe deze rijd en reageert daarop door eerder of later te schakelen dan op de vooraf ingestelde momenten en onthoud dat.
Manier van schakelen is exact hetzelfde en heeft niet met soepel of niet soepel te maken. Dat moet in alle gevallen gewoon vloeiend verlopen.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Gebruikersavatar
NielsPHEV
7th Gear member
Berichten: 5105
Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13

Is er inmiddels fabrieks voorschrift voor verversen of spoelen van de automaat olie ?
myalexx
2nd Gear member
Berichten: 161
Lid geworden op: 10.03.2008 - 18:19

Volgens dealer wel bij de Ford "drama" bakken bij 90.000km als ik me goed herinner.
Zelf hanteren ze voor deze aisin bak 150.000km terwijl volvo zegt hoeft nooit
Gebruikersavatar
mees
6th Gear member
Berichten: 2937
Lid geworden op: 29.10.2013 - 13:04
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Deze foto gemaakt van een 'Volvo-scherm' bij GS in Uden.
De tekst helemaal links: "gewoonlijk niet......" (sorry voor de flits)
....nou, toen bij mij de tekst verscheen, was het al dik te laat.
En ja, de auto trok meerdere keren per jaar een caravan van 1600kg: dus elke 80kkm.
GT verversen.JPG
Onze huidige 'jonge' XC40?
viewtopic.php?p=1725506#p1725506
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
Gouwe
6th Gear member
Berichten: 4613
Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44

myalexx schreef: 29.05.2022 - 00:36 Vanmorgen schakelde de auto ineens heel smooth 400km na de verversing.

Maar gezien de staat van de olie alsnog besloten te spoelen.
Je zag ook vuil erin drijven.. leek wel chocolade 😅.

Nu hebben ze adaptieve waarden gereset ofzo?
Nu schakeld hij wat stoteriger, minder smooth kan dat wat kilometers tijd kosten ?
Die eerste foto laat heel duidelijk zien dat er nog heel veel vuil in de automaat zat en ja alle nieuwe ATF olie is helder rood van kleur. Weet je zeker dat de bak adaptatie is aangepast? Volgens mij doet Gery dat niet (standaard). Wat wel standaard is, is dat de olieteller gereset wordt. Zo weet de bak dat hij met nieuwe olie rekening moet houden. Heeft Gery naderhand nog een proefrit met je gemaakt? Ben benieuwd of e.e.a. nu is opgelost.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor de fun een Z4 roadster er bij
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
myalexx
2nd Gear member
Berichten: 161
Lid geworden op: 10.03.2008 - 18:19

Hij heeft 2 dingen op 0 gezet waardoor de bak denkt dat hij weer af fabriek is..

Hij moest weg, maar gezien mijn verhaal zij hij dat ik niet bang hoefde te zijn dat het "inleren" niet zelf zou lukken.
Moest wel na stukje rijden motor even laten lopen dat hij elke keer alles kan opslaan

Ben benieuwd, voor nu nog niet 100% naar wens maar ben net dag verder en rijd niet heel erg veel
volvo440special
4th Gear member
Berichten: 652
Lid geworden op: 12.08.2009 - 19:34

Adaptatie en olie teller zijn dan gereset.
Die adaptatie moet je even zo'n 1000 km z'n werk laten doen, schakelen gaat steeds beter in de normale situatie.
Jelmer de Jong
6th Gear member
Berichten: 3158
Lid geworden op: 20.03.2009 - 16:04

myalexx schreef: 28.05.2022 - 22:05 Hierbij wat foto's, de donkere kleuren was de oude vloeistof 400km oud
Je kan op twee manieren olie verversen:
- Beetje olie aftappen, beetje bijvullen, stukje rijden en dan nog vier keer. (drain&fill)
- Zoals bij Gery een extern reservoir aansluiten en dan 20 liter er doorheen spoelen tot alles rood is.

Daarnaast is het heel goed mogelijk dat er bij een eerste spoeling nog een hoop zooi achter blijft, nieuwe ATF heeft ook een reinigende functie wat het vervolgens weer los weekt en dan heb je binnen een paar honderd kilometer een vieze bak. Auto's met sterk verontreinigde olie moet je soms meerdere keren spoelen voordat het schoon blijft.
Gebruikersavatar
BlackcurrantV70
7th Gear member
Berichten: 8111
Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
Locatie: Tussen EBBR en EBAW

GS heb ik eerst gecontacteerd en die stuurde me naar een lokale universele garage om de adaptatie te laten resetten. Ik toen pas bij de dealer geweest en die namen een olie staal en toen werd duidelijk dat dit alleen met verkeerde olie veroorzaakt kon worden daar de flush amper 6000km geleden was
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder, professional business pack, etc...

Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum + enkele opties Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum + Xenium pack Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 6cyl diesel 300.000km
Plaats reactie

Terug naar “S60 / V60 vanaf MY2010 t/m MY2018”