Pagina 1 van 1

Volvo On Call gedoetje

Geplaatst: 16.08.2022 - 18:06
door Rudo
Hi,
Na het vervangen van een backup batterij (€233) wilde de VOC app nog steeds niet pairen met de auto. Volgens de garage zijn de meldingen op het dashboard scherm reden om vast te stellen dat de/een VOC module moet worden vervangen (€1600).
Ik ben sceptisch over de diagnose, de prijs en de handelswijze van de garage.

We hebben de auto pas een paar weken, de voornaamste reden om de app te willen gebruiken is om te zien hoe het laden verloopt. Het zou mooi zijn als je laden op afstand aan en uit kan zetten, ik weet alleen niet of die functie in de VOC app.

Heeft iemand ervaring met een kapotte VOC module? het "bellen" met de knopjes bij de binnenspiegel werkt wel.

Volvo On Call gedoetje

Geplaatst: 17.08.2022 - 10:23
door Nomad
De prijs mag je best sceptisch over zijn. Onderdeel kost 900 euro ex btw. Je kan als deze defect is beter eentje van de sloop halen en een VOC reload a 60 euro laten doen.

Volvo On Call gedoetje

Geplaatst: 19.08.2022 - 14:17
door rvrieling
Beste Rudo,
Het is jammer van de batterij, ze kunnen namelijk in vida zien of batterij goed is of niet.
Laat er niet zomaar een nieuwe module in monteren er zijn namelijk veel problemen met voc ook met paren met de auto.
Als je de melding volvo on call service vereist krijg kan dit ook aan de verbinding liggen met volvo, de oude telematica module's of phm module werken nu op 2g edge
Ik ben laatst ook een middag bezig geweest om de boel aan de gang te krijgen.
En de auto moet buiten staan voor een goede verbinding met 2g edge en sat.
Een sloop module plaatsen zal waarschijnlijk niet gaan vanwege mostbus beveiliging.
Hiedoor kun je niet zomaar een module uit een andere auto gebruiken.
Ik zou nog even naar een andere garage gaan!

Volvo On Call gedoetje

Geplaatst: 20.08.2022 - 12:00
door nv.apple
De Volvo dealer probeerde mij ook wijs te maken dat er een nieuwe module in moest (à € 1600,-)
Bleek in mijn geval dat de auto zo lang in de werkplaats had gestaan met afgekoppelde accu's dat de VOC batterij leeg was gelopen.
Ik heb deze toen zelf vervangen en gereset met VIDA. dit was bij mij de oplossing.
Ik heb bij de Volvo dealer toch vaak het idee dat er erg makkelijk voor heel veel geld aan onderdelen vervangen wordt terwijl dit niet nodig is...

Volvo On Call gedoetje

Geplaatst: 20.08.2022 - 21:19
door rvrieling
Hoi nv.apple
Dat idee heb ik ook, en de elektronische kennis is vaak niet aanwezig hoe welwillend men ook is.
Men gaat alleen op vida af.
Wat voor een problemen had jij met voc?
Ik heb het volgende probleem, als de auto ongeveer een half uur afgesloten is dan gaat de telematica (phm)module in standby en dan is de auto niet meer te benaderen totdat ik de auto weer actief maak .

Volvo On Call gedoetje

Geplaatst: 21.08.2022 - 12:46
door Hans oet Twent
Rudo schreef: 16.08.2022 - 18:06 Hi,
Na het vervangen van een backup batterij (€233) wilde de VOC app nog steeds niet pairen met de auto. Volgens de garage zijn de meldingen op het dashboard scherm reden om vast te stellen dat de/een VOC module moet worden vervangen (€1600).
Ik ben sceptisch over de diagnose, de prijs en de handelswijze van de garage.

We hebben de auto pas een paar weken, de voornaamste reden om de app te willen gebruiken is om te zien hoe het laden verloopt. Het zou mooi zijn als je laden op afstand aan en uit kan zetten, ik weet alleen niet of die functie in de VOC app.

Heeft iemand ervaring met een kapotte VOC module? het "bellen" met de knopjes bij de binnenspiegel werkt wel.
Gehad met een V70 uit 2015. De auto heeft minimaal 24 uur stroomloos moeten staan. Daarna alle opnieuw geïnstalleerd ook op de telefoon en ik meen zelfs een nieuw account aangemaakt. Daarna alles weer top in orde.Was best lastig om het weer aan de gang te krijgen en dit was de laatste en blijkbaar de beste oplossing.

