Advies uitlaat C30 T5

De opvolger van P1800 en 480
Plaats reactie
J.B.
1st Gear member
Berichten: 32
Lid geworden op: 08.08.2011 - 19:39

Gisteren is m'n C30 T5 R-Design voor een beurt bij de Volvo-dealer geweest en evenals vorig jaar was een van de aandachtspunten dat de originele uitlaat van de T5 einde levensduur is. Er zit inmiddels ook flink wat roest op, dus ik me ook wel van de noodzaak van vervanging bewust. Offerte voor een originele uitlaat (alles achter de catalysator) was grofweg €1000 (+inbouw) origineel Volvo.

De monteur aldaar raadde me echter aan ook eens wat alternatieve sportuitlaten te bekijken, daaronder Simons, Ferrita en Friedrich Motorsport. Ik heb er zelf nooit over nagedacht omdat ik het stille karakter van de C30 wel prettig vind, maar nadat ik me er wat ik heb verdiept lijkt de Ferrita een heel net geluid te produceren.

Feitelijk is m'n keuze nu teruggebracht tot origineel Volvo of een Ferrita sportuitlaat. Heeft iemand ervaring met Ferrita en zijn de uitlaten aan te raden wat geluid/levensduur betreft? Mocht iemand ervaring hebben met alternatieve uitlaten zou ik daarin ook geïnteresseerd zijn.
Volvo V70 2010 2.5FT R-Design Geartronic met Polestar tuning (258 pk)
Volvo C30 2007 T5 R-Design Geartronic (230 pk)

Volvo C30 2007 2.0 Momentum (145 pk)
Gebruikersavatar
corsa_gsi
4th Gear member
Berichten: 681
Lid geworden op: 03.01.2020 - 10:47
Locatie: Regio Rotterdam
Contacteer:

JT Superflow is niet te luid.
Ik heb hem onder de V50 T5 vanaf turbo incl. kat.
Zelfs de familie klaagt niet over het geluid en dat was op mijn vorige auto (Vectra V6 met remus middendemper en bastuck einddemper) wel anders, terwijl hij bij gas geven mooi donker klinkt.
Montage was ook goed te doen.

https://martelius.com/en/catalog/catego ... merkki=100
Is te koop via European Tuning.
----------
Cars:
Volvo V50 T5 Kinetic 2011 Zilver
Opel Astra F Sedan CDX 1.6 16v Nautilus Blauw uit 1997 op LPG
Opel Corsa B GSi C20LET Sunrise Orange uit 1996 met 575pk.
Opel Vectra B Caravan Sport Edition 3.0 V6 Automaat uit 2000 op LPG (Verkocht)
Plaats reactie

Terug naar “C30”