Caravan spiegels voor V90CC met caravan van 2,50 meter breed

De nieuwe generatie S en V90
Mike1
2nd Gear member
Berichten: 114
Lid geworden op: 25.01.2022 - 18:48

PGV90 schreef: 20.07.2022 - 11:17 Komt vast goed, succes 😎
Dank je wel, hou dit topic wel op de hoogte hoe de zoektocht verloopt 😂
steven.vuylsteke
5th Gear member
Berichten: 1705
Lid geworden op: 05.02.2015 - 11:27

Zo,
ik heb ze erop gezet. En ze passen zonder probleem
ja de auto blinkt niet, maar door de extreme droogte bij ons blijft het stof van onze grind parking maar opwaaien. Denk dat er nog geen 50km gereden is sinds zijn laatste poetsbeurt :(
maar goed, het gaat hem hier over de spiegels en niet over blinkende volvos :D

ik had geen hulp dus een zacht touwtje gespannen van aan het middenpunt en dan tot aan het ander middenpunt gemeten, streepje gezet op het touw en dan nameten op de vloer.
hart afstand tussen de twee middenstukken bedraagd +- 245cm spiegels zelf zijn 22cm breed / stuk.
dus buitenafstand 245 + (2x11 ) = 264 cm binnen afstand is 245 - (2x11) = 223 cm

bijhorende fotos om er wat zicht op te geven. Ik werd tijdens de poging lastig gevallen door een lieve zoon van onze gasten die maar bleef door vragen over van alles en nog wat rond de auto, caravan en sauna etc etc. Dus ik heb de klus rap geklaard om me binnen in de kille bureau te verstoppen en dit te posten :D Het is nu eenmaal veel te warm buiten om in het Duits honderd kindervragen te voorzien van een liefelijk antwoord.

zodadelijk edit ik de fotos erbij vanop de gsm. Op de laatste foto van voor is de motorkap niet dicht, vandaar de grote opening. Wou niet nog extra vingerafdrukken zetten om ze nadien toch weer te moeten verwijderen.
oja en ze staan ook niet afgesteld momenteel. Ik heb ze puur voor de praktische kant erop gemonteerd. Wanneer ik met de caravan naar de keuring ga kan ik nog wel eens een betere foto maken.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door steven.vuylsteke op 20.07.2022 - 12:19, 2 keer totaal gewijzigd.
V70 - 2001 D5 163pk verkocht met 145k aan een vriend - terug gekregen met 285K klaar voor nog een ton
V70 - 2008 2.0D verkocht = PSA motor is geen Volvo! / XC70 - 2002 D5 - automaat- 275K van de vrouw. / XC70 -2008 D5 185pk : 276K MY2008
V90 CC - 2017 D4 -* Polestar * - Close to all inclusive
John Deere 2140 - 1982 + Belarus LTZ 55 - 1993
Gebruikersavatar
diesel01
8th Gear member
Berichten: 19843
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

Kijk dat ziet er goed uit, mooie combi!!
Mike1 schreef: Aangezien ik nogal lang ben zat ik al paar jaar rond te kijken naar een tandemasser. Vrouw was daar niet zo over te spreken…, met een bepaalde blik en het commentaar zo van bij jou moet altijd alles groot zijn… waarop ik dus reageerde van 🤷‍♂️
Had ik inmiddels wat leuke modellen enkelasser gezien en dacht afgelopen zaterdag van neem de vrouw mee naar een dealer zodat ze een beeld krijgt bij waar we over praten. Nou die stapte dus een flink formaat enkelasser in en keek twee keer in het rond en keek naar mij met een claustrofobische blik in haar ogen… waarop ik zei van tja en dan staan ik en de hond nog buiten de caravan 🙈 vervolgens nog wat andere enkelassers bekeken en toen begon zij of er geen grotere caravans zijn. Tja…, natuurlijk schat die zijn er echt wel… 😂😂
Om een lang verhaal kort te maken, we zijn gisteren gaan kijken voor een Tabbart Puccini 655 uit 2016 in zo goed als nieuwstaat. Van eerste eigenaren die net een splinter nieuwe Kabe hadden aangschaft voor een giga bedrag en deze dus hadden ingeruild. Vrouw verliefd en helemaal blij met de zee aan ruimte en ik de uitdaging om spiegels te vinden die langs de 2,50 meter brede villa op wielen kan kijken 😜

