Goed, zoals de titel al zegt, valt bij mij laatst wat vaker de radio uit.
- High performance audio
- V50 2.0d D4204t / MPS automaat
Onlangs is de dynamo vervangen (viewtopic.php?t=90404) en kort daarna begon dit gedoe. Niet gek lang daarna weer allerhande storingen, heeft de accu waarschijnlijk toch een optater gehad van de oude dynamo, dus nieuwe accu erin.
Nu weer hetzelfde:
- pieptoon (hoogfrequent)
- radio valt uit en start weer op
- klok verdwijnt uit display en komt gelijk weer terug
- icoontjes van GSM verdwijnen en komen weer terug.
Dit allemaal binnen de seconde.
Wat me opvalt is dat het lijkt alsof het iets te doen heeft met de warmte. Gisteren naar huis gereden van het werk, tot 6 keer toe hetzelfde. Vanochtend van huis naar werk nergens last van.
Ik blijf nu rondrijden met het gevoel dat ik binnenkort weer langs de kant sta met een probleem met de dynamo of de accu...
Iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn?
Radio valt uit met piep, start 1 seconde later weer op
- Rinootje
- 4th Gear member
- Berichten: 665
- Lid geworden op: 07.05.2017 - 12:05
Lijkt me geen probleem meer van de accu/dynamo, maar van de radio zelf.
Hoe oud is deze?
Dit ziet er naar uit, dat het een kwestie is, van wat wij techneuten een rotte elco (in de voeding van de radio zelf) is.
Alleen nogal moeilijk te vinden, als deze nog geen zichtbare lekkage/vervorming heeft. Dit soort klachten worden meestal door ouderdom veroorzaakt en (behoorlijke) temperatuur schommelingen verergert dat meestal. Als er dan ook nog een spanningsprobleem is geweest en de spanning komt weer op het goede niveau, laten dit soort zwakke componenten het vaak afweten.
Hoe oud is deze?
Dit ziet er naar uit, dat het een kwestie is, van wat wij techneuten een rotte elco (in de voeding van de radio zelf) is.
Alleen nogal moeilijk te vinden, als deze nog geen zichtbare lekkage/vervorming heeft. Dit soort klachten worden meestal door ouderdom veroorzaakt en (behoorlijke) temperatuur schommelingen verergert dat meestal. Als er dan ook nog een spanningsprobleem is geweest en de spanning komt weer op het goede niveau, laten dit soort zwakke componenten het vaak afweten.
Volvo V40 T5 Inscription (MY2017) Polestar
VW Scirocco 2.0 Tsi (MY2011)
VW Scirocco 2.0 Tsi (MY2011)
- corsa_gsi
- 4th Gear member
- Berichten: 682
- Lid geworden op: 03.01.2020 - 10:47
- Locatie: Regio Rotterdam
- Contacteer:
Kan je headunits en versterkers uitwisselen zonder ze te hoeven om te programmeren.
Daarmee bedoel uit te schrijven uit de oude auto en in te schrijven op de nieuwe auto?
Daarmee bedoel uit te schrijven uit de oude auto en in te schrijven op de nieuwe auto?
----------
Cars:
Volvo V50 T5 Kinetic 2011 Zilver
Opel Astra F Sedan CDX 1.6 16v Nautilus Blauw uit 1997 op LPG
Opel Corsa B GSi C20LET Sunrise Orange uit 1996 met 575pk.
Opel Vectra B Caravan Sport Edition 3.0 V6 Automaat uit 2000 op LPG (Verkocht)
Cars:
Volvo V50 T5 Kinetic 2011 Zilver
Opel Astra F Sedan CDX 1.6 16v Nautilus Blauw uit 1997 op LPG
Opel Corsa B GSi C20LET Sunrise Orange uit 1996 met 575pk.
Opel Vectra B Caravan Sport Edition 3.0 V6 Automaat uit 2000 op LPG (Verkocht)
- Rinootje
- 4th Gear member
- Berichten: 665
- Lid geworden op: 07.05.2017 - 12:05
Hmmm, redelijk jong nog, maar het kan inderdaad. Zo rond het tiende levensjaar, met hele grote temperatuurs verschillen kan het wel eens voorkomen.
Volvo V40 T5 Inscription (MY2017) Polestar
VW Scirocco 2.0 Tsi (MY2011)
VW Scirocco 2.0 Tsi (MY2011)
- Scaniafan
- 2nd Gear member
- Berichten: 143
- Lid geworden op: 05.01.2018 - 15:22
Probleem lijkt opgelost, geplaatste dynamo laadde niet "stabiel", schommelde tussen de 12,7 en 14,9 volt en gaf met momenten overspanning (richting 18v) en. Gisteren nieuwe dynamo geplaatst (garantie) en voor nu lijkt het probleem weg gelukkig.