Flitsmeister

Rubriek voor de XC40, Kijk voor de Full Electric modellen ook in het elektrische board
Plaats reactie
Volvo521
1st Gear member
Berichten: 16
Lid geworden op: 10.06.2022 - 16:49

Ik heb een Volvo XC 40 van 2021. Graag maak ik gebruik van Flitsmeister. Dit zou via Carplay werken is mijn verteld. Soms werkt het wel en soms niet. Echter als ik Carplay gebruik en ik wil onderweg via spraak iemand bellen, krijg ik de melding dat de telefoon niet in aangesloten. Siri ondersteund ook spraakberichten. Na 4 keer een vraag te hebben gesteld om iemand van je contacten te bellen en nog met de verkeerde persoon te komen is het plezier er snel af.

Dus heb ik een losse Flitsmeister aangeschaft. Verbonden ging heel makkelijk. Echter, ik hoor wel de piepjes maar niet een gesproken bericht uit de luidspreker in de auto.
Heeft iemand een tip hoe ik dit kan instellen dat de gesproken teksten wel zijn te horen via de luidspreker?

Bij voorbaat dank.

Met vriendelijke groet,
Peter
Gebruikersavatar
Rinootje
4th Gear member
Berichten: 669
Lid geworden op: 07.05.2017 - 12:05

Je geeft wel heel erg weinig informatie.
Zo missen we het merk en type telefoon, op wat voor manier je die gekoppeld hebt, welke, losse Flitsmeister je gekocht hebt (de One of de Two)?
Gebruik je hem alleen voor waarschuwen van flitslocaties, of ook voor navigatie? Heb je een sound pack gekocht (want die spreken dus WEL de flitslocaties uit, maar zonder zijn het alleen verschillende pieptoontjes bij waarschuwingen)?

Ik vermoed, dat je heel veel antwoorden ook hier kunt vinden: https://forum.flitsmeister.nl/
Volvo V40 T5 Inscription (MY2017) Polestar
VW Scirocco 2.0 Tsi (MY2011)
Volvo521
1st Gear member
Berichten: 16
Lid geworden op: 10.06.2022 - 16:49

excuses, hier komt de info. Gaat om de Flitsmeister One en is gekoppeld met een I Phone 13 pro. Gekoppeld via de app. De reden voor aanschaf is alleen van waarschuwingen flitslocaties. Wat is een sound pack?
Gebruikersavatar
Hans Eilander
7th Gear member
Berichten: 5323
Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:23
Locatie: G - O

Beste Volvo521, mijn persoonlijke ervaring is, wanneer je je altijd aan de max. snelheid houd, heb je helemaal geen Flitsmeister nodig. Bovendien meld je display in je XC 40, wanneer je een flitspaal nadert. (dit via instellingen) :)
Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
Volvo521
1st Gear member
Berichten: 16
Lid geworden op: 10.06.2022 - 16:49

helemaal gelijk maar toch handig als je er op attent wordt gemaakt als je snelheid te hoog is. de melding van een flitspaar via instellingen is zonder geluid neem ik aan?
Gebruikersavatar
Hans Eilander
7th Gear member
Berichten: 5323
Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:23
Locatie: G - O

Volvo521 schreef: 11.06.2022 - 09:20 Helemaal gelijk, maar toch handig als je er op attent wordt gemaakt als je snelheid te hoog is. De melding van een flitspaar via instellingen is zonder geluid neem ik aan?
Klopt, dan zie je tussen je klokken, een melding van een naderende flitspaal. (zonder geluidsignaal) ik stel mijn CC altijd een 3 km hoger dan de max.snelheid. Dan zit je altijd safe. ;)
Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
Gebruikersavatar
Bluesbroeder
2nd Gear member
Berichten: 216
Lid geworden op: 15.07.2011 - 17:29
Locatie: Drenthe; ergens boven in.

