terugkijken naar de laatste serie XC70 en V70

Plaats reactie
Gebruikersavatar
BraboFrits
4th Gear member
Berichten: 999
Lid geworden op: 21.04.2014 - 16:39
Locatie: Tilburg

Frits V70 schreef: 01.08.2022 - 15:06 Hey naamgenoot. Had jij een zonneband in jouw V70, zo te zien?
Hallo (andere) Frits :-)
Sorry, ik zie je bericht nu pas. Klopt, er zat een zonneband op. Prettig hoor. Alleen redelijk veel steenslagputjes, ik heb in de XC90 weer een betere voorruit.
Voorheen FritsieV70

Volvohistorie:
- Heden: XC90 T8 model 2016 Inscription Magic blue, blond lederen interieur.
- Van 2014 tot 2020: V70 MY2011 D5 model 2012 Momentum
- Lang geleden: Volvo 240 DL station
- Nog langer geleden: Volvo 340 GL
Gebruikersavatar
mees
6th Gear member
Berichten: 2888
Lid geworden op: 29.10.2013 - 13:04
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

@Edwin:
Banden, accu en uitlaat vinden we allemaal heel gewoon. Dat 'zie je' slijten.
Eigenlijk zijn jouw punten ook gewone slijtages.
- achterdifferentieel revisie (ik heb er een paar zien staan bij de dealer)
- nivomatdempers (na 200kkm gewoon op en lek)
- airco condensor (goh, jij ook al)
- radiodisplay (wat is dat toch met die dingen)
- versnellingsbakrevisie (....heb je even?)
Gebruikersavatar
Edwin
5th Gear member
Berichten: 1855
Lid geworden op: 09.02.2005 - 08:16
Locatie: Gelderland

Bover schreef: 09.08.2022 - 11:23 Edwin: help dat is niet mis 7500 onderhoud kosten afhankelijk van leeftijd en km stand. . Van welk jaar is de V70 en km stand >
Inderdaad Bob, toen ik het net typte dacht ik ook wát een bedrag in slechts 3 jaar tijd…
De auto is van september 2007 en heeft nu +/- 246.000 gelopen.

(Ten aanzien van de bakrevisie; deze had ik misschien kunnen voorkomen door niet ‘even te planken’ op de autobahn. Bij 242 km/u op de Flitsmeister app, ineens witte rook in de achteruitkijkspiegel, autobahn af naar een tankstation kunnen rijden en daar bleek de bak olie te lekken. Geen melding oid gehad?
Uiteindelijk na diagnose van Autrans daar compleet reviesie gedaan. Dom van me om zo hard te gaan? Ene kant wel, andere kant had ik geen moment het gevoel dat het niet kon of dat de auto het zwaar of moeilijk had.
Ben me later wat meer gaan verdiepen in de TF80 bak, maar die schijnen dus ook helemaal niet zo onverwoestbaar te zijn en eigenlijk onderbemeten voor een T6, maargoed eigen schuld dikke bult, zo zit ik erin).

Gr. Edwin.
V70 T6 Summum
C70 T5 Summum


Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 460 1.8 Luxury-line
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5
Volvo V70 T6 Summum Polestar+
Volvo C70 T5 Summum Dynaudio + 2x woofer Crisp & LOUD!
Gebruikersavatar
Frits V70
5th Gear member
Berichten: 1202
Lid geworden op: 15.08.2014 - 19:49
Locatie: Groningen

BraboFrits schreef: 09.08.2022 - 11:46
Frits V70 schreef: 01.08.2022 - 15:06 Hey naamgenoot. Had jij een zonneband in jouw V70, zo te zien?
Hallo (andere) Frits :-)
Sorry, ik zie je bericht nu pas. Klopt, er zat een zonneband op. Prettig hoor. Alleen redelijk veel steenslagputjes, ik heb in de XC90 weer een betere voorruit.
Geen probleem Frits. Ik heb een elektrisch verwarmbare voorruit. Ik denk dat deze niet met een band te krijgen is.
Van:
Saab 9-3 Tid Estate,
Saab 9-3 TTid Estate,
V70 2.4 D5 (2008),
XC60 D3 (2011)
naar:
XC70 D4 (5 cil 400 >>> 480Nm) (2014)
en:
Saab 9-3 Cabriolet 1.8t Hirsch
Gebruikersavatar
Frits V70
5th Gear member
Berichten: 1202
Lid geworden op: 15.08.2014 - 19:49
Locatie: Groningen