Dat is een beste.
Heb er 1 zien staan in Gigny waar we hebben overnacht, mooi spul.
Je zit dan ook net mooi aan het maximum trekgewicht.
V90 D5 AWD Inscription Polestar.
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Mike1
2nd Gear member
Berichten: 114
Lid geworden op: 25.01.2022 - 18:48

steven.vuylsteke schreef: 20.07.2022 - 12:16 Zo,
ik heb ze erop gezet. En ze passen zonder probleem
ja de auto blinkt niet, maar door de extreme droogte bij ons blijft het stof van onze grind parking maar opwaaien. Denk dat er nog geen 50km gereden is sinds zijn laatste poetsbeurt :(
maar goed, het gaat hem hier over de spiegels en niet over blinkende volvos :D

ik had geen hulp dus een zacht touwtje gespannen van aan het middenpunt en dan tot aan het ander middenpunt gemeten, streepje gezet op het touw en dan nameten op de vloer.
hart afstand tussen de twee middenstukken bedraagd +- 245cm spiegels zelf zijn 22cm breed / stuk.
dus buitenafstand 245 + (2x11 ) = 264 cm binnen afstand is 245 - (2x11) = 223 cm

bijhorende fotos om er wat zicht op te geven. Ik werd tijdens de poging lastig gevallen door een lieve zoon van onze gasten die maar bleef door vragen over van alles en nog wat rond de auto, caravan en sauna etc etc. Dus ik heb de klus rap geklaard om me binnen in de kille bureau te verstoppen en dit te posten :D Het is nu eenmaal veel te warm buiten om in het Duits honderd kindervragen te voorzien van een liefelijk antwoord.

zodadelijk edit ik de fotos erbij vanop de gsm. Op de laatste foto van voor is de motorkap niet dicht, vandaar de grote opening. Wou niet nog extra vingerafdrukken zetten om ze nadien toch weer te moeten verwijderen.
oja en ze staan ook niet afgesteld momenteel. Ik heb ze puur voor de praktische kant erop gemonteerd. Wanneer ik met de caravan naar de keuring ga kan ik nog wel eens een betere foto maken.
Jeetje Steven, hartstikke bedankt voor de moeite om dit te doen, de foto’s en de bovenstaande tekst!!!

En een stoffige Volvo hebben wij hier ook dus maak je daar niet druk om! En zo te lezen was de warmte begrijpelijk niet je grootste irritatie punt 😂😂

De buitenmaat is dus als ik het goed begrijp 267 gebaseerd op 245 + (2x11)… kan me niet voorstellen dat ze er nog breder zijn en toch nog mee te rijden valt zonder alles en iedereen te raken 🙈
Het feit dat de spiegels een stuk verder naar voren zitten dan de montage op de normale buitenspiegels geeft sowieso meer beeld naar achteren toe dus de plaatsing op de zijschermen heeft dat ook als voordeel.
Iemand enig idee of de originele Volvo spiegels dezelfde afmetingen hebben als deze Bra Visions?

Steven, nogmaals hartelijk dank voor alle moeite, echt heel tof van je en dankbaar hiervoor!!

Succes met het kleine grut en ik zou zeggen lekker binnen blijven waar het koel is 😜
Mike1
2nd Gear member
Berichten: 114
Lid geworden op: 25.01.2022 - 18:48

