Rode kruizen op een weg in de wijk die er niet horen

Over de RTI navigatiesystemen van Volvo
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Yskonyn
2nd Gear member
Berichten: 54
Lid geworden op: 02.07.2022 - 14:25

Ik heb op mijn Sensus Navi kaart (laatste update op moment van posten) een doorgaande weg in de wijk die helemaal is bedekt met rode kruizen en een ‘verboden in te rijden’ bord aan beide zijden.
Is dit een artifact van de vorige gebruiker en kan ik dit weghalen of is er een slimmerik aan het editen geweest in de kaart data bij Here ?

De Navi raakt helemaal van slag bij mij in de wijk door dit geintje.
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 12219
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

A5 bij Amsterdam?
Gebruikersavatar
Yskonyn
2nd Gear member
Berichten: 54
Lid geworden op: 02.07.2022 - 14:25

Nee gewoon een doorgaande weg in Amersfoort, maar het maakt eigenlijk niet uit waar. Ik wil graag weten of ik als eindgebruiker iets kan aanpassen op de kaart om ervanaf te zijn. :D

Komt deze data van het traffic info systeem of is het een kaart database ding?
En kan ik er dus zelf iets mee?
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 12219
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

nee, dit is bloedirritant
Gebruikersavatar
Yskonyn
2nd Gear member
Berichten: 54
Lid geworden op: 02.07.2022 - 14:25

Dat kun je wel zeggen ja!
Het is niet echt een probleem in een gebied waar je bekend bent, maar wel erg irritant inderdaad, maar erger nog is dat het je voor niets om laat rijden in gebieden waar je niet bekend bent en er zo’n rare afsluiting is.

Ik zag in een ander draadje dat deze info waarschijnlijk van de Verkeersinfo af komt en dat systeem wordt weer gevoed door data van Rijkswaterstaat.

Wellicht is er een of ander email adres van RWS dat men kan gebruiken om dit soort zaken te melden?
Gebruikersavatar
Yskonyn
2nd Gear member
Berichten: 54
Lid geworden op: 02.07.2022 - 14:25

Overigens lees ik in de Sensus Navi handleiding zojuist dat er twee traffic info protocollen zijn; TMC en RTTI.
De rode kruizen komen van TMC af, maar kan je RTTI ook geactiveerd hebben zonder dat TMC aan staat?

RTTI is bij mij een optie in het hoofdmenu van de navi, terwijl TMC een optie onder ‘Verkeersinformatie’ is.

Als je alleen RTTI kunt activeren zijn we van het gedonder af.
Gebruikersavatar
Yskonyn
2nd Gear member
Berichten: 54
Lid geworden op: 02.07.2022 - 14:25

Heb zojuist reactie van Rijkswaterstaat gekregen op mijn melding van het probleem via de Servicedesk Data.
Helaas van t kastje naar de muur met een korte melding dat ik contact dien op te nemen met de producent van de Navi Software. Uiteraard.
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 12219
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

Ik had er in Duitsland ook problemen mee
Gebruikersavatar
Yskonyn
2nd Gear member
Berichten: 54
Lid geworden op: 02.07.2022 - 14:25

Het lijkt erop dat de RTTI tegelijk met het TMC systeem werkt. Helaas geeft TMC blijkbaar soms waardeloze informatie.
Ik zie geen opties in mijn menu om TMC uit te schakelen.
Plaats reactie

Terug naar “Navigatie van Volvo”