Favorieten in Google Maps

De volledig elektrische XC40, eerder bekend als Recharge
Plaats reactie
StoterA
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 26.10.2021 - 09:02

Sinds een paar weken rijden wij rond in een XC40 Recharche Pure Electric. Geweldige auto!

Ik heb twee vragen m.b.t. de Google Maps navigatie.

1. Is het ook mogelijk om in Google Maps in de auto favorieten aan te maken, of te verwijderen?
Ik zie die mogelijkheid niet…
Ik kan dat nu alleen op mijn telefoon of laptop.

2. Op mijn telefoon en laptop kan ik ook meerdere lijsten opslaan, w.o. favorieten.
Die zie ik in de auto echter niet. Ik ben wel ingelogd op hetzelfde account.
Is het niet mogelijk deze in de auto zichtbaar te krijgen?

Hoor graag van jullie.
Gebruikersavatar
nikagl
2nd Gear member
Berichten: 108
Lid geworden op: 22.01.2012 - 15:08

Hallo @StoterA,

Als je met hetzelfde account inlogt in de auto, als je op Google Maps op je mobiel en laptop gebruikt, kun je de volgende opties zien:
  • Recent - bevat je recente bestemmingen (dus ook als je een bestemming op je mobiel hebt gekozen)
  • Categoriën - bevat categoriën zoals restaurants, etc.
  • Bewaard - bevat gelabelde, favoriete, met ster, wil ik heen en je contacten
Een bestemming kun je in Google Maps op laptop en mobiel labelen, favoriet maken of sterren:
Afbeelding

En zie je daarna terug in de bewaard lijsten:

Afbeelding

Daar kun je dus ook de adressen van contacts opzoeken, maar die kun je uiteraard ook gewoon met stem doorgeven aan google "navigeer naar Pietje Puk"...
Gebruikersavatar
nikagl
2nd Gear member
Berichten: 108
Lid geworden op: 22.01.2012 - 15:08

En ja, bij mij zit er gewoon zo'n label icoon in de auto als ik hem in de auto wil labelen (en die zie ik dan ook weer terug in mijn telefoon). Heb je de meest recente update van Google Maps (bv. ook met de satelliet images)?
Gebruikersavatar
nikagl
2nd Gear member
Berichten: 108
Lid geworden op: 22.01.2012 - 15:08

Hier nog twee foto's over het labelen in de auto zelf:
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Ben
Executive Member
Berichten: 40457
Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
Locatie: Even ten noorden van de Paltz
Contacteer:

@ nikagl.

Je gebruikt linkjes naar een url en niet naar een img en dus zijn je foto's hier niet zichtbaar.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Gebruikersavatar
nikagl
2nd Gear member
Berichten: 108
Lid geworden op: 22.01.2012 - 15:08

nikagl schreef: 11.08.2022 - 12:04 Hallo @StoterA,

Als je met hetzelfde account inlogt in de auto, als je op Google Maps op je mobiel en laptop gebruikt, kun je de volgende opties zien:
  • Recent - bevat je recente bestemmingen (dus ook als je een bestemming op je mobiel hebt gekozen)
  • Categoriën - bevat categoriën zoals restaurants, etc.
  • Bewaard - bevat gelabelde, favoriete, met ster, wil ik heen en je contacten
Een bestemming kun je in Google Maps op laptop en mobiel labelen, favoriet maken of sterren:
Afbeelding

En zie je daarna terug in de bewaard lijsten:

Afbeelding

Daar kun je dus ook de adressen van contacts opzoeken, maar die kun je uiteraard ook gewoon met stem doorgeven aan google "navigeer naar Pietje Puk"...
Edit werkt niet meer. Dan maar het image via een reply toevoegen:
Afbeelding
Gebruikersavatar
nikagl
2nd Gear member
Berichten: 108
Lid geworden op: 22.01.2012 - 15:08

nikagl schreef: 11.08.2022 - 12:21 Hier nog twee foto's over het labelen in de auto zelf:
Afbeelding
Afbeelding
In dit zijn de andere twee images:
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
nikagl
2nd Gear member
Berichten: 108
Lid geworden op: 22.01.2012 - 15:08

Ben schreef: 11.08.2022 - 14:55 @ nikagl.

Je gebruikt linkjes naar een url en niet naar een img en dus zijn je foto's hier niet zichtbaar.
Thanks Ben. Ik had ze uit Google gebruikt en met incognito getest, maar blijkbaar niet goed. Nu maar naar imgur en lijkt nu wel goed te zijn :-)
StoterA
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 26.10.2021 - 09:02

Bedankt voor je reactie. Maar dit was me al helder. De vraag was echter hoe je dit op het scherm in de auto kunt doen., dus niet op mobiel of laptop.

nikagl schreef: 11.08.2022 - 12:04 Hallo @StoterA,

Als je met hetzelfde account inlogt in de auto, als je op Google Maps op je mobiel en laptop gebruikt, kun je de volgende opties zien:
  • Recent - bevat je recente bestemmingen (dus ook als je een bestemming op je mobiel hebt gekozen)
  • Categoriën - bevat categoriën zoals restaurants, etc.
  • Bewaard - bevat gelabelde, favoriete, met ster, wil ik heen en je contacten
Een bestemming kun je in Google Maps op laptop en mobiel labelen, favoriet maken of sterren:
Afbeelding

En zie je daarna terug in de bewaard lijsten:

Afbeelding

Daar kun je dus ook de adressen van contacts opzoeken, maar die kun je uiteraard ook gewoon met stem doorgeven aan google "navigeer naar Pietje Puk"...
Gebruikersavatar
nikagl
2nd Gear member
Berichten: 108
Lid geworden op: 22.01.2012 - 15:08

StoterA schreef: 14.08.2022 - 16:37 Bedankt voor je reactie. Maar dit was me al helder. De vraag was echter hoe je dit op het scherm in de auto kunt doen., dus niet op mobiel of laptop.
Yes, vandaar mijn reaktie die na deze reaktie kwam. In de auto kun je het met het "label" icoon doen, in mijn screenshots net boven .nl van Spoedteststraat.nl (een willekeurig voorbeeld):
nikagl schreef: 11.08.2022 - 15:50 In dit zijn de andere twee images:
Afbeelding
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “EX40”