diesel01 schreef: 20.07.2022 - 12:18 Kijk dat ziet er goed uit, mooie combi!!
Mike1 schreef: Aangezien ik nogal lang ben zat ik al paar jaar rond te kijken naar een tandemasser. Vrouw was daar niet zo over te spreken…, met een bepaalde blik en het commentaar zo van bij jou moet altijd alles groot zijn… waarop ik dus reageerde van 🤷‍♂️
Had ik inmiddels wat leuke modellen enkelasser gezien en dacht afgelopen zaterdag van neem de vrouw mee naar een dealer zodat ze een beeld krijgt bij waar we over praten. Nou die stapte dus een flink formaat enkelasser in en keek twee keer in het rond en keek naar mij met een claustrofobische blik in haar ogen… waarop ik zei van tja en dan staan ik en de hond nog buiten de caravan 🙈 vervolgens nog wat andere enkelassers bekeken en toen begon zij of er geen grotere caravans zijn. Tja…, natuurlijk schat die zijn er echt wel… 😂😂
Om een lang verhaal kort te maken, we zijn gisteren gaan kijken voor een Tabbart Puccini 655 uit 2016 in zo goed als nieuwstaat. Van eerste eigenaren die net een splinter nieuwe Kabe hadden aangschaft voor een giga bedrag en deze dus hadden ingeruild. Vrouw verliefd en helemaal blij met de zee aan ruimte en ik de uitdaging om spiegels te vinden die langs de 2,50 meter brede villa op wielen kan kijken 😜

Dat is een beste.
Heb er 1 zien staan in Gigny waar we hebben overnacht, mooi spul.
Je zit dan ook net mooi aan het maximum trekgewicht.
Dank je Diesel01… inderdaad een hele mooie caravan en kijken er naar uit om mooie reizen te gaan maken. Maandje Zweden volgend jaar hebben we thuis al afgesproken 😜

De caravan woog leeg af fabriek 1730 maar is toen gelijk al van 2200 naar 2500 max gewicht op gehoogd. Met wat er allemaal op en aan zit zal het leeggewicht nu al stuk hoger zijn maar sowieso zullen wij de 2500 nooit gaan halen. De V90CC mag 2400 en zelfs dat gaan we denk ik niet snel halen. Er hoeft tenslotte niet een heel gezin met alle spullen mee en we hebben ook de auto en zelfs een Volvo design dakkoffer nog om spullen in te vervoeren voor het geval we halsoverkop Nederland willen ontvluchten voor langere tijd 😎
steven.vuylsteke
5th Gear member
Berichten: 1705
Lid geworden op: 05.02.2015 - 11:27

Mike1 schreef: 20.07.2022 - 13:53 De buitenmaat is dus als ik het goed begrijp 267 gebaseerd op 245 + (2x11)… kan me niet voorstellen dat ze er nog breder zijn en toch nog mee te rijden valt zonder alles en iedereen te raken
dit is met +- een centimeter of twee te rekenen.
De spiegels kunnen naar persoonlijke zicht nog versteld worden door de gehele stand in hoek te vergroten of verkleinen. Zo kan er dus nog wel een cm meer of minder door ontstaan.
Die van mij staan ook licht asymmetrisch. Links iets dichter naar de bestuurder toe, rechts iets meer voorop. Zoals je op de fotos ziet heb ik zo zicht op de linker, net boven mijn normale spiegel. En rechts zit hij altijd in het zicht voorop de bumper.

Moest je iets raken met de spiegels, dan klappen deze op zijn geheel in. duidelijk te zien op de foto waar de ronde scharnierpunten zitten.
V70 - 2001 D5 163pk verkocht met 145k aan een vriend - terug gekregen met 285K klaar voor nog een ton
V70 - 2008 2.0D verkocht = PSA motor is geen Volvo! / XC70 - 2002 D5 - automaat- 275K van de vrouw. / XC70 -2008 D5 185pk : 276K MY2008
V90 CC - 2017 D4 -* Polestar * - Close to all inclusive
John Deere 2140 - 1982 + Belarus LTZ 55 - 1993
Gebruikersavatar
Hans oet Twent
7th Gear member
Berichten: 9872
Lid geworden op: 18.12.2006 - 21:05
Locatie: Twente

steven.vuylsteke schreef: 20.07.2022 - 14:24
Mike1 schreef: 20.07.2022 - 13:53 De buitenmaat is dus als ik het goed begrijp 267 gebaseerd op 245 + (2x11)… kan me niet voorstellen dat ze er nog breder zijn en toch nog mee te rijden valt zonder alles en iedereen te raken
dit is met +- een centimeter of twee te rekenen.
De spiegels kunnen naar persoonlijke zicht nog versteld worden door de gehele stand in hoek te vergroten of verkleinen. Zo kan er dus nog wel een cm meer of minder door ontstaan.
Die van mij staan ook licht asymmetrisch. Links iets dichter naar de bestuurder toe, rechts iets meer voorop. Zoals je op de fotos ziet heb ik zo zicht op de linker, net boven mijn normale spiegel. En rechts zit hij altijd in het zicht voorop de bumper.

