Android navigatie xc90 carplay android play

wk1
1st Gear member
Berichten: 11
Lid geworden op: 17.03.2022 - 16:06

Dag Toin8,
Het probleem dat het apparaat aan blijft staan is inderdaad vreemd. Bij mij gaat hij direct uit. Het lijkt erop dat er iets niet goed is aangesloten.

Ik heb nog een vraag aan jou. Het systeem heeft een eigen GPS antenne en het lijkt erop dat die van mij het niet goed doet. Alles werkt prima via Android auto of Apple carplay. Probleem is dat de GPS antenne van mijn Apple telefoon niet al te best is. Dus ik dacht: dan installeer ik gewoon TomTom op het apparaat zelf en dan gebruikt hij de eigen GPS antenne. Echter het GPS signaal gaat meestal heel snel verloren en slaat de navigatie gelijk vast. Ik zie dit ook op het startscherm waarbij het systeem de snelheid van de auto weergeeft. Dit werkt maar zeer sporadisch bij mij. De snelheid staat meestal op 0 mph. Werkt deze snelheids weergave bij jou wel altijd?

Groet, Walter
Toin8
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 14.02.2022 - 18:11
Locatie: Breda

Hi Walter,
ik heb vorige week nog een extra radio antenne ontvangen, zodat ik ook radio kan luisteren zonder dat mijn telefoon verbonden is. Wel zo fijn als er iemand anders in de auto rijdt en ik eerst moet uitleggen dat ze een telefoon moeten verbinden om muziek te hebben tijdens het rijden. Dus ben van plan om deze week die aan te sluiten samen met de achteruitrijcamera. Dan zal ik ook kijken of alles goed aangesloten is, vreemde is dat alles het wel goed doet.
Ook de snelheidsweergave doet het altijd goed bij mij. Wat ik wel ervaar is dat als ik mijn telefoon in mijn linker broek/jas zak laat zitten dat hij met de draadloze Apple Carplay (waze gebruik ik het vaakst) wel wat vertraging heeft, dit is dan weer opgelost als ik hem in het middenconsole leg of in de oplader zet. Maar als ik mijn telefoon niet verbind dan zie ik de kilometers gewoon juist op het scherm komen.
Mijn antenne zowel GPS als 4G zitten in de A stijl aan de passagiers kant. waar heb jij de GPS module liggen of zitten? kan die misschien even op het dashboard gelegd worden om te kijken of deze wel goed functioneert?
Volvo xc90 4.4 V8 2005
volvo xc90 010
2nd Gear member
Berichten: 133
Lid geworden op: 24.07.2020 - 11:04
Locatie: vlaardingen

Nog even een Update : mijn TS10 / 6+64G liep na een tijdje iedere dag muurvast bij opstarten. Na 3 modules voor garantie te hebben omgewisseld geen enkel verschil. Ze wisten het gewoon niet bij het inbouwstation. Ik heb zelf de hele boel open geschroefd en ben gaan meten , meten is weten ! De permanente plus was vastgezet aan een paarse draad , die 10 sec. nadat je de sleutel uit het contact haalt , stopt met stroomvoorziening , ik denk de interieur verlichting ! Nadat ik de gele draad die permanent PLUS moest hebben op het dashboardkast verlichtingslampje had bevestigd , werkte het werkelijk perfect. Het sijsteem werkt snel en ziet er goed uit. Het is een hele fraaie Update voor de XC-90 zeker de moeite waard !
Ik denk dat je nu met een gerust hart een TS10 navi / tablet bij inbouwnavigatie.com kan laten inbouwen, ze weten nu echt hoe het moet NU !
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door volvo xc90 010 op 08.12.2022 - 17:50, 4 keer totaal gewijzigd.
volvo xc90 010
2nd Gear member
Berichten: 133
Lid geworden op: 24.07.2020 - 11:04
Locatie: vlaardingen

HGV schreef: 16.09.2022 - 17:31 Hallo Volvo xc90 010,
Check ze even via Google, ik heb hier vaker slechte recensies van gelezen.
Misschien dat mensen andere ervaringen hebben, maar natrekken kan geen kwaad lijkt me!
klopt helemaal wat je schrijft, achteraf is het bij mij goed gekomen , omdat ik zelf ben gaan meten en de fout vond die ze zelf niet zagen na 8x terug gekomen te zijn.
bartvanham
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 14.08.2023 - 08:58