Mogelijk is het probleem dat je telefoon niet juist is aangesloten. Dat geef je zelf al aan bij bij het bellen. Wat mogelijk is dat als je telefoon ook via Bluetooth hebbt verbonden er dan een keuze moet worden gemaakt 1) bluetooth of 2) carplay. Ik vermoed dat het daar mis gaat.
Om dit op te lossen zou ik de bluetooth verbinden verwijderen zodat je alleen carplay connectie hebt.
Als deze juist is verbonden kan alles doen: 1) telefoneren (gebruik maken van Siri), Flitsmeister hoor je dan ook via speakers etc.
De One geeft alleen piepjes als je iets nadert en geen gesproken info, maar dat heb je dan al via speakers. Maar als je telefoneert volgens mij niet en dan is de One weer gaaf om je te informeren over actuele verkeerssituatie ( files, rommel op de weg, spookrijder, rode kruizen, en mogelijke flitspalen en flitsers).
Check even of dit oplost.....
Volvo V60 B4 Business Pro au. - Denim Blue
Gebruikersavatar
Bluesbroeder
2nd Gear member
Berichten: 216
Lid geworden op: 15.07.2011 - 17:29
Locatie: Drenthe; ergens boven in.

Hans Eilander schreef: 11.06.2022 - 08:57 Beste Volvo521, mijn persoonlijke ervaring is, wanneer je je altijd aan de max. snelheid houd, heb je helemaal geen Flitsmeister nodig. Bovendien meld je display in je XC 40, wanneer je een flitspaal nadert. (dit via instellingen) :)
Hey Hans, dit is typisch een reactie van iemand die Flitsmeister niet kent en alleen ziet voor iemand die te hard rijdt. Flitsmeister doet veel meer en geeft heel veel real time informatie over verkeerssituaties die echt kunnen bijdragen. Zou zeggen probeer het eens....
Volvo V60 B4 Business Pro au. - Denim Blue
Volvo521
1st Gear member
Berichten: 16
Lid geworden op: 10.06.2022 - 16:49

via carplay werkt FM spraak wel maar kies daar bewust niet voor. ik dan namelijk geen gebruik weer maken van het volvo systeem om een oproep te doen om iemand te bellen. Siri werkt niet naar behoren omdat je soms wel 4-5 keer je verzoek moet inspreken om vervolgens met het verkeerde contact komt. om die reden heb ik een losse FM one aangeschaft.
Ik heb de onderstaande tip nog gezien maar weet niet hoe ik dit zou moeten doen.

Ik heb nu verschillende instellingen en situaties geprobeerd, inclusief verwijderen van de koppeling, cache legen, app herinstallatie maar het enige dat werkt is doen alsof FM een telefoongesprek is, geluid over de telefoon speaker te sturen of usb verbonden te zijn. Eigenlijk alle drie onwenselijk. En voornamelijk apart omdat het voor de Beta nog wel gewoon werkte.
Gebruikersavatar
Hans Eilander
7th Gear member
Berichten: 5323
Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:23
Locatie: G - O

Bluesbroeder schreef: 11.06.2022 - 11:17 Hey Hans, dit is typisch een reactie van iemand die Flitsmeister niet kent, en alleen ziet voor iemand die te hard rijdt. Flitsmeister doet veel meer en geeft heel veel real time informatie over verkeerssituaties die echt kunnen bijdragen. Zou zeggen probeer het eens....
Ja daar heb je gelijk in. Ik dacht dat Flitsmeister puur was, voor wanneer je te hard rijd. ik ken het product inderdaad niet. Heb er wél over gehoord. Maar daar ik puur voor mijn plezier rijd, heeft Flitsmeister voor mij geen toegevoegde waarde. Maar dank voor de tip. ;)
Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
Gebruikersavatar
Bluesbroeder
2nd Gear member
Berichten: 216
Lid geworden op: 15.07.2011 - 17:29
Locatie: Drenthe; ergens boven in.

Volvo521 schreef: 11.06.2022 - 11:39 via carplay werkt FM spraak wel maar kies daar bewust niet voor. ik dan namelijk geen gebruik weer maken van het volvo systeem om een oproep te doen om iemand te bellen. Siri werkt niet naar behoren omdat je soms wel 4-5 keer je verzoek moet inspreken om vervolgens met het verkeerde contact komt. om die reden heb ik een losse FM one aangeschaft.
Ik heb de onderstaande tip nog gezien maar weet niet hoe ik dit zou moeten doen.