Moest je iets raken met de spiegels, dan klappen deze op zijn geheel in. duidelijk te zien op de foto waar de ronde scharnierpunten zitten.
Top! Dus jouw zicht is links in de opzet spiegel door het zijraam. En nagenoeg in het zelfde zichtveld als de gewone spiegel. Rechts kan niet anders dan door de voorruit. Ik ben benieuwd hoe ze me gaan bevallen. Voor de zekerheid heb ik er een extra spiegelglas bij besteld.... De eerste ervaring met de opzetspiegels was in 1998 in Italië bij het Lugano meer. Daar reden ze me de spiegel aan diggelen.
Weißes Fahrzeug aus Bayern; ein Fünfer Touring
Weißes #Move Up!
1969 MGB GT BRG Classic Rally Car
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 phev
steven.vuylsteke
5th Gear member
Berichten: 1705
Lid geworden op: 05.02.2015 - 11:27

Ja zo'n extra glas kan mss geen kwaad. Had ik zelf nog niet aan gedacht. Al moest ik vandaag nog even uitwijken voor een zonet afgereden autospiegel... Het kan dus snel gebeuren.
Het zicht van de spiegels vind ik goed, daar ik niet nog verder links of rechts van de rijrichting moet kijken om iets te zien. De rechter spiegel in het zicht is toch uiterst handig op smalle wegen naast een bergwand, daar wil je de caravan niet open scheuren. De linker, wel zo veel haal ik nu niet in met de caravan,dus zelf maakt het niet zoveel uit. Echter kan ik wel goed zien als er iemand klaar zit om mij voorbij te stuiven op de kleine wegen.
V70 - 2001 D5 163pk verkocht met 145k aan een vriend - terug gekregen met 285K klaar voor nog een ton
V70 - 2008 2.0D verkocht = PSA motor is geen Volvo! / XC70 - 2002 D5 - automaat- 275K van de vrouw. / XC70 -2008 D5 185pk : 276K MY2008
V90 CC - 2017 D4 -* Polestar * - Close to all inclusive
John Deere 2140 - 1982 + Belarus LTZ 55 - 1993
Gebruikersavatar
Hans oet Twent
7th Gear member
Berichten: 9872
Lid geworden op: 18.12.2006 - 21:05
Locatie: Twente

@Steven;
Ik heb ze binnen en gisteren even 'gepast' op de V60. De spiegels lijken me heel stevig aan de beugels te zitten. Eén keer goed afstellen, ramvast zetten en je bent altijd klaar. Wellicht een markering op de rond schijf zetten om de juiste stand te blijven houden.
Binnenkort de 230 brede wegbrengen dus een mooie optie om ze alvast te testen.
Weißes Fahrzeug aus Bayern; ein Fünfer Touring
Weißes #Move Up!
1969 MGB GT BRG Classic Rally Car
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 phev
steven.vuylsteke
5th Gear member
Berichten: 1705
Lid geworden op: 05.02.2015 - 11:27

Ja, het is een stevige muil die je moet opentrekken om ze erop te zetten. Ik dacht ook nog een kleine markering te plakken onder de motorkap. Dan moet de vrouw geen rondjes lopen.
En nu testen en ervaring delen voor de volgende nieuwsgierige
V70 - 2001 D5 163pk verkocht met 145k aan een vriend - terug gekregen met 285K klaar voor nog een ton
V70 - 2008 2.0D verkocht = PSA motor is geen Volvo! / XC70 - 2002 D5 - automaat- 275K van de vrouw. / XC70 -2008 D5 185pk : 276K MY2008
V90 CC - 2017 D4 -* Polestar * - Close to all inclusive
John Deere 2140 - 1982 + Belarus LTZ 55 - 1993
Gebruikersavatar
jalex_h
6th Gear member
Berichten: 2645
Lid geworden op: 12.12.2014 - 19:20
Locatie: Midden nederland