wk1 schreef: 18.09.2022 - 23:53 Hier even een update van de inbouw van mijn systeem. Ik heb precies hetzelfde systeem dat René heeft. Met als toevoeging nog een front camera. Dat ding kostte 50 euro en werkt verder prima. Verder heeft een inbouwstation de boel ingebouwd. Het inbouwstation wil zijn naam hier niet genoemd hebben want hij was niet al te blij met het inbouwen. Hij deed het ook voor de eerste keer en het was verre van plug&play vertelde hij. Hij heeft geen trek in nog meer klanten met een Junsun. Persoonlijk ben ik er wel heel blij mee. Apple Carplay en Android auto werken goed. Geluid is prima. Mijn systeem is dus wel op de AUX aangesloten. Voordeel is dat het oude radiosysteem nog gewoon werkt inclusief de parkeersensoren. Via de knoppen op het stuur werkt alleen het volume. Wat dus niet werkt is de telefoon opnemen of afsluiten. Ook de knoppen om vooruit of achteruit te spoelen werken dus niet. Dat is waarschijnlijk het nadeel als je het systeem op de AUX aansluit.

Ik had bij het bestellen nog een extra kabelboom aangeklikt omdat daar een microfoon bij zat. Nu heb ik dus een externe microfoon die links boven bij de zonneklep zit. Werkt prima. Het gaat om dit product:
https://nl.aliexpress.com/item/10050039 ... pt=glo2nld

Het vreemde is dat het inbouwstation deze kabelboom heeft gebruikt. Als reden gaf hij aan dat met deze kabelboom het geluid beter was. Misschien dat deze kabelboom nodig is om alles op de AUX aan te sluiten. Het was dus een beetje toeval dat ik dat ding erbij besteld had.

Er zijn nog een paar minpunten/ongemakken.
-Achteruitrijcamera werkt nog niet. Hier gaat het inbouwstation binnenkort naar kijken.

- De FM ontvangst op de Junsun is heel beroerd. Eigenlijk onbruikbaar. Het inbouwstation vertelde mij dat dit normaal was. Hij had nog nooit goede ontvangst gehad op een Chinees systeem. Is niet heel erg want ik kan de oude radio nog gebruiken. En je kunt via Android auto natuurlijk heel veel zenders via internet ontvangen.

- Bij de wisseling van bestuurder (en dus van telefoon) moet even handmatig verbinding gemaakt worden. Een kleinigheidje. Mijn vrouw heeft een Apple en ik heb een Android telefoon. Misschien dat het daarmee te maken heeft. Als ik de vorige keer zelf in de auto heb gereden maakt hij wel automatisch verbinding.

- Bij Android auto lukt het mij niet om mijn scherm te splitten. (ene helft van je scherm voor navigatie en andere helft voor muziek) Op internet zie ik dat deze functie wordt aangekondigd dat het deze zomer beschikbaar komt. Maar ik kan niet vinden hoe deze functionaliteit werkt. Met Apple carplay werkt dit wel.

- Bij Android auto gaat bij de navigatie (Google Maps of Tomtom app) het scherm niet automatisch in de dark mode als het donker wordt. Ik heb veel instellingen geprobeerd maar het lukte niet. Bij Junsun heb ik dit nagevraagd. Die doen overigens erg hun best om je te helpen. Het antwoord was dat het wel zou moeten werken als je de telefoon met de kabel op de USB aansluiting verbindt. Een Apple telefoon is wel volledig draadloos ondersteund maar Android dus niet helemaal. Ik heb het geprobeerd maar zonder resultaat. Misschien dat iemand weet hoe dit werkt?

Tot zover mijn bevindingen. Ondanks de kleine ongemakken ben ik erg blij met de aankoop.

Groet,

Walter

Dag Heren,

Ik ben sinds kort ook de trotse eigenaar van een xc90 uit 2003.
Inmiddels heb ik ook het boodschappenlijstje van Rene gebruikt en de spullen besteld en ingebouwd.
Mij lukt het echter niet om wireless carplay aan de praat te krijgen.
Daarnaast krijg ik geen geluid meer via de oude radio. De parkeersensoren geven ook geen geluid meer.
De stuurwielbediening heb ik nog niet aan de praat gekregen.
Je kan uit meerdere canbus systemen kiezen, dus zal hier nog eens met gaan experimenteren.

Van de week heb ik bij de garage de airbag storing laten resetten. Ik had namelijk het contact aangehad met de canbus stekker los.
De garage gaf aan dat er nog wat storingen in de Canbus zaten. o.a. dat de radio niet gezien werd op de Canbus.
Hebben jullie hier ervaringen mee.

