Laadkabel paste niet in Duitse parkeergarage

In dit board alles over elektriciteit voor het laden van Volvo's. Laadpalen, kabels en stekkers etc etc
Gebruikersavatar
V480-S60
8th Gear member
Berichten: 19422
Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
Locatie: La Grande Verriere

Nee, deze soort niet (meer).
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 236.000 kms (6-18 tm ..)
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 12219
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

Nooit std meegeleverd geweest, was altijd optioneel ipv een mennekes mennekes
Gebruikersavatar
henkchroom
3rd Gear member
Berichten: 358
Lid geworden op: 09.01.2014 - 21:58
Contacteer:

Volgens mij heb ik bij mijn P8 beide laadkabels gekregen. Ik kan niets extra's op de factuur vinden.
Gebruikersavatar
Gouwe
6th Gear member
Berichten: 4536
Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44

Dan heb jij mazzel wellicht. Kabel kost al gauw een 400 euro per stuk bij de dealer.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor de fun een Z4 roadster er bij
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Jacob53
1st Gear member
Berichten: 24
Lid geworden op: 09.01.2020 - 18:04

En met deze kun je in heel West Europa terecht? - zie foto.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 12219
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

CEE is n campingstekker en niet echt de norm voor heel Europa
Gebruikersavatar
Gouwe
6th Gear member
Berichten: 4536
Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44

Helaas, pindakaas. Officiële laadpalen gebruiken de type 2 naar type 2 laadkabels. Thuis en m.u.v. de UK kun je het beste een type 2 naar shuko stekker zoals je thuis hebt en in het gewone stopcontact stopt gebruiken. CEE stekkers en dan helemaal krachtstroom (rood) ga je onderweg en bij de meeste huizen niet tegenkomen. De blauwe CEE variant zie je alleen op de camping.

Ik weet niet wat voor Volvo je hebt maar een 32A aansluiting voor een TE/PIH heeft geen enkele zin en is mogelijk zelfs schadelijk.
Een TE/PIH laadt met maximaal 16A.

Deze kabel kun je bij de Volvo kopen: https://www.autolaadkabel.be/c-4043348/ ... uisladers/
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor de fun een Z4 roadster er bij
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Jacob53
1st Gear member
Berichten: 24
Lid geworden op: 09.01.2020 - 18:04

Ik heb een XC 40 PIH.
De laatste foto die ik stuurde betreft een kabel die zowel een aansluiting voor een gewoon stopcontact als voor krachtstroom heeft.
Zie: https://evme.nl/products/mobiel-laadsta ... gJzSfD_BwE
Gebruikersavatar
Gouwe
6th Gear member
Berichten: 4536
Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44

Ik zie het nu. Neemt niet weg dat een CEE krachtstroomstekker bijna overal een unicum is (toevallig heb jij het nu bij de hand gehad) en dat je met de kabel die jij aangeeft dus standaard met verlopen moet werken. Vergeet ook niet dat die stekkers behoorlijk aan het gewicht en volume zijn en het dus onnodig veel ruimte inneemt en bij het oprollen best zwaar. Bovendien ga je met deze kabel nog steeds niet aan een reguliere laadpaal kunnen laden. Ik vraag me dus af wat je nu precies met deze kabel wil?
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor de fun een Z4 roadster er bij
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Jacob53
1st Gear member
Berichten: 24
Lid geworden op: 09.01.2020 - 18:04

Waar ik mee begon ( het lijkt nu een beetje op het beroemde lied There’s a hole in the bucket) opladen bij hotels etc.
Gebruikersavatar
mees
6th Gear member
Berichten: 2888
Lid geworden op: 29.10.2013 - 13:04
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

:-D :) :lol: :whistle: :sleep: Geweldig topic dit.
Wat een geluk dat je dit niet tegenkwam:
https://blog.stenaline.nl/aan-boord/eer ... pzG1S07Fp8
Gebruikersavatar
Gouwe
6th Gear member
Berichten: 4536
Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44

Jacob53 schreef: 05.06.2022 - 16:29 Waar ik mee begon ( het lijkt nu een beetje op het beroemde lied There’s a hole in the bucket) opladen bij hotels etc.
Excuses als ik het niet helemaal begrijp maar wat tenminste ik probeer uit te leggen is:
1. Voor laden aan een laadpaal heb je een type 2 naar type 2 kabel nodig. Deze kabel heb je nu bij de auto.
2. Voor laden thuis, op de camping en in hotels (als ze geen laadpaal hebben en dat hebben de meesten wel), een type 2 naar shuko kabel hierin zit tevens regelelektronica ingebouwd. Had je deze kabel gehad dan had je die bij je hotel in het blauwe stopcontact achter de rode kunnen stoppen, net zoals je "buurman".
3. Een 32A krachtstroom met rode CEE stekker kom je behalve bij jou hotel normaal gezien nergens tegen ("normale" gebouwen, woningen, campings hebben namelijk helemaal geen krachtstroom) en zou ik dus ook nooit kopen omdat deze lomp en zwaar is en veel ruimte inneemt.

Hopelijk duidelijk zo?
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor de fun een Z4 roadster er bij
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Jacob53
1st Gear member
Berichten: 24
Lid geworden op: 09.01.2020 - 18:04

Helemaal duidelijk, vooral punt 3, dank je wel!
Gebruikersavatar
Gouwe
6th Gear member
Berichten: 4536
Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44

Dat is ook de bedoeling (van dit forum).
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor de fun een Z4 roadster er bij
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Jacob53
1st Gear member
Berichten: 24
Lid geworden op: 09.01.2020 - 18:04

mees schreef: 05.06.2022 - 17:14 :-D :) :lol: :whistle: :sleep: Geweldig topic dit.
Wat een geluk dat je dit niet tegenkwam:
https://blog.stenaline.nl/aan-boord/eer ... pzG1S07Fp8
😂
Jelmer de Jong
6th Gear member
Berichten: 3158
Lid geworden op: 20.03.2009 - 16:04

Jacob53 schreef: 05.06.2022 - 14:32 En met deze kun je in heel West Europa terecht? - zie foto.
Die stekker is vreselijk handig als je in een fabriek wilt laden of altijd een 30kVA aggregaat mee neemt op vakantie. :)
Jacob53
1st Gear member
Berichten: 24
Lid geworden op: 09.01.2020 - 18:04

Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
Gouwe
6th Gear member
Berichten: 4536
Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44

Dat is in ieder geval de juiste stekker combi. Let wel op dat je niet bij elk stopcontact met 16 ampere kunt laden, kan zelfs leiden tot brand (zie de opmerking op de website).
Origineel Volvo is maximaal 10A en koop je bijvoorbeeld hier: https://www.involve.nl/laadkabel-schuko-7-meter-1
of bij de dealer.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor de fun een Z4 roadster er bij
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Jacob53
1st Gear member
Berichten: 24
Lid geworden op: 09.01.2020 - 18:04

Dank!
Plaats reactie

Terug naar “Elektriciteit voor Volvo Electric Vehicles”