storing Volvo on call

De nieuwe generatie S en V90
Plaats reactie
desnorre
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 30.06.2022 - 09:09

Hallo forum,

Mijn Volvo-on-call reageert niet meer via de VOC-app nadat de auto langer dan een half uur uit staat. Binnen dat half uur functioneert de Volvo-on-call middels de VOC-app naar behoren.
Ik ben in het bezit van een S90 D4 2017.

Kent iemand dit probleem en weet wat te doen.


Groetjes...
fmulders
1st Gear member
Berichten: 36
Lid geworden op: 21.07.2021 - 10:20

Geen melding "Volvo on call service vereist"?
Als de auto langere tijd zonder accu heeft gestaan gaat de VOC de ingebouwde accu van de VOC zelf namelijk gebruiken. Als die leeg is krijg je deze melding, maar kan ik mij ook voorstellen dat het niet meer werkt.
Zoek maar eens naar die melding op dit forum, dan kom je het wel tegen...
desnorre
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 30.06.2022 - 09:09

Hallo,

Fmulders bedankt voor je reactie.

Er is, na de voorruit vervanging, inderdaad herhaaldelijk een melding geweest van "Volvo on call service vereist". De auto is niet van spanning af geweest. Volvo dealer heeft de accu van de VOC gecontroleerd, deze was nog intact en niet aangesproken. Toch bleef de melding terug komen. Ze hebben de software van de auto opnieuw geladen en toen bleef de melding weg. Ik kwam er later achter dat de VOC, telkens nadat de auto een half uur niet meer in gebruik was, niet meer functioneerde. Telkens binnen het half uur nadat de auto niet meer in gebruik was functioneerde de VOC correct.

Ben zelf op onderzoek gegaan. De VOC unit wordt gevoed middels de zekering 35 van de Fuses under glovebox. Control module for online car; control modul for Volvo On Call.
Heb de zekering ( 35 ) getrokken en gecontroleerd en goed bevonden hierna heb ik de zekering weer terug geplaatst. Waarschijnlijk is hiermee de Unit gereset want sinds deze actie functioneert de VOC weer correct en is de auto ten alle tijde middels de VOC app te bedienen en zijn de statussen uit te lezen.

Om bij de Fuses under glovebox te komen moet eerst de zijkap van het dashboard, de deurstijl afdekkap, de intrede afdekkap los gemaakt worden om vervolgens de vloerbekking opzij te vouwen. Zo kun je bij de "Fuses under glovebox" komen die zich rechts achter de vloerbedekking bevind.

Groetjes desnorre
Plaats reactie

Terug naar “S90 / V90 vanaf MY 2016”