Pagina 1 van 1
Imitatie Xenon, ervaringen hiermee?
Geplaatst: 13.11.2006 - 10:54
door Rob2u
Mijn vorige auto had Xenon verlichting en heb nu een V70 met gewoon halogeen.
Ik heb er net nieuwe Philips halogeenlampen in gezet, type: Philips Nightguide double life, maar vindt de lichtopbrengst toch wat tegenvallen. Ben op zoek naar alternatieven.
- nieuwe type Philips halogeen: Philips X-treme power (...80% meer licht...)
- "pseudo" Xenon lampen; past in een gewone H7 unit (25..50 euro)
- Xenon ombouwsets (180..220 euro), past wel in H7 unit maar je moet wel een ombouwset gebruiken. zie je bv. op Markplaats:
http://www.xenon-shop.nl
Ombouw naar echte Xenon is voor mij geen alternatief; duur en complex omdat ik er ook hoogteregeling in zou willen hebben.
Hebben jullie ervaring of tips?
Rob.
Geplaatst: 13.11.2006 - 19:34
door eaarsen
Ik heb nu pseudo Xenon.
Had in mijn vorige auto (Renault Laguna) echte Xenon. Merk weinig verschil met wat ik nu heb.
Bevalt prima. Mooi helder wit licht, lijkt op een afstand een beetje blauwig. Net echte xenon. Staat beter dan het gelige schijnsel van gewone halogeenlampen.
Koste mij 25 euro voor een setje op Marktplaats.nl.
Geplaatst: 13.11.2006 - 20:56
door Rob2u
Toevallig, mijn vorige auto was ook een Laguna..... De Xenonlampen waren een van de weinige dingen die goed werkten in de Laguna
Heb je merk en (web-) adres nog?
Rob.
Geplaatst: 13.11.2006 - 21:21
door NOS
Ik heb in een duits supermarktje hele felle witte lampen gekocht, als ik nu s'avonds rijd met dimlichten krijg ik lichtsignalen....
Geplaatst: 13.11.2006 - 22:33
door VolvoXC70
:-#
Geplaatst: 13.11.2006 - 22:45
door Paul
Ja dit is echt opmerkelijk heb je die dingen op je fiets gezet?
Geplaatst: 15.11.2006 - 22:57
door eXite
Geplaatst: 16.11.2006 - 07:54
door Marcel
Laat ze maar lachen hoor Jasper, ik kon vroeger alleen maar dromen van lampen op mijn skelter!
Geplaatst: 16.11.2006 - 21:05
door Rob2u
Ik ben eruit en heb Philips X-treme power lampen (halogeen) gekocht

Het resultaat is prima, veel wit licht en een duidelijke verbetering boven de eerdere Philips Nightguide double life die ik eerst had gekocht. Eerdere Philipslampen kwamen ook altijd heel goed uit de tests op bv.
www.autobild.de en deze X-treme power schijnt de halogeenlamp te zijn met de meeste lichtopbrengst.
Veel erover gelezen, vooral over zogenaamd Xenon maar ook over de echte Xenon conversiekits die je nu veel te koop ziet. M.n. omdat de wetgeving per 1-jan-2007 gaat veranderen zodat je ALTIJD hoogteregeling moet hebben bij Xenon (nu nog niet....). Zou ik overigens zelf ook altijd doen.
Rob.
Geplaatst: 16.11.2006 - 21:15
door NOS
VolvoXC70 schreef:NOS schreef:Ik heb in een duits supermarktje hele felle witte lampen gekocht, als ik nu s'avonds rijd met dimlichten krijg ik lichtsignalen....
Ik zou ook seinen als ik een veertienjarige achter het stuur zie zitten.
je zou het nog niet zo snel zien hoor in het donker.....
En ja, ik blijf zeker erom lachen en genieten van m'n koplampen

Geplaatst: 16.11.2006 - 23:00
door Paul
Goede tip was ook van plan die lampen in mijn 206 te doen!
Zag ze ergens in zo'n halfordskrantje...
Geplaatst: 12.12.2006 - 16:17
door V70ORD5
Rob2u schreef:M.n. omdat de wetgeving per 1-jan-2007 gaat veranderen zodat je ALTIJD hoogteregeling moet hebben bij Xenon (nu nog niet....). Zou ik overigens zelf ook altijd doen.
Rob.
Het verhaal ligt even iets genuanceerder, of het beter is weet ik niet, maar dit geeft de rijders iets meer speling:
Alle auto’s die vanaf januari 2007 op kenteken worden gezet en die voorzien zijn van verlichting met een lichtopbrengst van meer dan 2000 lumen, moeten aan dezelfde eisen voldoen. Ongeacht of de xenoninstallatie voor of na kentekening is gemonteerd. Auto's van voor 2007 waarbij reeds xenon is aangebracht, of alsnog wordt aangebracht, zijn uitgezonderd van de nieuwe eisen.
Volgens de nieuwe regels moeten alle auto's met een kenteken vanaf januari 2007 of later die voorzien zijn van xenonlicht, verplicht een koplamp-wasinstallatie en automatische niveauregeling hebben. Het maakt niet uit of de xenonverlichting in de autofabriek of door het autobedrijf is aangebracht. De eisen zijn identiek.
Auto’s met een kenteken voor januari 2007 of ouder, hoeven niet, zoals aanvankelijk de bedoeling was van het ministerie van Verkeer, aan de nieuwe regels te voldoen.
Dit is de letterlijke tekst van de XENONSHOP site.
Ik heb het niet bedacht.