Wijzigingen aanbod XC90 T8 Recharge

De XC90 wordt na 12 jaar vervangen door de nieuwe XC90
Plaats reactie
Kaneda
2nd Gear member
Berichten: 95
Lid geworden op: 21.06.2022 - 16:09
Locatie: Bovekerke - België

Gezien ik halverwege juli een XC90 T8 Recharge wil bestellen, kijk ik regelmatig eens op de site en probeer ik verschillende configuraties uit.

Sinds vandaag zijn er enkele wijzigingen :
- de Core uitvoering is er niet meer, enkel nog Plus en Ultimate
- de kleur Thunder Grey werd vervangen door Vapour Grey, een stuk lichter dan Thunder Grey maar lang niet zo licht als Silver Dawn (wel mooi, een Dark afwerking komt zo beter tot haar recht)
- het interieur in Wool Blend, voorheen enkel te verkrijgen in combinatie met de Ultimate uitvoering, is er nu ook voor de Plus versie (meevaller voor mij ;) want ben eigenlijk geen fan van leer)
- wat de velgen betreft, zijn er maar drie opties meer : de standaard 20-inch, en dan één 21-inch en één 22-inch velg ; het aanbod wintervelgen lijkt me ongewijzigd

Voor de rest, geen wijzigingen, voor zover ik kan zien.
Gebruikersavatar
Rudyvg
4th Gear member
Berichten: 813
Lid geworden op: 19.10.2010 - 09:32
Locatie: Leiden

In Nederland is de Core versie nog gewoon bestelbaar. Vanafprijs is inmiddels wel € 91.995,- . Das een boel geld. Ik haal maandag mijn Inscription Exclusive op. Dat is een voorraadauto nog vanuit de actie die tot eind vorig jaar te bestellen was. Toen kostte deze versie ongeveer € 90.000,- en nagenoeg alle opties zitten er op. Wel zit er verschil in de accu, ik heb nog de kleinere accu. Maar voor het (enorme) verschil in prijs kan ik daar wel mee leven.

Heb even op de Belgische site gekeken, maar die Vapour Grey is wel gaaf in combinatie met het Dark thema. Wel de 21 inch velgen doen dan ;)
V70 2.0D Momentum MY2008
V70 D3 Dynamic Edition MY2016

XC90 90th Anniversary Edition MY2018
XC90 T8 Inscription Exclusive MY2022
Kaneda
2nd Gear member
Berichten: 95
Lid geworden op: 21.06.2022 - 16:09
Locatie: Bovekerke - België

21 inch wielen betekent dan ook een set wintervelgen : 1k extra voor 21 inch, en dan nog eens 3k voor een wintersetje... Budget zal misschien wat protesteren :-D
Persoonlijk zou ik ook niets hebben tegen een voorraadauto van het vorige modeljaar, voor de juiste prijs dan, maar de voorraadwagens slinken zienderogen...
Plaats reactie

Terug naar “XC90 vanaf MY2015”