Hans oet Twent schreef: 20.07.2022 - 14:35 Top! Dus jouw zicht is links in de opzet spiegel door het zijraam.
Mijn vader had destijds (eind jaren 70) verlengde stangen gezet tussen de spiegel en de driehoek. Kon je de linker door de voorruit zien. Werkelijk perfect.
Ooit: Een kale 440 1.7 DL uit 1989, een flink aangeklede V40 2.0 uit 1996 & V70 D4 GT Nordic+ met een aantal leuke dingetjes uit 2015
Nu: Afbeelding Afbeelding

Je kunt beter een optimist zijn die ongelijk heeft dan een pessimist die gelijk krijgt.
Mike1
2nd Gear member
Berichten: 114
Lid geworden op: 25.01.2022 - 18:48

steven.vuylsteke schreef: 22.07.2022 - 11:40 Ja, het is een stevige muil die je moet opentrekken om ze erop te zetten. Ik dacht ook nog een kleine markering te plakken onder de motorkap. Dan moet de vrouw geen rondjes lopen.
En nu testen en ervaring delen voor de volgende nieuwsgierige
Ik heb ze besteld inclusief 1 reserve spiegel voor het geval er een keer iemand een spiegel vanaf rijdt. Had via Bra Vision naam en e-mail adres gekregen van medewerken van Volvo Nederland die gaat over de inkoop van Volvo accessoires. Blijkt dat hij zelf op vakantie was met de caravan en deze caravan spiegels en ondanks zijn vakantie reageerde hij binnen 24 uur op mijn mail alsmede dat hij gelijk een foto maakte van de spiegels op zijn auto. Hij wist ook te vertellen welke 3 dealers de spiegels op voorraad hadden. Vond ik toch wel een toffe klantgerichte actie zo tijdens zijn vakantie!! 👍

@Steven, ik had inderdaad ook al bedacht om na plaatsen en afstellen markeringen aan te geven in de rand onder de motorkap zodat je bij terugplaatsen gelijk goed zit en niet weer afhankelijk bent van het geduld van de vrouw of dat je steeds zelf uit en in de auto moet stappen. Zodra ze binnen zijn monteren en foto’s maken om te delen!
steven.vuylsteke
5th Gear member
Berichten: 1705
Lid geworden op: 05.02.2015 - 11:27

Top. En nadien veilige caravan kilometers met een goed zicht naar achteren.
V70 - 2001 D5 163pk verkocht met 145k aan een vriend - terug gekregen met 285K klaar voor nog een ton
V70 - 2008 2.0D verkocht = PSA motor is geen Volvo! / XC70 - 2002 D5 - automaat- 275K van de vrouw. / XC70 -2008 D5 185pk : 276K MY2008
V90 CC - 2017 D4 -* Polestar * - Close to all inclusive
John Deere 2140 - 1982 + Belarus LTZ 55 - 1993
PatN
2nd Gear member
Berichten: 127
Lid geworden op: 13.12.2015 - 15:20

Wel of topic (ik heb een xc60) maar ik heb ook deze spiegels. Bevalt uitstekend, goed zicht en geen trillingen. Makkelijk af te stellen en zitten als het ware natuurlijk in het zicht zonder te moeten wennen dat je er extra spiegels op hebt. Voordeel is ook als je ze netjes opbergt ze bij plaatsen direct weer goed staan. Voor de draaibare armpjes heb ik een markering aangebracht.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Mike1
2nd Gear member
Berichten: 114
Lid geworden op: 25.01.2022 - 18:48

PatN schreef: 01.08.2022 - 10:23 Wel of topic (ik heb een xc60) maar ik heb ook deze spiegels. Bevalt uitstekend, goed zicht en geen trillingen. Makkelijk af te stellen en zitten als het ware natuurlijk in het zicht zonder te moeten wennen dat je er extra spiegels op hebt. Voordeel is ook als je ze netjes opbergt ze bij plaatsen direct weer goed staan. Voor de draaibare armpjes heb ik een markering aangebracht.
@PatN, dank voor je reactie. Ik zag jou foto’s toevallig gisteren in een andere string voorbij komen, mooie combi met de caravan en zo te zien leveren de spiegels ruim zicht. Hoe breed is jou caravan?
Ik heb de spiegels van de week binnen gehad maar nog geen tijd gehad ze te monteren. Hoop ze deze week uit de doos te halen en te monteren!
PatN
2nd Gear member
Berichten: 127
Lid geworden op: 13.12.2015 - 15:20