Uit een filmpje wat ik gezien had op youtube van de frenchengineer, had hij het probleem dat bij de bijgeleverde kabelboom een aantal draadjes verkeerd zaten, waardoor enkele boxen het niet deden.
Dat was bij mij ook zo. Twee aders verzet, nu doet mijn box linksvoor het wel. Echter box rechtsvoor krijg ik nog niet aan de praat.

Daarnaast heb ik nog een antenne adapter besteld, met de bijleverde antennekabel kreeg ik de achterzijde van unit niet dicht. De antennestekker was te lang.
volvo xc90 010
2nd Gear member
Berichten: 133
Lid geworden op: 24.07.2020 - 11:04
Locatie: vlaardingen

even een update ; de meeste inbouwers bakken er niets van ! inmiddels 10x terug geweest omdat het sijsteem toch wel irritant vaak vastliep bij opstarten.
ze konden de fout gewoon niet vinden.
ben zelf vervolgens aan de slag gegaan en vond de fout wel ! binnen 5 min,
de constante plus was vastgemaakt aan de paarse draad die ca 10 sec. nadat je contact uit zet de binnenverlichting dempt naar nul.
draad getrokken naar lampje binnenverlichting , werkt nu wel zoals het hoort.
je hoort idd veel over slechte inbouw met name spijkenisse , aardige mensen , maar geen vakmensen , nul verstand van hoe je het moet aansluiten.
vanwege alle slechte revieuws hebben ze zelfs de naam van de zaak veranderd.
gewoon zelf doen is het beste , uiteindelijk heb ik het nu ook zelf gedaan
volvo xc90 010
2nd Gear member
Berichten: 133
Lid geworden op: 24.07.2020 - 11:04
Locatie: vlaardingen

ik zou iedereen aanraden inderdaad deze update te doen , je bent weer helemaal bij de tijd dan ! al je muziek lekker op USB hoe fijn is dat !
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
jee-bee
4th Gear member
Berichten: 578
Lid geworden op: 05.03.2012 - 17:49
Locatie: Gronau (westfalen)

Binnenkort ben ik de eigenaar van een xc90 D5 Momentum uit 2013. Na 12 jaar aaneengesloten een v70 D5 gereden te hebben. Die was nog laaaaaang niet op, maar je wilt ook een keer wat anders hahaha.

Nu zou ik er wel graag zaken zoals CarPlay/ Android auto, DAB+ en camera’s in hebben. In plaats van de RTI Ik ben zelf niet technisch dus zelf doen is geen optie.

Heb al wel het eea gelezen over de setjes op eBay en Ali. Hoe zijn de ervaringen hiermee? En kent iemand een bedrijf die het goed werkend kan inbouwen?
Volvo XC90 D5 AWD (2013)

Triumph Tiger Explorer 1200 XC (2014)
danny060473
1st Gear member
Berichten: 32
Lid geworden op: 03.01.2023 - 17:17

Toevallig enkele maanden geleden zo’n set laten inbouwen. Met een draadloze connectie tussen telefoon en carplay. Dat was een eis….geen draadjes. Instappen en rijden maar.

Laten doen door Arendse car systems in Duiven.

Als je wilt kan ik in pb de factuur sturen ter info van wat er in is gezet…..prijzen zullen niet meer up to date zijn ben ik bang


Afbeelding


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
jee-bee
4th Gear member
Berichten: 578
Lid geworden op: 05.03.2012 - 17:49
Locatie: Gronau (westfalen)

Ah kijk! Had je zelf de spullen gekocht of regelen hun dat dan?

Ben je er tevreden mee?
danny060473 schreef: 17.09.2023 - 20:03 Toevallig enkele maanden geleden zo’n set laten inbouwen. Met een draadloze connectie tussen telefoon en carplay. Dat was een eis….geen draadjes. Instappen en rijden maar.

Laten doen door Arendse car systems in Duiven.

Als je wilt kan ik in pb de factuur sturen ter info van wat er in is gezet…..prijzen zullen niet meer up to date zijn ben ik bang


Afbeelding


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Volvo XC90 D5 AWD (2013)

Triumph Tiger Explorer 1200 XC (2014)
vizionxc90
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 06.07.2023 - 13:45

Is er iemand die mij de goede richting op kan helpen mbt het aansluiten van de camera. Ik heb een kabel getrokken van het rechterachterlicht waarvan een + naar de Android unit gaat en naar de camera in de kofferklep zodat hij ook een signaal krijgt om aan te gaan. + signaal of niet, de unit schakelt niet. Er zit een canbus in die werkt met een code (324 zoals hierboven en 229 werkt) weet iemand of de canbus ook ziet dat de auto in R staat en moet schakelen qua invoer?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
danny060473
1st Gear member
Berichten: 32
Lid geworden op: 03.01.2023 - 17:17

jee-bee schreef:Ah kijk! Had je zelf de spullen gekocht of regelen hun dat dan?