Bover schreef: 09.08.2022 - 11:06 Frits die rubberdopjes constructie heb je daar foto van?
U vraagt, wij draaien :)
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Van:
Saab 9-3 Tid Estate,
Saab 9-3 TTid Estate,
V70 2.4 D5 (2008),
XC60 D3 (2011)
naar:
XC70 D4 (5 cil 400 >>> 480Nm) (2014)
en:
Saab 9-3 Cabriolet 1.8t Hirsch
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 13719
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

Frits van de dopjes: Aha op die manier. Daar ligt m’n iPhone ook en inderdaad ligt deze steviger met dopjes. Thx.
Franse (auto)verhalen en XC70 viewtopic.php?t=83680&start=33960

Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
Gebruikersavatar
Frits V70
5th Gear member
Berichten: 1202
Lid geworden op: 15.08.2014 - 19:49
Locatie: Groningen

Bover schreef: 09.08.2022 - 12:31 Frits van de dopjes: Aha op die manier. Daar ligt m’n iPhone ook en inderdaad ligt deze steviger met dopjes. Thx.
Glijdt minder makkelijk weg naar rechts of links. Kan er nog wel afvallen als je de 5 cilinders bij het wegrijden even flink laat roffelen :)
Van:
Saab 9-3 Tid Estate,
Saab 9-3 TTid Estate,
V70 2.4 D5 (2008),
XC60 D3 (2011)
naar:
XC70 D4 (5 cil 400 >>> 480Nm) (2014)
en:
Saab 9-3 Cabriolet 1.8t Hirsch
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 13719
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

Edwin schreef: 09.08.2022 - 12:04
Bover schreef: 09.08.2022 - 11:23 Edwin: help dat is niet mis 7500 onderhoud kosten afhankelijk van leeftijd en km stand. . Van welk jaar is de V70 en km stand >
Ben me later wat meer gaan verdiepen in de TF80 bak, maar die schijnen dus ook helemaal niet zo onverwoestbaar te zijn en eigenlijk onderbemeten voor een T6, maargoed eigen schuld dikke bult, zo zit ik erin).

Gr. Edwin.
Edwin ik heb ooit ook een bak revisie gehad gelukkig onder garantie bij de splinternieuwe XC70 2006 met 30.000km op de teller.

Idem op de Deutsche bahn een "kloink" geluid op de A31 met 150km op de teller. Afgevoerd en Geartronic compleet vervangen. Dealer zei toen dat een vaste overbrenging was gebroken. Ik heb de uitleg nooit gesnapt en wat nu de erreur was maar blij dat ik nog garantie had. Was de in augustus eerste jaar dat ik ik dat XC had. Ik vrees dat we niet de enigste zijn. Die bak had mogelijk niet gemogen en achter diff is ook bijzonder, maar de rest is toch een beetje onderhoud neem ik aan.

Ik weet niet zeker of de Volvo "slechter" worden maar wel kwetsbaarder gezien de vele elektronica. Monteurs tegenwoordig kunnen goed computer lezen maar ouderwetse handwerk aan een motor wordt minder las ik gisteren ergens.
Is mogelijk ook door de vele jaren heen een vervangingsmarkt geworden i.p.v. reparatie markt in het rijke West Europa
Franse (auto)verhalen en XC70 viewtopic.php?t=83680&start=33960

Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
nielsvo
2nd Gear member
Berichten: 75
Lid geworden op: 09.09.2013 - 22:30

Toen de facelift van de V70 in 2014 kwam, dacht ik in eerste instantie: getver, wat lelijk die chromen strip tussen de achterlichten. De grille vond ik wel een verbetering. Maar als ik nu beide modellen (voor en na facelift) dan vind ik ook de achterkant wel een verbetering, de oude ziet er gewoon gedateerder uit.