Ik heb nu verschillende instellingen en situaties geprobeerd, inclusief verwijderen van de koppeling, cache legen, app herinstallatie maar het enige dat werkt is doen alsof FM een telefoongesprek is, geluid over de telefoon speaker te sturen of usb verbonden te zijn. Eigenlijk alle drie onwenselijk. En voornamelijk apart omdat het voor de Beta nog wel gewoon werkte.
Vreemd dat Siri niet goed werkt, werkt dit wel goed met je Iphone los? Misschien Siri goed instellen op je Iphone??
Ik heb ervaring dat spraak bediening via Sensus niet goed werkt, veel te omslachtig en steeds bij verkeerde namen of navigatie adressen uitkomen. Maar goed ieder zijn keuze.

Als je geen Carplay gebruikt dan zal Flitsmeister goed moeten instellen en wat moeten proberen wat wel werkt:
Instellingen- geluidsopties-> daar moet je kanaal kiezen, kan automatisch maar je kan ook kiezen via Bluetooth, etc. Even uitproberen. Je kan kan een testgeluid gebruiken door op luidsprekertje te drukken om het eenvoudig te testen.
Succes!
Volvo V60 B4 Business Pro au. - Denim Blue
Volvo521
1st Gear member
Berichten: 16
Lid geworden op: 10.06.2022 - 16:49

Dat was een waardevolle tip en werkt perfect. Diverse opties geprobeerd maar werkt 'via HFP' naar behoren. Bedankt!
Gebruikersavatar
Bluesbroeder
2nd Gear member
Berichten: 216
Lid geworden op: 15.07.2011 - 17:29
Locatie: Drenthe; ergens boven in.

Your welcome, Bluesbroeder at Holland Blues Festival in Grolloo😎👍🍺
Volvo V60 B4 Business Pro au. - Denim Blue
Gebruikersavatar
Rinootje
4th Gear member
Berichten: 669
Lid geworden op: 07.05.2017 - 12:05

Volvo521 schreef: 11.06.2022 - 08:42 Wat is een sound pack?
Dan worden diverse waarschuwing door een menselijke stem uitgesproken. Op dit moment zijn er drie verkrijgbaar (tegen kosten):
Olav Mol:
https://www.flitsmeister.nl/olavmol/

Je broer:
https://www.flitsmeister.nl/jebroer/

Brabo:
https://www.flitsmeister.nl/brabo/

Ik heb zelf de onderste in gebruik (is naar mijn eigen mening ook de duidelijkste (met een vleugje humor ;) )
Volvo V40 T5 Inscription (MY2017) Polestar
VW Scirocco 2.0 Tsi (MY2011)
Gebruikersavatar
Risrael
5th Gear member
Berichten: 1069
Lid geworden op: 23.12.2013 - 18:29
Locatie: Land van Maas en Waal

Met Android Auto kun je gewoon contacten als ikoon toevoegen aan je scherm van Android Auto. Is dat met Apple Car play niet mogelijk?
Nu: V60 T6 Plus Dark, platinum grey, nappa leder/open grid textiel.
Had: V60 T5 Momentum, Savile Grey, Charcoal leder, donkere hemel.
Had: V70 D4 MY14 Summum Nordic+ Luxury line. Caspian Blue. Dymamic Select leder zwart.
Volvo521
1st Gear member
Berichten: 16
Lid geworden op: 10.06.2022 - 16:49

ik werk zelf niet meer met Apple Car play
Gebruikersavatar
PGV90
6th Gear member
Berichten: 3057
Lid geworden op: 18.03.2012 - 12:29
Locatie: Zuid Holland - groene hart

Bij de Flitsmeister instellingen kan je ook een korte vertraging instellen;
De telefoon krijgt zo even de tijd contact te maken.
Van XC70 naar V90 CC
V90 Cross Country AWD T5 Pro Polestar 2018 - Crystal White Pearl + zwart Nappa leer en een hele lijst extra's
XC70 T5 GT8 Polar+ my 2016 - Inscription Electric Silver + Chesnut leer
V70 T4 Limited Edition Saville Grey - 2012
Plaats reactie

Terug naar “XC40”