Ben je er tevreden mee?
danny060473 schreef: 17.09.2023 - 20:03 Toevallig enkele maanden geleden zo’n set laten inbouwen. Met een draadloze connectie tussen telefoon en carplay. Dat was een eis….geen draadjes. Instappen en rijden maar.

Laten doen door Arendse car systems in Duiven.

Als je wilt kan ik in pb de factuur sturen ter info van wat er in is gezet…..prijzen zullen niet meer up to date zijn ben ik bang


Afbeelding


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Mijn vraag geheel uitstaan bij diverse bedrijven…..bestellen en plaatsen. Bij hun had il het beste gevoel van kunde en antwoorden. Was natuurlijk een gevoel gestoeld op mails. Praktijk blijkt uitmuntend. Diverse voorstellen gehad en mogelijkheden. Bij kij is het console systeem eruit gehaald en vervangen door de nieuwe setup. Nu alleen nog een centrespeakercover zien op de kop te tikken.

Dus zij hebben alles geregeld iom met mijAfbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Harrywarry
2nd Gear member
Berichten: 99
Lid geworden op: 22.09.2013 - 09:56
Locatie: Zwolle

Dag allen, ook ik heb een junsun v1 in mijn xc90 uit 2008 laten plaatsen. Op zich werkt het goed, echter in het buitenland is het een drama. Hij verliest dan zeer regelmatig contact met mij telefoon (de CarPlay)
Ook krijg ik regelmatig een afbeelding van een auto (animatie) met een rode motorkap te zien. Volgens junsun zou het aan het canbus nummer kunnen liggen. Ik heb deze aangepast (324). Het probleem blijft echter bestaan

Iemand een idee?
XC90 V8 2008 lpg-g3

V70 2.4T 2002 lpg-g3 met obbepower

V70 D5 Summum 2008 185PK helemaal niet standaard


V70 D5 edition II 2005
185 pk zes bak
Volvotune Eco en Power (227+pk en 500+nm


Volvo V70 2.5 20v 1998
Volvo 440
Volvo 164 3.0 v6 1969
Gebruikersavatar
jee-bee
4th Gear member
Berichten: 578
Lid geworden op: 05.03.2012 - 17:49
Locatie: Gronau (westfalen)

Ah jij hebt hem in plaats van de radio. Ik dacht bovenop, daar waar het RTI display zit. Is ook een optie. Ik ga ze eens benaderen.
danny060473 schreef: 17.09.2023 - 22:34
jee-bee schreef:Ah kijk! Had je zelf de spullen gekocht of regelen hun dat dan?

Ben je er tevreden mee?
danny060473 schreef: 17.09.2023 - 20:03 Toevallig enkele maanden geleden zo’n set laten inbouwen. Met een draadloze connectie tussen telefoon en carplay. Dat was een eis….geen draadjes. Instappen en rijden maar.

Laten doen door Arendse car systems in Duiven.

Als je wilt kan ik in pb de factuur sturen ter info van wat er in is gezet…..prijzen zullen niet meer up to date zijn ben ik bang


Afbeelding


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Mijn vraag geheel uitstaan bij diverse bedrijven…..bestellen en plaatsen. Bij hun had il het beste gevoel van kunde en antwoorden. Was natuurlijk een gevoel gestoeld op mails. Praktijk blijkt uitmuntend. Diverse voorstellen gehad en mogelijkheden. Bij kij is het console systeem eruit gehaald en vervangen door de nieuwe setup. Nu alleen nog een centrespeakercover zien op de kop te tikken.

Dus zij hebben alles geregeld iom met mijAfbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Volvo XC90 D5 AWD (2013)

Triumph Tiger Explorer 1200 XC (2014)
danny060473
1st Gear member
Berichten: 32
Lid geworden op: 03.01.2023 - 17:17

jee-bee schreef:Ah jij hebt hem in plaats van de radio. Ik dacht bovenop, daar waar het RTI display zit. Is ook een optie. Ik ga ze eens benaderen.
danny060473 schreef: 17.09.2023 - 22:34
jee-bee schreef:Ah kijk! Had je zelf de spullen gekocht of regelen hun dat dan?