Mijn caravan is niet bijzonder breed, 232 cm. wel ruim zicht inderdaad. Ik heb de spiegels om mijn XC70 van 3014 gehad en gelukkig passen ze ook op de xc60.
Mike1
2nd Gear member
Berichten: 114
Lid geworden op: 25.01.2022 - 18:48

Vandaag eindelijk onze Tabbart Puccini opgehaald en gebruik gemaakt van de Bra Vision spiegels. Echt fantastisch stabiel en erg goed zicht naar achter!!
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
steven.vuylsteke
5th Gear member
Berichten: 1705
Lid geworden op: 05.02.2015 - 11:27

Mooie combi!
Ik ben net terug van een Road Trip en heb ze er in drie weken nooit afgehaald. We verplaatsten bijna elke twee dagen. Bij de enkele ritten zonder caravan heb ik ze gewoon ingeklapt, dan zijn ze praktisch zo breed als de gewone spiegels. Geen gedoe met op en afmonteren.
V70 - 2001 D5 163pk verkocht met 145k aan een vriend - terug gekregen met 285K klaar voor nog een ton
V70 - 2008 2.0D verkocht = PSA motor is geen Volvo! / XC70 - 2002 D5 - automaat- 275K van de vrouw. / XC70 -2008 D5 185pk : 276K MY2008
V90 CC - 2017 D4 -* Polestar * - Close to all inclusive
John Deere 2140 - 1982 + Belarus LTZ 55 - 1993
Mike1
2nd Gear member
Berichten: 114
Lid geworden op: 25.01.2022 - 18:48

steven.vuylsteke schreef: 23.09.2022 - 20:13 Mooie combi!
Ik ben net terug van een Road Trip en heb ze er in drie weken nooit afgehaald. We verplaatsten bijna elke twee dagen. Bij de enkele ritten zonder caravan heb ik ze gewoon ingeklapt, dan zijn ze praktisch zo breed als de gewone spiegels. Geen gedoe met op en afmonteren.
Dank je Steven, zijn erg blij met de Puccini en de spiegels dus nogmaals dank voor alle input op dit forum en de moeite die genomen is om afmetingen door te geven, foto’s te maken en het delen van ervaringen, etc.!!!

Ik heb met groen watervast potlood van Festool streepjes gezet op het kunststof onder de motorkap waar 2 van de 3 steunen geplaatst worden. De 3e en onderste steun zit recht boven de wielnaaf dus dat is makkelijk uit te lijnen. Al met al is het monteren een fluitje van een cent maar inderdaad simpel inklappen reduceert de mate van uitsteken drastisch, goeie tip!!
steven.vuylsteke
5th Gear member
Berichten: 1705
Lid geworden op: 05.02.2015 - 11:27

Btw de wagen staat wss uit bij het nemen van de foto. Het lijkt me dat de caravan doorhangt. En zo ja, dan zou hij meer in lijn moeten staan tijdens het rijden.
Kijk je de linker spiegel via de zijruit of staat hij meer voorop en kijk je hem langs de voorruit? Ik wou nog wat spelen met posities, maar heb me verzaakt dat te doen.
V70 - 2001 D5 163pk verkocht met 145k aan een vriend - terug gekregen met 285K klaar voor nog een ton
V70 - 2008 2.0D verkocht = PSA motor is geen Volvo! / XC70 - 2002 D5 - automaat- 275K van de vrouw. / XC70 -2008 D5 185pk : 276K MY2008
V90 CC - 2017 D4 -* Polestar * - Close to all inclusive
John Deere 2140 - 1982 + Belarus LTZ 55 - 1993
Plaats reactie

Terug naar “S90 / V90 vanaf MY 2016”