Tja..............

Rubriek voor de XC40, Kijk voor de Full Electric modellen ook in het elektrische board
Gebruikersavatar
Harry M.
3rd Gear member
Berichten: 415
Lid geworden op: 14.08.2020 - 13:52

NielsPHEV schreef: 14.07.2022 - 13:58
The Mechanic schreef: 06.07.2022 - 16:56 Dealer heeft (waarschijnlijk) VPS, en daarbij moet de monteur zo ongeveer alles doen, afspraken maken, klanten te woord staan, factureren, onderdelen bestellen, klanten nabellen, ....... Owja en tussendoor ook nog autos repareren.
Gezien de hoge werkdruk door de personeelstekorten en corona, kan ik begrijpen dat een monteur wel eens vergeet een klant op de hoogte te houden. Monteur krijgt een auto met een storing en wil zich daar dan het liefst in vastbijten, zijn prioriteit ligt dan daar.
Over een paarjaar zal er wel iemand tot de gedachte komen, weetje we gaan het helemaal anders doen, we laten de monteurs doen waar ze goed in zijn en ontlasten ze met overige taken.
NielsPHEV zoals eerder gemeld in dit topic: bij mijn dealer doen de monteurs wat ze moeten doen: diagnosticeren en daarna het probleem oplossen m.b.v. computer en moersleutel :-). Ik krijg in dit hele traject nooit de monteur of chef werkplaats aan de lijn. Altijd een "kantoorman" die e.e.a. moet doorspelen, vandaar dat ik ook vaktermen als "pompachtig iets" en zo te horen krijg.
Gebruikersavatar
Harry M.
3rd Gear member
Berichten: 415
Lid geworden op: 14.08.2020 - 13:52

Update: Vanmiddag na een dag of 8 zelf maar weer eens gebeld om te informeren naar mijn XC40.....
Ik hoefde mijn naam nog niet eens te noemen of het klonk al "van de andere kant": "Hij is nog niet klaar!"
Er waren nog 2 wachtenden met problemen aan de beurt voor mijn XC40 en men hoopte hem maandag a.s. klaar te hebben.
Black Beauty staat inmiddels 19 dagen bij de dealer............... Wordt vervolgd.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
mees
6th Gear member
Berichten: 2935
Lid geworden op: 29.10.2013 - 13:04
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Niet te geloven....
Gebruikersavatar
raspaardje
6th Gear member
Berichten: 2788
Lid geworden op: 30.05.2012 - 10:07
Locatie: Regio Utrecht

Man man man, wat een slechte communicatie.

Een update belletje om de paar dagen kan toch al voldoende zijn?
Slecht bericht is nog altijd beter dan geen bericht.
2019 Volvo V60 T5 R-Design Polestar - Osmium Grey
2006 Saab 9-3 Cabrio 1.9 TiD Vector 20 Years Edition Hirsch - Electric Blue
Gebruikersavatar
Harry M.
3rd Gear member
Berichten: 415
Lid geworden op: 14.08.2020 - 13:52

raspaardje schreef: 22.07.2022 - 15:19 Man man man, wat een slechte communicatie.

Een update belletje om de paar dagen kan toch al voldoende zijn?
Slecht bericht is nog altijd beter dan geen bericht.
Dat bedoel ik......
Gebruikersavatar
DB200
6th Gear member
Berichten: 3384
Lid geworden op: 29.12.2016 - 13:00

Maar misschien zijn ze bij die dealer wel zwaar onderbemand, om wat voor reden dan ook, en komt men aan het gewone werk niet toe, laat staan een update van "we zijn er nog niet aan begonnen". Want dat eerlijke verhaal vertellen aan de klant betekent heden ten dage vaak nog meer gezeur en gedoe, en daarmee tijdverlies. Mensen willen immers niet wachten maar direct een oplossing.

Ik praat het niet goed maar begrijp het wel: te veel klanten cq. te weinig personeel. In de bouw is dat niet anders.
XC70 2.4 D4 AWD Polestar 2016, 190D 2.5 1991, 200D /8 1973 ‘Bauern Benz’
#dieseldrammer

“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.

"What we do in life, echoes in eternity"
Gebruikersavatar
Ben
Executive Member
Berichten: 40605
Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
Locatie: Even ten noorden van de Paltz
Contacteer:

Het is een fenomeen dat niet alleen bij heel veel autobedrijven bestaat maar in de gehele maatschappij.
Vandaar dat je zelf gewoon actief moet zijn en blijven.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Gebruikersavatar
V480-S60
8th Gear member
Berichten: 19475
Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
Locatie: La Grande Verriere

DB200 schreef: 22.07.2022 - 16:45 Maar misschien zijn ze bij die dealer wel zwaar onderbemand, om wat voor reden dan ook, en komt men aan het gewone werk niet toe, laat staan een update van "we zijn er nog niet aan begonnen". Want dat eerlijke verhaal vertellen aan de klant betekent heden ten dage vaak nog meer gezeur en gedoe, en daarmee tijdverlies. Mensen willen immers niet wachten maar direct een oplossing.

