olie lekkage aansluiting slangetje

Geleverd vanaf bouwjaar 2012, in de basisversie V40, de stoere V40 CrossCountry en de sportieve V40 R-design
Plaats reactie
ruudoffringa
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 17.06.2022 - 12:22

Goedenmiddag,

Ik rij Volvo V40 d3, heerlijke wagen, alleen heb ik sinds een weekje dat me ik regelmatig olie moet bijvullen, dus vandaag maar eens onder de motorkap gekeken. Nu zag ik dat die tussen de accu en het blok erg nat was. Accu eruit gehaald, alles schoongemaakt en accu weer aangesloten. Even de auto stationair laten lopen tot ik de eerste spettertjes zag. Accu erweer uitgehaald en nu blijkt de olie bij een aansluiting van een slangetje te komen.
Nu ben ik zelf niet zo bekend met volvo's dus hoop dat iemand me kan vertellen wat voor aansluiting dit is en welk onderdeel ik nodig heb. Ik heb 2 fots gemaakt om het te verduidelijken. Afbeelding

Ik hoop mdat iemand me kan helpen, ga volgende week naar spanje met de auto, dus moet uiteraard verholpen worden.
Alvast bedankt!!!!
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door ruudoffringa op 17.06.2022 - 13:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Emmevi
4th Gear member
Berichten: 990
Lid geworden op: 24.10.2009 - 20:19

Als je in een tijd week regelmatig moet bijvullen betekend dat je een flinke hoeveelheid verliest, ook zal de lekkage niet minder worden maar eerder meer. Als je dan volgende week naar Spanje wil, zou ik niet wachten op reacties vanaf het forum, en dan alsnog (na het weekend??) onderdelen moeten bestellen en er in meubelen.

Mijn advies: rijdt vanmiddag nog langs de dealer, als hij het onderdeel moet bestellen heeft hij het maandag of dinsdag binnen, en ben je in elk geval op tijd reis klaar.
V60 B3 Pebble Grey '22
V50 2.0 Electric Silver '10
V40 1.8i Lavasvart Metallic '04
Suzuki Baleno 1.6 ‘00
Suzuki Vitara 1.6 Metal Top ‘90
Honda Integra 1.5 ‘86
ruudoffringa
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 17.06.2022 - 12:22

Hoi Emmevi, dank voor je antwoord. Kan helaas pas dinsdag naar de garage, want zit momenteel aan de andere kant van het land. Dus tot die tijd kan ik het misschien nog tackelen en zelf repareren, zoniet gaat die dinsdag naar de dealer. Heb vanmiddag dat slangetje met de aansluiting losgemaakt, en erin zie je een slecht rubber o ringetje of ziets dergelijks. Misschien dat iemand het herkent?
thumbnail_20220617_141739.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Plaats reactie

Terug naar “V40”