Ben je er tevreden mee?
Mijn vraag geheel uitstaan bij diverse bedrijven…..bestellen en plaatsen. Bij hun had il het beste gevoel van kunde en antwoorden. Was natuurlijk een gevoel gestoeld op mails. Praktijk blijkt uitmuntend. Diverse voorstellen gehad en mogelijkheden. Bij kij is het console systeem eruit gehaald en vervangen door de nieuwe setup. Nu alleen nog een centrespeakercover zien op de kop te tikken.

Dus zij hebben alles geregeld iom met mijAfbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Klopt idd ipv de radio unit. Die is er netjes uitgehaald en bewaar voor eventuele toekomstige eignaar mits ie terug wilt naar origineel


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
jee-bee
4th Gear member
Berichten: 578
Lid geworden op: 05.03.2012 - 17:49
Locatie: Gronau (westfalen)

Ziet er netjes uit.
danny060473 schreef: 18.09.2023 - 13:12
jee-bee schreef:Ah jij hebt hem in plaats van de radio. Ik dacht bovenop, daar waar het RTI display zit. Is ook een optie. Ik ga ze eens benaderen.
danny060473 schreef: 17.09.2023 - 22:34 Mijn vraag geheel uitstaan bij diverse bedrijven…..bestellen en plaatsen. Bij hun had il het beste gevoel van kunde en antwoorden. Was natuurlijk een gevoel gestoeld op mails. Praktijk blijkt uitmuntend. Diverse voorstellen gehad en mogelijkheden. Bij kij is het console systeem eruit gehaald en vervangen door de nieuwe setup. Nu alleen nog een centrespeakercover zien op de kop te tikken.

Dus zij hebben alles geregeld iom met mijAfbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Klopt idd ipv de radio unit. Die is er netjes uitgehaald en bewaar voor eventuele toekomstige eignaar mits ie terug wilt naar origineel


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Volvo XC90 D5 AWD (2013)

Triumph Tiger Explorer 1200 XC (2014)
danny060473
1st Gear member
Berichten: 32
Lid geworden op: 03.01.2023 - 17:17

Dankje. Echt blij mee


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Harrywarry
2nd Gear member
Berichten: 99
Lid geworden op: 22.09.2013 - 09:56
Locatie: Zwolle

Harrywarry schreef: 18.09.2023 - 10:46 Dag allen, ook ik heb een junsun v1 in mijn xc90 uit 2008 laten plaatsen. Op zich werkt het goed, echter in het buitenland is het een drama. Hij verliest dan zeer regelmatig contact met mij telefoon (de CarPlay)
Ook krijg ik regelmatig een afbeelding van een auto (animatie) met een rode motorkap te zien. Volgens junsun zou het aan het canbus nummer kunnen liggen. Ik heb deze aangepast (324). Het probleem blijft echter bestaan

Iemand een idee?
iemand?
XC90 V8 2008 lpg-g3

V70 2.4T 2002 lpg-g3 met obbepower

V70 D5 Summum 2008 185PK helemaal niet standaard


V70 D5 edition II 2005
185 pk zes bak
Volvotune Eco en Power (227+pk en 500+nm


Volvo V70 2.5 20v 1998
Volvo 440
Volvo 164 3.0 v6 1969
HGV
2nd Gear member
Berichten: 192
Lid geworden op: 12.01.2019 - 13:47

Misschien met VDash of Vida dat je het kan inleren? Zou zo op afstand geen idee hebben wat je hieraan kan doen.
Volvo XC90 summum (MY 2008) Obbetuning
Volvo XC70 comfort (MY2004) met Standkachel
Gebruikersavatar
jee-bee
4th Gear member
Berichten: 578
Lid geworden op: 05.03.2012 - 17:49
Locatie: Gronau (westfalen)

Deze week was het dan eindelijk zover. Mijn xc90 is voorzien van moderne audio.

Camera voor en achter. Versterker. Nieuwe speakers voor een achter en de originele Volvo subwoofer is ingebouwd ( zat er bij mij niet in )

Mooi geluidje! Apple CarPlay wireless geeft nog wat problemen met de gps positie , maar dat schijnt bekend iPhone 13 probleem te zijn. Zit nu ook een usb c poort in het midden console t.b.v. de radio, dus even passend kabeltje halen en dat even proberen. Bij Android werkt het wireless en bekabeld vooralsnog prima.

En nou ja, youngtimer is het nog niet. Maar dat terzijde.

Volvo XC90 D5 AWD (2013)

Triumph Tiger Explorer 1200 XC (2014)
Plaats reactie

Terug naar “XC90 Classic t/m MY 2014”