Ik reed zelf toen een Volkswagen Passat 1.4 DSG (lease) die aan zijn kilometers zat.Vanwege de gunstige bijtelling werd het toen in 2014 een Volvo V70 1.6 diesel met Powershift bak.
Ik herken de problemen met de Powershift bak niet, nooit problemen mee gehad, behalve dat incidenteel bij koude start en volledige stuuruitslag de motor soms afsloeg (wist eerste keer dat het gebeurde niet eens dat het kon bij een automaat).
De DSG van Volkswagen was wel fijner (en eigenlijk vond ik benzine ook veel lekkerder rijden).
Tussentijds eigen bedrijf gestart en de V70 overgenomen na 2 jaar met 105.000 km op de teller. Vrijwel probleemloos mee doorgereden tot 255.000 km (enkel brandstofinjectiepomp kapot bij 225.000km , was een dure grap van bijna €2000).

Heerlijke fijne auto, ontiegelijk ruim (onze hond was er erg blij mee, ooit ook een 2,5 zits bankstel achterin naar de stort gebracht, de achterklep kon nog gewoon dicht :-)) en vrij zuinig met 1:19 (kon op 1 tank naar de Dolomieten). Nadeel: erg lage instap, niet geschikt voor mensen met rugklachten.
Vanwege dat laatste nu een XC60 T8 aangeschaft (de hond is er wel minder blij mee denk ik).
Blijf toch wel een zwak houden voor Volvo sinds we thuis een 740 (1990) hadden.
Volvo XC60 T8 Twin Engine R-Design 2020, Polestar Engineered
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 13719
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

Nielsvo de verbinding met de oudere Volvo serie uit de 80 en 90 jaren komt regelmatig voorbij.

“Bij ons thuis of vroegherrt” 🤠topple
Franse (auto)verhalen en XC70 viewtopic.php?t=83680&start=33960

Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
Gebruikersavatar
flevodirk
3rd Gear member
Berichten: 475
Lid geworden op: 17.08.2015 - 16:53
Locatie: Flevoland

Leuk stukje eigenlijk van je Bob! Ik vond het nieuwere neusje van de V70 juist zo leuk (net als Nielsvo) dus sinds 2013-2014. Vandaag al dat chroom even gepoetst.. dan is het minder leuk :-)
Maar de toevoeging van DLR en led in de voor en achterlichten en dergelijke was vrij slim van meneer Volvo, zo kon de oude V70 weer ff mee.

Ik houd nu eenmaal van klassieke lijnen en draai mijn hoofd om voor de wat oudere auto's (mijn eigen V70 dus, de BMW 3 serie E46 (heb ik gehad), of de BMW 5 serie E39 (helaas niet gehad), de S60 tot 2009, etc.
Ja, mijn smaak is nu eenmaal niet die van de massa, ik ben geen fan van SUV's, cross-overs e.d. vind ze wel grappig, maar zie liever mijn eigen oude kar :-)
DJ
Volvo S60 2.0T Drivers Edition 2007 sept 2015 - maart 2021 @348.000 km (bijna 6 jaar gehad)
V70 T4 2016 GT Inscription edition +Rica update
Actueel verbruik: Afbeelding
Vorige auto-S60 verbruik
Gebruikersavatar
DB200
6th Gear member
Berichten: 3382
Lid geworden op: 29.12.2016 - 13:00

Edwin schreef: 09.08.2022 - 12:04 Ten aanzien van de bakrevisie; deze had ik misschien kunnen voorkomen door niet ‘even te planken’ op de autobahn.
Dat is natuurlijk volkomen onzin. Daar moet zo'n automaat tegen kunnen. Probleem is dat Ford het een tijdje voor het zeggen had bij Volvo en die ontwerpen gewoon minder robuust. Dus dat Ford gen zit er gratis en voor niets bij in de laatste generatie V70/XC70 :'( .
XC70 2.4 D4 AWD Polestar 2016, 190D 2.5 1991, 200D /8 1973 ‘Bauern Benz’
#dieseldrammer

“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.

