Pagina 1 van 1
Hoog verbruik op gas
Geplaatst: 11.11.2006 - 12:40
door BuggyRene
Mijn 440 1.8 op lpg verbruikt naar mijn mening te veel gas. Heeft iemand een idee hoe dit bijgesteld kan worden, daar hij geregeld wordt via een computertje op de middenconsole oner het dashboard, die comp regeld ook de tankmeter.
Groeten Rene
Geplaatst: 11.11.2006 - 13:28
door YannickvanRooyen
Wat gebruikt ie dan en wat is je rijgedrag? normale LPG of g3 installatie?
Geplaatst: 12.11.2006 - 10:37
door BuggyRene
1 op 8 a 9, normale rijstijl 120 op snelweg, G3 installatie.
Groeten Rene
Geplaatst: 12.11.2006 - 10:51
door Ludo
YannickvanRooyen schreef:normale LPG of g3 installatie?
wat is het verschil?.
Geplaatst: 12.11.2006 - 11:11
door Oceanracer
1 op 9 op gas vind ik niet te veel...
Geplaatst: 12.11.2006 - 17:00
door V480-S60
1 op 9 is niet echt te veel maar het kan wel zuiniger.
1 op 11 indien het een 1.8 betreft. Maar dan moet je wel veel snelweg en rechte 80 km wegen hebben.
En voor Ludo.
een LPG G3 installatie is in de 400 serie een 1e fase LPi installatie.
Een normale LPG installatie kon daarin niet voor het predikaat G3 (belastingvoordeel) in aanmerking komen.
Geplaatst: 12.11.2006 - 17:52
door Ludo
V480-V40 schreef:
En voor Ludo.
een LPG G3 installatie is in de 400 serie een 1e fase LPi installatie.
Een normale LPG installatie kon daarin niet voor het predikaat G3 (belastingvoordeel) in aanmerking komen.
jawel hoor, als je motor voldoet aan de europese richtlijn EG 94/12 kom je in aanmerking voor de G3 regeling.
dan kan er dus een G3 installatie (wat eigenlijk betekent een lpg installatie van de 3é generatie) in.
een gasinjectie of zelfs een AMS is dan ook mogelijk.
Geplaatst: 12.11.2006 - 18:03
door V480-S60
Ludo,
Je hebt gelijk over de regeling.
Maar ik kon met mijn niet LPi installatie geen G3 erkenning krijgen in de 440 van '95. Terwijl dit wel een moderne LPG-installatie was voor zijn tijd.
En ik bedoel met LPi dus 1e generatie LPi. (in plaats van fase)
Geplaatst: 13.11.2006 - 12:22
door JRS2K3
ik rij met een gewone gas installtie geen lpi of g3. Rij gemiddeld 1 op 9
Geplaatst: 14.11.2006 - 10:50
door Laptom
Met mijn 440 Turbo en LPI rij ik zonder problemen 1 op 9. Dit is met veel stadskilometers.
Afgelopen zomer op en neer naar Spanje met 140-150 op de cruisecontrol, airco aan en gemiddeld 1 op 12.
Normaal haal ik in het voorjaar/najaar met gewoon rijden (50-50 stad-snelweg, snelweg:140km/u) 1:10.
Geplaatst: 14.11.2006 - 14:35
door YannickvanRooyen
Ludo schreef:YannickvanRooyen schreef:normale LPG of g3 installatie?
wat is het verschil?.
G3 wordt onder druk ingespoten, normaal niet. (of was dit alleen bij LPi?)
Ander verschil is dat G3 door een computer gestuurd wordt, net zoals normale injectie. Dit resulteerd ook in betere prestaties op gas dan met een normale installatie.
Geplaatst: 14.11.2006 - 14:58
door Ludo
YannickvanRooyen schreef: G3 wordt onder druk ingespoten, normaal niet. (of was dit alleen bij LPi?)
Ander verschil is dat G3 door een computer gestuurd wordt, net zoals normale injectie. Dit resulteerd ook in betere prestaties op gas dan met een normale installatie.
jij mag het jaartje overdoen op de schoolbank.
Ludo schreef: ...een G3 installatie (wat eigenlijk betekent een lpg installatie van de 3é generatie)...
Geplaatst: 14.11.2006 - 16:17
door YannickvanRooyen
Ludo schreef:YannickvanRooyen schreef: G3 wordt onder druk ingespoten, normaal niet. (of was dit alleen bij LPi?)
Ander verschil is dat G3 door een computer gestuurd wordt, net zoals normale injectie. Dit resulteerd ook in betere prestaties op gas dan met een normale installatie.
jij mag het jaartje overdoen op de schoolbank.
Ludo schreef: ...een G3 installatie (wat eigenlijk betekent een lpg installatie van de 3é generatie)...
3e generatie, andere onderdelen, andere techniek, andere inspuiting
http://nl.wikipedia.org/wiki/LPG_%28bra ... stallaties
Geplaatst: 14.11.2006 - 16:27
door Ludo
YannickvanRooyen schreef:
3e generatie, andere onderdelen, andere techniek, andere inspuiting
<zucht...>
welke andere techniek en/of onderdelen heeft een AMS installatie dan volgens jouw?.
Geplaatst: 14.11.2006 - 17:16
door YannickvanRooyen
Hmm, nadeel van met een half oog lezen

Na wat research is een LPi installatie (5e generatie volgens wiki) anders dan een andere normale installatie, en heeft als gevolg daarvan hoger verbruik.
Enige verschil tussen een g2 en g3 is denk ik wat electronica dus

Geplaatst: 14.11.2006 - 18:37
door Ludo
YannickvanRooyen schreef: Enige verschil tussen een g2 en g3 is denk ik wat electronica dus

daar komt het ongeveer op neer ja, meer bepaald de computer.
een G3 systeem is een zelflerend systeem.
die computer zorgt er dus voor dat de toevoer van lpg naar de cylinders continu word geoptimaliseerd aan de hand van de gegevens afkomstig van de benzine computer.
elk G3 systeem heeft ook een OBD (On Board Diagnostics), zodat dit uitgelezen kan worden tijdens problemen, net zoals de originele computer van de auto dat heeft.
5é generatie is ook niet correct, het systeem is 5x verbeterd maar daarom geen 5é generatie systeem.
G4 is nog niet (of net) op de markt. (zelfde systeem als G3 maar individuele inspuiting van de cylinders.
Geplaatst: 15.11.2006 - 12:19
door Laptom
Mijn LPI installatie heeft ook gewoon 4 injectors voor inspuiting. Iedere cilinder eentje. Of bedoel je dit niet Ludo?
Geplaatst: 15.11.2006 - 13:49
door Ludo
niet helemaal.
dat iedere cylinder een injector heeft is normaal, bij G4 zal dat ook zijn.
bij G3 word voor iedere cylinder dezelfde hoeveelheid lpg ingespoten. (waardoor het iets hoger verbruik)
bij G4 is dat niet het geval, daar word iedere cylinder apart ingespoten.
d.w.z. dat als bv cylinder 2 minder lpg nodig heeft dan cylinder 4 zal de computer dus cylinder 2 van minder lpg voorzien dan cylinder 4.
dit gaat in principe hetzelfde als de benzine inspuiting.
<edit> typefoutje