V60 2021 van Inscription naar R-design

Techniek die meerdere modellen betreft. Alles wat niet persé modelgebonden is. Ga voor vragen over jouw model naar een van de modellenrubrieken!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
wiseguy76
2nd Gear member
Berichten: 101
Lid geworden op: 22.07.2022 - 11:22
Locatie: Uden

Ik heb een mooie V60 uit 2021 op het oog, maar dat is "helaas" een Inscription line, terwijl ik op zoek ben naar een R-design.

Het probleem is dat de meeste R-design modellen die beschikbaar zijn op de markt een witte of een zwarte uitvoering betreft, en ik heb zelf liever een grijs/beige kleur.

De inscription die ik op het oog heb, is afgeladen vol met opties en nu was ik aan het kijken wat er evt. nodig is om het exterieur van de Inscription om te bouwen naar een R-design uitvoering.
Tot nu toe kom ik op het volgende dat dan moet worden aangepast:

- Voorbumper in zijn geheel, inclusief R-design grille (laten vervangen)
- De diffuser in de achterbumper (laten vervangen)
- Raamlijsten van chroom naar glanzend zwart (liefst origineel vervangen, maar anders wrappen)
- Spiegelkappen van carosseriekleur naar glanzend zwart (vervangen of laten wrappen of spuiten)
- Dakdragers van aluminium naar glanzend zwart (liefst vervangen, anders wrappen)

In het interieur wil ik het meeste laten zoals het is, omdat dat me allemaal wel goed aan staat, alleen zou ik het stuur waarschijnlijk wel willen vervangen voor een R-design stuur.
Ik neem aan dat de overige onderdelen van het Inscription stuur (bedieningsonderdelen links en rechts en evt. flippers) gewoon zo over te zetten zijn?

Ben ik dan nog iets vergeten?
Volvo V60 T8 Inscription Pebble grey (2021)
Gebruikersavatar
Nomad
5th Gear member
Berichten: 1150
Lid geworden op: 18.04.2013 - 16:39
Locatie: Noord-Oost Brabant

Grappig, ik heb precies hetzelfde gedaan. Ik heb een Pebble Grey Inscription en heb er inmiddels een R Design grille in gezet, de bumper covers vervangen voor volledig zwarte. Heb een diffusor gevonden van een zwarte R Design, dus die kon ik ook zo overzetten. Raamlijsten ga ik laten wrappen, want dat is nieuw niet te betalen. Spiegelkappen heb ik bijna bij elkaar en de dakrails heb ik al gedaan.
Tip: Kijk goed bij de grote slopers in de regio voor onderdelen. Bij jou om de hoek zit Deijne. Heeft regelmatig net spul staan, maar de prijzen rijzen de pan uit inmiddels. Rima in Druten heeft ook een groot aanbod en qua prijzen veel beter te doen. Elferink in Enter wil ook nog wel eens wat leuks hebben. Nieuwprijzen zijn amper te doen. Je moet rekenen op zo'n 1500 euro voor een voorbumper en dan moet ie nog in kleur gespoten worden. Diffusor achter is ook dik 400 euro, raamlijsten een lachertje: ruim 100 euro per stuk. Spiegelkappen bijna 200/stuk en dakrails 450 euro per stuk. Alles is zelf prima te doen. Stuur overzetten ook, zolang het maar dezelfde functionaliteit heeft.
- Volvo V60 T8 Inscription MY2019. Serviced by Volservice.nl, Soon to be optimized by Obbetuningl
- Polestar 2 MY2023 LRSM

Volhelp.nl

S60, V60 en XC60 fans op Facebook
Gebruikersavatar
wiseguy76
2nd Gear member
Berichten: 101
Lid geworden op: 22.07.2022 - 11:22
Locatie: Uden

Wat bedoel je met bumper covers? Die schuin weglopende chromen delen in de voorbumper?
Heb je een foto van jouw aangepaste V60? Of wellicht ergens een topic waarin je alles hebt bijgehouden met foto's?
Ik ben altijd dol op foto's namelijk :-D
Volvo V60 T8 Inscription Pebble grey (2021)
Gebruikersavatar
Nomad
5th Gear member
Berichten: 1150
Lid geworden op: 18.04.2013 - 16:39
Locatie: Noord-Oost Brabant

wiseguy76 schreef: 24.08.2022 - 13:47 Wat bedoel je met bumper covers? Die schuin weglopende chromen delen in de voorbumper?
Heb je een foto van jouw aangepaste V60? Of wellicht ergens een topic waarin je alles hebt bijgehouden met foto's?
Ik ben altijd dol op foto's namelijk :-D
Ja klopt, die met die chromen strip zijn echt lelijk :D
Er staan zo hier en daar wel wat foto's. Anders kom je een keer langs, kun je het live zien.
- Volvo V60 T8 Inscription MY2019. Serviced by Volservice.nl, Soon to be optimized by Obbetuningl
- Polestar 2 MY2023 LRSM

Volhelp.nl

S60, V60 en XC60 fans op Facebook
Plaats reactie

Terug naar “Techniek overig”