Timer werkt niet

Het board om te praten over zaken die exclusief voor de Plug In Hybrid Volvo's van toepassing zijn
Plaats reactie
Jacob53
1st Gear member
Berichten: 24
Lid geworden op: 09.01.2020 - 18:04

Afgelopen winter veel plezier gehad van de timer voor klimaatbeheersing. Nu met het warme weer opnieuw gebruikt om te koelen. Alleen gebeurt er nu niks. Misschien komt t door de nieuwe app? Van de winter had ik de oude nog. Als ik zonder timer de klimaatregelaar via de app start doet ie dat wel. Iemand een idee wat hier aan de hand is?
Dank alvast.
Gebruikersavatar
rsnhakan
8th Gear member
Berichten: 15371
Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
Locatie: Thuis
Contacteer:

Mijn ervaring is dat de timer v.w.b. koelen of verwarmen niet altijd consistent werkt.

Ik zou allereerst beginnen met het mogelijk deactiveren van de timer in de auto zelf. En vervolgens zou ik het nogmaals proberen met de stekker aan de auto. Als je accu te leeg is, kan het zijn dat het ook niet werkt.

In de winter verwarmt je auto waarschijnlijk met de standkachel (= op brandstof). Als je deze op "buiten" hebt ingesteld in ieder geval.
Jacob53
1st Gear member
Berichten: 24
Lid geworden op: 09.01.2020 - 18:04

Inderdaad: met stekker doet de timer het wel! Dank!
Gebruikersavatar
peer54
3rd Gear member
Berichten: 267
Lid geworden op: 17.07.2011 - 21:30

Volgens mijn informatie kun je de auto via de App voorkoelen mits er voldoende accu capaciteit is. Lukt dus niet. Met een volledig volle accu start het voorkoelen niet op. Wel als hij aan de stekker ligt.

Graag informatie omtrend bovenstaande.

Vast dank.

Groet Peer
V90 Recharge T8 AWD Plug-in hybrid Inscription Exclusive My22
V60 T8 Twin Engine AWD Inscription
S80 3.2 executive
Jacob53
1st Gear member
Berichten: 24
Lid geworden op: 09.01.2020 - 18:04

Het rare is dat de app de auto zonder dat de kabel aangesloten is wel op temperatuur brengt (koelt dus nu in de zomer) als je meteen start maar dat de timer niet werkt. Mét kabel doet de timer het wel.
_IanG
1st Gear member
Berichten: 22
Lid geworden op: 05.03.2022 - 16:30

Hoeveel procent moet de accu minimaal zijn om de timers te gebruiken als de auto niet aan de stekker hangt?
Ik heb een XC40 PHEV in bestelling, dus ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de minimale accupercentage om de klimaatbeheersing te starten..
Plaats reactie

Terug naar “Plug In Hybrid Volvo's”