Ik praat het niet goed maar begrijp het wel: te veel klanten cq. te weinig personeel. In de bouw is dat niet anders.
Hoe vervelend ook voor Harry M, maar dit is helaas de huidige gang van zaken. In bijna alle branches.

Is het normaal? NEE.
Komt het weer goed? Ik vrees dat het heel lang gaat duren.
Moeten we er aan wennen? Nee, zeker niet. Maar voorlopig wel geduld betrachten.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 236.000 kms (6-18 tm ..)
Gebruikersavatar
teebee
7th Gear member
Berichten: 6924
Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02

Zolang er nog dealers zijn die het tegenbeeld tonen, hou ik het op een slappe houding en idem excuses.
De klant informeren is het minste wat je kan doen en het kost helemaal 2 minuten.
Zodra we dit soort misstanden met zn allen accepteren zijn we de sigaar.
Kwestie van ‘willen’ en de juiste attitude.
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”

Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder en heel veel lekkers ! :-)
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. met veel lekkers (V40 CC MY18, Denim Blue)
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, Peugeot 208
Gebruikersavatar
Hans Eilander
7th Gear member
Berichten: 5323
Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:23
Locatie: G - O

teebee schreef: 22.07.2022 - 22:02 De klant informeren is het minste wat je kan doen, en het kost helemaal 2 minuten.
Daar sluit ik me bij aan. Tegen overmacht van buitenaf, door het ontbreken van bepaalde onderdelen, kun je een dealer niks verwijten. Maar zij kunnen hun klant op z,n minst (met enige regelmaat) op de hoogte houden, over het verloop, hetzij even een belletje, of via een mailtje. In het geval van Harry M, vind ik dit een misser. ;)
Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
Gebruikersavatar
teebee
7th Gear member
Berichten: 6924
Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02

Hans Eilander schreef: 23.07.2022 - 09:54
teebee schreef: 22.07.2022 - 22:02 De klant informeren is het minste wat je kan doen, en het kost helemaal 2 minuten.
Daar sluit ik me bij aan. Tegen overmacht van buitenaf, door het ontbreken van bepaalde onderdelen, kun je een dealer niks verwijten. Maar zij kunnen hun klant op z,n minst (met enige regelmaat) op de hoogte houden, over het verloop, hetzij even een belletje, of via een mailtje. In het geval van Harry M, vind ik dit een misser. ;)
Zo is het Hans.
En vwb het ‘betrachten van geduld’… in dit soort situaties is dat het laatste wat ik zal doen, ik vind dat nl ook een slappe houding. Zodra ik de indruk krijg dat mijn dealer (of om het even welke bedrijf) een loopje met me neemt, zal ik ze daar overduidelijk op wijzen.
Hier genoegen mee nemen geeft hen alleen maar de indruk dat het ‘wel ok is’.
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”

Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder en heel veel lekkers ! :-)
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. met veel lekkers (V40 CC MY18, Denim Blue)
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, Peugeot 208
Gebruikersavatar
Frits V70
5th Gear member
Berichten: 1219
Lid geworden op: 15.08.2014 - 19:49
Locatie: Groningen

Tjonge wat een gedoe allemaal. Bah!

Sterkte Harry, hoop dat het nu snel opgelost wordt.
Van:
Saab 9-3 Tid Estate,
Saab 9-3 TTid Estate,
V70 2.4 D5 (2008),
XC60 D3 (2011)
naar:
XC70 D4 (5 cil 400 >>> 480Nm) (2014)
en:
Saab 9-3 Cabriolet 1.8t Hirsch
Gebruikersavatar
Bluesbroeder
2nd Gear member
Berichten: 216
Lid geworden op: 15.07.2011 - 17:29
Locatie: Drenthe; ergens boven in.