"What we do in life, echoes in eternity"
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 13719
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

JOhan bj
DB200 schreef: 28.08.2022 - 22:09 Dus dat Ford gen zit er gratis en voor niets bij in de laatste generatie V70/XC70 :'( .
Tja wel de laatste serie en daarna uitgestorven dat F-gen? Ach je weet toch niet meer waar alle onderdelen vandaan komen "all over the world" das is zeker
Franse (auto)verhalen en XC70 viewtopic.php?t=83680&start=33960

Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
Gebruikersavatar
Edwin
5th Gear member
Berichten: 1855
Lid geworden op: 09.02.2005 - 08:16
Locatie: Gelderland

DB200 schreef: 28.08.2022 - 22:09
Edwin schreef: 09.08.2022 - 12:04 Ten aanzien van de bakrevisie; deze had ik misschien kunnen voorkomen door niet ‘even te planken’ op de autobahn.
Dat is natuurlijk volkomen onzin. Daar moet zo'n automaat tegen kunnen. Probleem is dat Ford het een tijdje voor het zeggen had bij Volvo en die ontwerpen gewoon minder robuust. Dus dat Ford gen zit er gratis en voor niets bij in de laatste generatie V70/XC70 :'( .
Mee eensch, 2x.
Ik vond ook dat de bak dat aan moet kunnen.
En Ford.. brrrr praat me er niet over.
Alleen al de vlieg(hoop ik)roest die je overal ziet onder de auto, allemaal goedkoper en Fomoco rommel. Wat dat betreft was de 850/V70 en eerste lichting nieuwe V70’s qua onderdelen een stuk degelijker en ook nog eens gebouwd met een lange levensduur in gedachten.

Gr. Edwin.
V70 T6 Summum
C70 T5 Summum


Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 460 1.8 Luxury-line
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5
Volvo V70 T6 Summum Polestar+
Volvo C70 T5 Summum Dynaudio + 2x woofer Crisp & LOUD!
Urbexpeditie
7th Gear member
Berichten: 5388
Lid geworden op: 07.04.2021 - 12:53

Deze XC70 Pick-up versie mag natuurlijk niet ontbreken...

Is overigens geen photoshop. De pick-up uitvoering is beperkt geleverd.
dc9edf19329cfdb7385cc6497bc29b3b.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Member Overland Bound
https://www.overlandbound.com/

The real Diesel Power XC70 D5 AWD - Powered by OptiTuning Sverige AB
Subaru Outback Touring 2023
steven.vuylsteke
5th Gear member
Berichten: 1705
Lid geworden op: 05.02.2015 - 11:27

Mooi, echt wel voor de liefhebbers.
Nog nooit eerder gezien
V70 - 2001 D5 163pk verkocht met 145k aan een vriend - terug gekregen met 285K klaar voor nog een ton
V70 - 2008 2.0D verkocht = PSA motor is geen Volvo! / XC70 - 2002 D5 - automaat- 275K van de vrouw. / XC70 -2008 D5 185pk : 276K MY2008
V90 CC - 2017 D4 -* Polestar * - Close to all inclusive
John Deere 2140 - 1982 + Belarus LTZ 55 - 1993
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 13719
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

Urb dat is nieuw voor mij ook. Hebben ze afgekeken van de DAcia :lol: :lol:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Franse (auto)verhalen en XC70 viewtopic.php?t=83680&start=33960

Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
Urbexpeditie
7th Gear member
Berichten: 5388
Lid geworden op: 07.04.2021 - 12:53

Dacia is feitelijk de Renault Oroch toch?

Zist er beter uit als de niet pick-up versie 😇
Member Overland Bound
https://www.overlandbound.com/

The real Diesel Power XC70 D5 AWD - Powered by OptiTuning Sverige AB
Subaru Outback Touring 2023
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 13719
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

Dacia auto s zijn gewoon Renaults en geassembleerd met 10 jaar eerdere techniek of zoiets. Ik zeg altijd een auto met bewezen techniek. zag hier wel een Dacia tegen een boom. laten we zeggen dat de Volvo dat beter doet. Zie je toch dat opname kinetische energie per auto anders is.... .
Franse (auto)verhalen en XC70 viewtopic.php?t=83680&start=33960

Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
Gebruikersavatar
V480-S60
8th Gear member
Berichten: 19427
Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
Locatie: La Grande Verriere

Urbexpeditie schreef: 01.10.2022 - 15:24 Deze XC70 Pick-up versie mag natuurlijk niet ontbreken...

Is overigens geen photoshop. De pick-up uitvoering is beperkt geleverd.

dc9edf19329cfdb7385cc6497bc29b3b.jpg
Dat is een Dalbo ombouw. Deed dat vaker met Volvo en SAAB.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 236.000 kms (6-18 tm ..)
Plaats reactie

Terug naar “V70/XC70 vanaf MY2008”