Volvo On Call gedoetje

Geplaatst: 24.08.2022 - 15:44
door Rudo
Hans oet Twent schreef: 21.08.2022 - 12:46
Rudo schreef: 16.08.2022 - 18:06 Hi,
Na het vervangen van een backup batterij (€233) wilde de VOC app nog steeds niet pairen met de auto. Volgens de garage zijn de meldingen op het dashboard scherm reden om vast te stellen dat de/een VOC module moet worden vervangen (€1600).
Ik ben sceptisch over de diagnose, de prijs en de handelswijze van de garage.

We hebben de auto pas een paar weken, de voornaamste reden om de app te willen gebruiken is om te zien hoe het laden verloopt. Het zou mooi zijn als je laden op afstand aan en uit kan zetten, ik weet alleen niet of die functie in de VOC app.

Heeft iemand ervaring met een kapotte VOC module? het "bellen" met de knopjes bij de binnenspiegel werkt wel.
Gehad met een V70 uit 2015. De auto heeft minimaal 24 uur stroomloos moeten staan. Daarna alle opnieuw geïnstalleerd ook op de telefoon en ik meen zelfs een nieuw account aangemaakt. Daarna alles weer top in orde.Was best lastig om het weer aan de gang te krijgen en dit was de laatste en blijkbaar de beste oplossing.
mmm dat klinkt als een oplossing, bedoel je met stroomloos dat de hybride accu dan ook leeg moet? of alleen de accu er af... in de garage hadden ze dat voor 20 minuten gedaan

Volvo On Call gedoetje

Geplaatst: 24.08.2022 - 16:16
door Rudo
nv.apple schreef: 20.08.2022 - 12:00 De Volvo dealer probeerde mij ook wijs te maken dat er een nieuwe module in moest (à € 1600,-)
Bleek in mijn geval dat de auto zo lang in de werkplaats had gestaan met afgekoppelde accu's dat de VOC batterij leeg was gelopen.
Ik heb deze toen zelf vervangen en gereset met VIDA. dit was bij mij de oplossing.
Ik heb bij de Volvo dealer toch vaak het idee dat er erg makkelijk voor heel veel geld aan onderdelen vervangen wordt terwijl dit niet nodig is...
VIDA - is dat wat voor dhz?

Volvo On Call gedoetje

Geplaatst: 06.09.2022 - 13:33
door RoaldH
Rudo schreef: 24.08.2022 - 15:44
Hans oet Twent schreef: 21.08.2022 - 12:46
Rudo schreef: 16.08.2022 - 18:06 Hi,
Na het vervangen van een backup batterij (€233) wilde de VOC app nog steeds niet pairen met de auto. Volgens de garage zijn de meldingen op het dashboard scherm reden om vast te stellen dat de/een VOC module moet worden vervangen (€1600).
Ik ben sceptisch over de diagnose, de prijs en de handelswijze van de garage.

We hebben de auto pas een paar weken, de voornaamste reden om de app te willen gebruiken is om te zien hoe het laden verloopt. Het zou mooi zijn als je laden op afstand aan en uit kan zetten, ik weet alleen niet of die functie in de VOC app.

Heeft iemand ervaring met een kapotte VOC module? het "bellen" met de knopjes bij de binnenspiegel werkt wel.
Gehad met een V70 uit 2015. De auto heeft minimaal 24 uur stroomloos moeten staan. Daarna alle opnieuw geïnstalleerd ook op de telefoon en ik meen zelfs een nieuw account aangemaakt. Daarna alles weer top in orde.Was best lastig om het weer aan de gang te krijgen en dit was de laatste en blijkbaar de beste oplossing.
mmm dat klinkt als een oplossing, bedoel je met stroomloos dat de hybride accu dan ook leeg moet? of alleen de accu er af... in de garage hadden ze dat voor 20 minuten gedaan
Ik zou zeggen de 12v. Een 400v op onderspanning laten staan is slecht voor de levensduur.

Volvo On Call gedoetje

Geplaatst: 07.09.2022 - 14:32
door Rudo
Leek me ook haha... @Hans oet Twent wat bedoel je met "alles opnieuw installeren", is dat ook auto software waarvoor je naar de dealer moet, of bedoel je account dingetjes en persoonlijke instellingen?

Volvo On Call gedoetje

Geplaatst: 14.11.2024 - 22:41
door Allardbrinkman
Goedenavond allemaal,
Ik heb eigenlijk hetzelfde, maar dan met mijn V40 uit 2013. De dealer zegt de hele module moet vervangen worden, terwijl alles gewoon goed werkt qua verbinding in de app en contact vanuit de auto.

Is er toevallig iemand in de buurt van Den Haag die een Vida heeft en me wil helpen om de exacte code uit te lezen en de melding te resetten? Wellicht moet ik op voorhand al een batterij kopen, al is eerst uitlezen misschien wel handiger.

Ik hoop dat er iemand is die me wil helpen. Alvast bedankt!!