Tja, … wat moet ik hiervan zeggen:
1) heel vervelend allemaal en flink balen dat dit zo lang duurt.
2) kan begrijpen dan dealer niet alles op voorraad heeft maar dan moet m.i. een backup systeem van Volvo aanwezig zijn, die dit soort zaken opvangt. Volvo had dan veel meer vooruit moeten kijken gezien de situatie in de wereld!
3) ben al wat ouder en kan gezien ervaring alleen maar aanbevelen er boven op te zitten anders wordt een loopje met je genomen, mensen met de “ grootste bek” krijgen voorrang.
4) veel succes in deze drama situatie!
Volvo V60 B4 Business Pro au. - Denim Blue
volvo440special
4th Gear member
Berichten: 652
Lid geworden op: 12.08.2009 - 19:34

Bluesbroeder schreef: 24.07.2022 - 20:19
2) kan begrijpen dan dealer niet alles op voorraad heeft maar dan moet m.i. een backup systeem van Volvo aanwezig zijn, die dit soort zaken opvangt. Volvo had dan veel meer vooruit moeten kijken gezien de situatie in de wereld!
Dat puntje 2 is wat je (helaas) maatschappijbreed terugziet en niet alleen bij Volvo. Onderdelen die weleens van belang kunnen zijn, worden niet meer op voorraad gelegd. Onderdelen worden dan maar wanneer nodig besteld daar waar het het goedkoopste is. Levertijden van heb ik jou daar worden gewoon voor lief genomen. (dit speelde ook al pre-corona/Oekraïne).

Helaas al meerdere schrijnende dingen gezien..
Gebruikersavatar
Harry M.
3rd Gear member
Berichten: 415
Lid geworden op: 14.08.2020 - 13:52

Dank voor je jullie reacties. Wat ik tot nu toe even kwijt wil is eigenlijk alleen dat 3 weken wachten op een reparatie, hoewel vervelend, niet eens het allerergste is. Maar wat anderen hier ook al aangeven: Heb je een probleem met onderbemanning, komen onderdelen niet tijdig af, whatever..... communiceer met je klanten en neem hiervoor zelf het initiatief. Ik heb zelf al 35 jaar lang een eigen bedrijf, maar hier is altijd het devies geweest (ook voor ons lastige tijden met aanlevering van bepaalde producten, prijsverhogingen etc.) Meld het eerlijk en ZELF aan de klant. Doe dit voor hij/zij belt. Vaak is dan het heetst al uit de lucht omdat je zelf even 1 minuut de tijd neemt om te bellen en uitleg te geven. In mijn ervaring is er dan vaak meer begrip. In mijn geval, een klant zelf maar 1x per week laten bellen en niet veel verder komen dan "we moeten een pompachtig dingetje vervangen" is wat mij betreft de andere kant. Kortom, een reparatie kan in deze tijden wat langer duren, pro actief reageren van uit de dealer is dan wat mij betreft het minste dat deze in zo'n geval kan doen. En weer.... Wordt vervolgd :-).
erichendri
3rd Gear member
Berichten: 334
Lid geworden op: 26.07.2017 - 22:25
Locatie: Doorn

Ligt dat niet gewoon aan het nieuwe werken bij volvo.
De monteur is tegenwoordig receptionist, magazijnman en monteur.
Maar ik begrijp je frustatie.

Eric
Gebruikersavatar
NielsPHEV
7th Gear member
Berichten: 5104
Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13

Mij zou het niet zoveel uitmaken zolang ze passend vervangend vervoer ter beschikking stellen mogen ze van een jaar over de reparatie doen
Gebruikersavatar
Hans Eilander
7th Gear member
Berichten: 5323
Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:23
Locatie: G - O

NielsPHEV schreef: 25.07.2022 - 23:01 Mij zou het niet zoveel uitmaken zolang ze passend vervangend vervoer ter beschikking stellen mogen ze van een jaar over de reparatie doen
Nou ja zeg? Als ze een jaar aan mijn moesten auto sleutelen, zeg ik: Hou hem maar! :(
Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
Gebruikersavatar
NielsPHEV
7th Gear member
Berichten: 5104
Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13

Ik wil kunnen rijden, of het dan in mijn eigen auto is of een min of meer dezelfde waar ik alleen maar benzine in hoef te gooien maakt me dan niet uit, scheelt ook maakt je eigen wagen geen kms
Gebruikersavatar
Harry M.
3rd Gear member
Berichten: 415
Lid geworden op: 14.08.2020 - 13:52

Hans Eilander schreef: 25.07.2022 - 23:05
NielsPHEV schreef: 25.07.2022 - 23:01 Mij zou het niet zoveel uitmaken zolang ze passend vervangend vervoer ter beschikking stellen mogen ze van een jaar over de reparatie doen
Nou ja zeg? Als ze een jaar aan mijn moesten auto sleutelen, zeg ik: Hou hem maar! :(
Helemaal mee eens Hans!
Plaats reactie

Terug naar “XC40”