Ervaringen elektrisch Barcelona v.v.
Geplaatst: 12.07.2022 - 12:44
23 juni vertrokken voor 1,5 week Barcelona en 1 week in Frankrijk. 9 juni terug
De heenreis goed voorbereid, de laadpalen langs de beoogde route op de PC in Google Maps bewaard, zodat ik ze in de auto gemakkelijk terug kan vinden.
Vanuit Hengelo door Duitsland en Luxemburg via de Autoroute du Soleil naar Barcelona. Onderweg in Dijon overnacht. Onderweg geen echte problemen ondervonden.
De laadpalen van Ionity zijn op taal in te stellen. Wel handig.
Bij de overnachting geen laadpaal in de buurt kunnen vinden. Dus 's morgens eerst naar een snellader.
De terugweg niet voorbereid. Bij elke laadbeurt uitgezocht waar ik de volgende laadbeurt kon doen. Ook dit werkte wel goed. Het gemakkelijkst vond ik de Plugsurfing app. Op de Shell app zijn de snelwegen lastig te vinden.
De mogelijkheid van Google zelf in de auto vond ik niet fijn.
We reden terug op zaterdag 9 juli (een zwarte zaterdag N--> Z). We kwamen toen 1 keer bij laadpalen waar ik zou moeten wachten. Dit laadstation was ook van beide zijden van de autobaan toegankelijk. Gelukkig nog 30% in de accu, dus een ander laadstation opgezocht.
- Was het goed te doen: zeker
- Duurt de reis langer: Ja(zeker voor degene die altijd maar kort stoppen)
- Zou ik het weer doen: zeker.
- In Duitsland en langs de Autoroute du soleil voldoende laadstations, In Spanje lastiger. Na Gerona is nog 1 snellader en dan wordt het minder. Barcelona ook weinig palen. (Bij Lidl kon je gratis laden)
- Rijdt bij voorkeur op rustige dagen om wachttijden te vermijden.
- De Tesla laadstations zijn top, dus neem de moeite om de Tesla app te downloaden.
- Zelf had ik 2 laadkaarten, de Tesla app en de Fastned app. (Fastned ook in Frankrijk)
- De auto laad goed op. Bij een acculading van 20% begint hij altijd met 150 kW, dit loopt langzaam terug en boven de 80% is de fut er wel uit (30 kW). Dus effectief gebruik je maar 60% van de accu capaciteit.
- De aangegeven restlading op de navigatie werkt heel betrouwbaar. Zelfs als je een berg over moet. Alleen bij de terugweg hadden de Mistral tegen en dan zie de restlading teruglopen --> max. snelheid wat naar beneden.
- Overal aan de max snelheid + 5 km gehouden, verder max 125 - 130 km/hr.
De heenreis goed voorbereid, de laadpalen langs de beoogde route op de PC in Google Maps bewaard, zodat ik ze in de auto gemakkelijk terug kan vinden.
Vanuit Hengelo door Duitsland en Luxemburg via de Autoroute du Soleil naar Barcelona. Onderweg in Dijon overnacht. Onderweg geen echte problemen ondervonden.
De laadpalen van Ionity zijn op taal in te stellen. Wel handig.
Bij de overnachting geen laadpaal in de buurt kunnen vinden. Dus 's morgens eerst naar een snellader.
De terugweg niet voorbereid. Bij elke laadbeurt uitgezocht waar ik de volgende laadbeurt kon doen. Ook dit werkte wel goed. Het gemakkelijkst vond ik de Plugsurfing app. Op de Shell app zijn de snelwegen lastig te vinden.
De mogelijkheid van Google zelf in de auto vond ik niet fijn.
We reden terug op zaterdag 9 juli (een zwarte zaterdag N--> Z). We kwamen toen 1 keer bij laadpalen waar ik zou moeten wachten. Dit laadstation was ook van beide zijden van de autobaan toegankelijk. Gelukkig nog 30% in de accu, dus een ander laadstation opgezocht.
- Was het goed te doen: zeker
- Duurt de reis langer: Ja(zeker voor degene die altijd maar kort stoppen)
- Zou ik het weer doen: zeker.
- In Duitsland en langs de Autoroute du soleil voldoende laadstations, In Spanje lastiger. Na Gerona is nog 1 snellader en dan wordt het minder. Barcelona ook weinig palen. (Bij Lidl kon je gratis laden)
- Rijdt bij voorkeur op rustige dagen om wachttijden te vermijden.
- De Tesla laadstations zijn top, dus neem de moeite om de Tesla app te downloaden.
- Zelf had ik 2 laadkaarten, de Tesla app en de Fastned app. (Fastned ook in Frankrijk)
- De auto laad goed op. Bij een acculading van 20% begint hij altijd met 150 kW, dit loopt langzaam terug en boven de 80% is de fut er wel uit (30 kW). Dus effectief gebruik je maar 60% van de accu capaciteit.
- De aangegeven restlading op de navigatie werkt heel betrouwbaar. Zelfs als je een berg over moet. Alleen bij de terugweg hadden de Mistral tegen en dan zie de restlading teruglopen --> max. snelheid wat naar beneden.
- Overal aan de max snelheid + 5 km gehouden, verder max 125 - 130 km/hr.