Contacten telefoon worden niet meer weergegeven in XC40

Rubriek voor de XC40, Kijk voor de Full Electric modellen ook in het elektrische board
Plaats reactie
EdwinSpan
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 26.06.2022 - 19:06

Hallo allemaal, hopelijk kunnen jullie mij helpen.

Ik heb een Volvo XC40 uit 2018, vorig jaar november aangeschaft.
Nu vertoont de auto sinds een tijdje de contactenlijst vanuit mijn telefoon (Android 12) niet meer. Wel de gespreksgeschiedenis, maar dan ook zonder de namen.
Op dit forum ben ik een soortgelijk probleem tegengekomen (26-9-2019) met een Apple telefoon na een update naar IOS13. Dat probleem was opgelost na een update van IOS 13.
Ik kan niet precies herleiden of het bij mij te maken heeft met een Android update. Ik kan in ieder geval nergens vinden of Android 13 al in aantocht is…
De telefoon van mijn vriendin draait ook op Android 12 en haar telefoon kan wel probleemloos functioneren in mijn XC40.
Mijn eigen telefoon werkt ook gewoon perfect in haar Ford Fiesta.
Het is voor mij (en de Volvo-dealer) een groot en irritant raadsel.
Heb de telefoon al tientallen malen ontkoppeld (bluetooth) van de auto etc.

Wie o wie heeft hier de oplossing? Of wie kent dit probleem/heeft dit probleem ook?
Gebruikersavatar
Hans Eilander
7th Gear member
Berichten: 5323
Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:23
Locatie: G - O

Edwin, laat het zoals het is. Het is heerlijk rustig rijden zonder die telefoon...... ;)
Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
Gebruikersavatar
Hans Eilander
7th Gear member
Berichten: 5323
Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:23
Locatie: G - O

Edwin, laat het zoals het is. Het is heerlijk rustig rijden zonder die telefoon...... ;)
Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
Gebruikersavatar
Rinootje
4th Gear member
Berichten: 665
Lid geworden op: 07.05.2017 - 12:05

Na het koppelen, hoor je in Android de vraag te krijgen, of de auto je contacten mag benaderen. Dat staat standaard op uit.
Eenmaal toestemming gegeven, hoort de telefoon dat vast te houden, maar ik heb gemerkt, dat bij elke updates, bepaalde settings terug gezet worden naar standaard.
Dit lijkt me ook bij jou het geval te zijn.

Probeer nog eens opnieuw te koppelen en wacht dan even, of je de popup krijgt met de vraag of je auto ook de contactenlijst mag benaderen.
Anders kun je dat ook vinden in Settings -> Bluetooth -> <de naam van je auto> -> contacts sharing (sorry, mijn telefoon staat in het Engels)
Volvo V40 T5 Inscription (MY2017) Polestar
VW Scirocco 2.0 Tsi (MY2011)
Plaats reactie

Terug naar “XC40”